• jonie

längtar efter + efter missfall

Tessan: Jag sitter redan på FL hela dagarna, haha :) Var iväg igårkväll och fick nästan abstinens :)

ÄL+8 idag. Det börjar ömma lite i brösten och ibland är det nåt som känns i magen. Det är så svårt att inte jämföra med hur det var förra månaden då jag plussade, även om jag vet att det inte behöver kännas lika, men shit vad jag går och hoppas!
    Ska bli kul att följa dina symptom :D

• jonie
    annaa83 skrev 2012-07-22 13:02:42 följande:
    Hjälp tjejer!!! Fick missfall i början av juni. testa neg kort efter. fick en blödning runt nionde juni en kort på en dag bara plus lite brunt.... nu testar ja ägglossning men de händer inte så mycket. testa gravtest neg för ngn dag sen. inatt kissa ja två gånger under en natt... aldrig hänt innan. o imorse blev det svagt pos på gravtest! Testa två timmar senare med ett lite dyrare test o de va neg.... Känner mig så grundlurad!!! någon här som testat med test från familjevaruhuset?!
    Du kanske är gravid och det är såpass tidigt att det dyrare testet inte visade något? Det kanske inte heller var med morgonurin? Det låter ju som du kan vara med barn igen!! Testa igen i morgon eller om några dagar på morgonen! 
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
  • jonie

Började bli hungrig för ett tag sen och nu när jag nästan är klar med maten (som står i ugnen och blir klar av sig själv) får jag nästan lite illamående-feelings i halsen. Haha, om ni fattar vad jag menar. Så var det när jag plussade också. Börjar bli nojig över att mitt stackars psyke spelar mig ett spratt för att jag hoppas så mycket. Förde nämligen anteckningar förra gången och det var på just ÄL+8 jag kände smått illamående innan jag fick lunch i mig.

• jonie

Precis vaknat efter en lååång tupplur på soffan. Normalt när man är ledig och sover hela nätterna? Haha :)

• jonie

Vårväntanochlängtan: Tack snälla :) Ja det är första efter mf. Blev gravid på andra försöket så det är inget synd om mig egentligen.. Men jag vill så!!!! Väntade inte in mens efter mf heller, det blev pang på igen :)

• jonie

Det känns ju som det men jag törs inte hoppas för mycket.. Vill bara att dagarna ska gå lite fortare nu!! :)

• jonie

Jag funderar över det här med BIM. Det kanske finns nån här som kan svara...

Jag vet inte när jag ska räkna med BIM den här månaden nämligen. Eftersom jag inte haft mens sedan mf (som startade 28/6) räknar jag det som sista mens. Förrut har jag haft en regelbunden cykel på 28 dagar +/-1. Om jag skulle räkna så skulle jag ha BIM på onsdag tror jag. MEN så kom ju ÄL fyra dagar senare nu... Då har jag tänkt att jag ska flytta fram BIM lika långt och räkna med det på söndag. Men tänker jag rätt då tro? :D

Hoppas nån fattar vad jag menar :) Det kanske egentligen inte spelar så stor roll, är i vilket fall på ÄL+9.

themorethemerrier: Hoppas du får sova inatt och inte bara velar :) Spännande om du testar! :)

• jonie
    Tessan: Ja, egentligen så spelar det nog inte så stor roll, förutom om jag ger upp och inväntar mensen :) Det är ju mer ÄL som spelar roll. När jag plussade fick jag negativt på ÄL+10 och positivt på ÄL+12 så jag borde nog vänta med att testa till på torsdag. Jag har för övrigt ätit folsyra sen april/maj nångång Glad

anna83: Jag vet som sagt knappt när jag har BIM. Tycker det är klurigt när man räknar mf som sista mens. Me eftersom jag brukar ha en lutealfas på 15 dagar så säger jag att jag har BIM 29/7, även om det ger mig en väldigt lång cykel. Är i alla fall på ÄL+9 idag Glad

8185: Ja, jag fick testen väldigt snabbt så nu har jag typ 5 st digitala, hehe!
  • jonie

JAg har beställt från gravidochbarn och dom har Clearblue och andra! Fasen, jag tror jag har nåt bra erbjudande där att dela med mig av Skrattande Jag beställde därifrån förra månaden och grejerna kom lite sent så jag fick 30% på nästa beställning!  Beställde igen och grejerna kom på en gång! Nån som vill ha rabattkoden? Tungan ute Har för mig att den räcker till september!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall