• jonie

längtar efter + efter missfall

themorethemerrier skrev 2012-07-14 18:12:11 följande:
    Tyvärr, inget än! Du fick ÄL på dag 16 skrev du, när brukade du få ÄL innan missfallet? För jag har alltid haft kort lutealfas och brukar få ÄL på dag 18 ungefär, men jag är på dag 17 nu så då kanske det blir typ dag 20 för mig den här gången då, och att själva cykeln blir längre? Puh... det är en vetenskap....

Nej, aldrig känt av ÄL men ibland har jag märkt att det är dags på hur "sekretet" ser ut. 
    Jag fick glad gubbe på dag 16 så jag räknar själva ÄL-dagen idag på dag 17. Förut har jag haft ÄL på dag 13 så nu är jag fyra dagar sen kan man tänka då... Ja det är verkligen en vetenskap. Jag har ingen aning om när jag ska räkna med BIM. Brukade ligga på 28 dagar men det är ju inte säkert att det blir samma den här månaden... Hoppas du snart få se din glada gubbe Glad
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM? ♥
  • jonie

Nu har jag funderar på tok för mycket och förvirrat bort mig själv. Nån som kan hjälpa mig? Glad
    De två mest fertila dagarna i cykeln är väl den dag man får happy face på Clearblues ÄL-test och dagen efter  (själva ägglossningsdagen)?

Zira: Har du testat mer?? Glad

• jonie

Vad bra! Då snurrade jag inte bort mig helt Glad

• jonie

gedansk: Det kan variera verkar det som. En del får ÄL lite senare än vanligt, för en del verkar det dröja några veckor.

• jonie

Det brukar ju synas mer i verkligheten men jag ser tyvärr inget...

• jonie
    themorethemerrier skrev 2012-07-15 18:31:01 följande:
    Sitter här med magont nu, åh vad jag är GLAD över det! Jag brukar aldrig ha symtom vid ÄL men missfallet verkar ha ändrat på det för idag gjorde det sååå ont när mitt yngsta barn kastade sig över min mage. Testade i morse och trodde att ÄL var på g och nu fick jag det bekräftat när jag nyss tog ett till test! HURRA! Jag är verkligen superglad, kroppen funkar som den ska. Har sagt åt min man att han inte ens får jogga ikväll, han ska ladda inför att göra en ny liten bebis med mig. Fullt ös, både idag och imorgon. ;) Håll tummarna är ni snälla! :)

Yeay och hurra!! {#emotions_dlg.flower} Haha, du låter som jag när det är dags för ÄL, då ska sambon sköta sig och fokusera på en sak! Flört Idag sa han att han kanske vill basta och jag sa Ok då eftersom ÄL är över för den här gången, haha. 
    Kul att se ditt bildcollage! Glad Håller tummarna stenhårt, mys på Skrattande
  • jonie
    themorethemerrier skrev 2012-07-15 18:59:33 följande:
    Tack! :) När jag blev gravid nu senast så fick jag positivt på ÄL-test, vi hade sex samma kväll men sen inget mer och då tog det sig. Så nu hoppas och ber jag om att det ska funka så enkelt även denna gång!

Haha, jo jag har tagit en bild varje morgon istället för att spara själva testen, lite kul att se utvecklingen och sen är jag kontrollfreak så jag gillar att ha allt i tydliga scheman. ;) När har du BIM? Jag har hört att lutealfasen (mellan ÄL och mens) ALLTID är densamma. Om jag utgår ifrån när jag senast fick pos ÄL-test och när jag fick plus på stickan så borde jag kunna testa mig den 27/7.
    Hoppas på det! Vore kul om vi båda lyckas plussa samtdiigt sen för plussa ska vi banne mig göra nu i juli! Skrattande

Det hade inte jag hört, att luteafasen alltid är lika lång! Men vad bra i såna fall, för jag har känt att jag inte haft nån aning om när jag kan förvänta mig BIM den här gången!

Men då borde jag ha BIM först den 29/7 eftersom jag i alla fall tidigare haft ÄL på dag 13 och en cykel på 28 dagar... Det skulle i såna fall ge mig en cykel på 32 dagar den här gången... Drygt att behöva vänta så länge... Men sist plussade jag på ÄL+12 så jag lär ju tjuvstarta nu Flört Då hoppas jag på ett glatt besked 26/7 Glad
  • jonie

Kul att det är fler som börjar närma sig ÄL! Håller tummarna för er allihop att det snart är dags och att vi alla plussar :D

Längtan: Har du BIM imorrn? Har du testat nåt innan idag? Håller tummarna för dig!

• jonie

Jag känner också så ibland, kanske man gör det för att skydda sigsjälv? Men jag har hört om fler som lyckas bli gravida direkt efter mf än som inte gör det. Jag tänker hoppas in i det sista :) Det är ju inte alls säkert att man känner likadant när man plussar andra gången som första.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall