Inlägg från: Anonym (POP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (POP)

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Matkvinnan skrev 2012-06-19 17:20:58 följande:
    Ts. Väx upp förfan. Låter som om du knullar din mamma. 
    Mad bro?
  • Anonym (POP)
    Anonym (Sara) skrev 2012-06-19 17:26:27 följande:
    Vem tror du tycker att det är jämställt? 
    USEL retorik. Särskilt när du klämmer i med "men det ska banne mig inte kvinnan heller."

Vidare tjänar män fortfarande mer och gör betydligt mycket mindre i hushållet. Så visst, helt jämställt är det inte, jag håller med dig! 
    Vad röker du? Jag sa tt mannen inte skall bestämma, sedan hakar du upp dig på att jag säger att kvinnan inte heller skall det. Då finns det bara ett alternativ kvar. Du tycker de facto att kvinnan skall bestämma.
  • Anonym (POP)
    Anonym (Vanja) skrev 2012-06-19 17:50:33 följande:
    Låter som ett förhållande på 40-talet? Ja vad vet jag jag levde ju inte på den tiden, och tur som fan är det, aldrig att jag hade sjunkit så lågt, oavsett om jag var man eller kvinna. Skulle aldrig falla mig in att passa upp på någon eller bli uppassad av någon. Jämställdhet är inget fult, tvärt om, det är sunt. Skäms karl! Och att dessutom förolämpa svenska tjejer så, toffel!
    Vet du överhuvudtaget vad toffel är?
  • Anonym (POP)
    Anonym (Vanja) skrev 2012-06-19 18:03:02 följande:
    Ja, vet du?
    Varför använder du det då felaktigt?
  • Anonym (POP)
    Anonym (Vanja) skrev 2012-06-19 19:36:09 följande:
    Jag använder det inte fel. Du inser att olika begrepp och ord kan betyda olika beroende på vart i riket man bor?
    Toffel är ett uttryck som betyder samma sak i hela Svea Rike. Vill du påstå att det har diametralt motsatt mening i Haparanda vs Ystad?
  • Anonym (POP)
    Englia skrev 2012-06-19 22:02:08 följande:
    Låter inte som någon helt normalt funtad person som skrivit tråden. Ser framför mig en riktig misslyckad snubbe, nån typ av kontorsråtta, riktigt ful, sim äntligen fått sin första kvinna i livet. Sorry, lite OT men hela storyn låter så vidrig. Hur kan en man vara stolt över att vara en mansgris?
    Är väl inget fel, är vi mansgrisar så är det kvinnornas fel.
  • Anonym (POP)
    Medea78 skrev 2012-06-19 22:08:46 följande:
    *Snyft* Du har helt rätt. Usch, vi kvinnor som tvingar män att diska, *snörvel*, tvätta, *gråt* och laga mat. Gråter Klart som fasiken du inte ska behöva stå ut med den skiten.
    Nu var det inte så jag menade men under evolutionen (som pågår än) har kvinnor alltid premierat mansgrisar och gör så än idag. Trots vad många feminister tror så är vi inte dumma, vi är praktiska. Vi ser vilket beteende som ger utdelning och anpassar oss därefter.
  • Anonym (POP)
    Medea78 skrev 2012-06-19 22:15:53 följande:
    Ja, man kan ju se på den här tråden hur attraherade kvinnor är av män som TS. 
    Nu kör han med fel stil, han säger det öppet vilket får kvinnor att se rött men faktum kvarstår, kvinnor särar på benen för alfahannar även den traditionella sortens alfahannar.
  • Anonym (POP)
    Medea78 skrev 2012-06-19 22:29:39 följande:
    Det lustiga är, jag aldrig sett det. Visst, det finns människor till allt men de flesta kvinnor jag känner gillar vanliga, hyggliga killar. Jag äcklas ärligt talat av "alfahannar", det är patetiskt att vara så svag att man måste utmärka sig som stark. De riktigt starka männen, det är de som kvinnor vill gifta sig och ha barn med. Det är män som tar halva ansvaret, tar hand om sina barn, och finns där som en trygghet och vän. Inte en "Alfahanne". Tyvärr, låter "Nice Guy"  tänk över det hela. 
    Så det jag ser varje dag med mina egna ögon är bara fantasier?
  • Anonym (POP)

Glömde säga att det i dagens fasansfulla PK klimat så måste kvinnorna naturligtvis förneka det om frågan ställs öppet.

Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall