Inlägg från: Anonym (POP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (POP)

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Medea78 skrev 2012-06-19 22:35:23 följande:
    Ja du har helt rätt. Klart jag egentligen vill ha ett svin istället för en trevlig kille. Kan bara inte erkänna det. Kör på, att vara en "Alfahanne" kommer nog att funka bra för dig. Lycka till. 
    Du ljuger.
  • Anonym (POP)
    Anonym skrev 2012-06-20 13:55:42 följande:
    Jaha, så dessa är ute i samhället idag? Hur kommer det sig att man inte ser människor födda på 50talet som skurit sig i armar som man gör med 80talister och yngre? Då stämmer inte det du sa. Hurvida dom är diagnostiserade eller inte är ju skitsamma när det gäller självdestruktivitet. Mår dom dåligt så gör dom det oavsett diagnos eller inte. Ändå så är det nått som förekommer i stor utsträckning idag men inte då.
    En delförklaring är förmodligen at HTFU gällde i större utsträckning på den tiden.
  • Anonym (POP)
    Anonym skrev 2012-06-20 14:01:55 följande:
    Håller med!!
    Är det därför ni knullar runt med flottiga Italienska strandraggare på chartern?
  • Anonym (POP)
    Plutteli skrev 2012-06-20 18:45:08 följande:
    Kikat igenom lite av tråden sedan jag skrev igår. Har konstaterat detta om "antifeministerna":

1) Antifeminister anser att kvinnor är lättlurade, viljesvaga små våp som gör som de blir tillsagda och inget annat. - Hur skulle annars feministerna ha kunnat lura "alla" kvinnor att de vill arbeta, mår bra av att arbeta och inte vill leva enbart för man och barn? Hur skulle annars feministerna kunnat köra över BÅDE majoriteten av kvinnor och män? Va fan, sätt feministerna i styrelsetopparna då jävlar blir ju saker gjorda!

2) Antifeminister skaffar medvetet barn med män som inte vill ta hand om de gemensamma barnen och de tycker det är rätt! - Inte för att jag kan förstå varför, själv skulle jag aldrig någonsin skaffa barn med en man som inte vill dela på ansvaret för dem och som tar lika stor del i deras dagliga omvårdnad.

3) Antifeministerna anser att kvinnor inte har fullständig rätt till sina egna kroppar - Iaf inte om de vill behålla en man. Vill mannen ha sex ska kvinnan ställa upp på sex. punkt slut. Eller ta smällen i att mannen lämnar hem och barn för att pippa på annat håll. Kvinnan ska lyda mannens åsikter om hem och hushåll, annars får hon ta att mannen tappar intresset eller slår henne. Trots allt detta är det "märkligt" nog så att närmare 80% av alla separationer beror på att KVINNAN lämnar mannen!

4) Antifeministerna tror att de lyckligaste förhållandena är de som baseras på stereotypa könsroller - Ändå visar forskning att jämställda par (som delar på ansvaret för barn/hushåll/försörjning) må bråka mer, men de lever längre, håller ihop längre, deras barn mår bättre och de är mindre stressade.

Att leva på det sätt man själv mår bäst på borde vara allas rätt, för mig och många kvinnor med mig betyder det att INTE vara beroende av en man!
    Du svamlar, att man är antifeminist behöver inte betyda att man tycker det är okej att förtrycka kvinnor utan endast att man inte köper den svenska genusmodellen.
  • Anonym (POP)
    Plutteli skrev 2012-06-20 20:46:36 följande:
    Svamlar inte ett dugg, allt jag skrivit i det inlägget att antifemnister står för har en anitfeminist skrivit i sin tur ;)
    Så fyra exempel är tillräckligt för att du med säkerhet skall veta hur antifeminister tänker?

Jag tycker alla feminister är fula flator för jag såg två på stan igår.
  • Anonym (POP)
    Gung Ho skrev 2012-06-20 20:50:06 följande:
    Hmmm, feminism definieras väl inte av 'genusmodellen'.. Man kan vara anti genus (tycker själv att teorin anammas för enkelriktat av många) utan att för den skull ha ngt mot feminism..
    Jo det gör den i Sverige, politkerna trycker ned sin modell i halsen på folket som den enda sanningen.
  • Anonym (POP)
    Plutteli skrev 2012-06-20 21:30:20 följande:
    Politikerna väljs ju AV folket så det de trycker ner i våra halsar är ju vad majoriteten bett om, det är så det fungerar i en demokrati. Men eftersom det är just en demokrati vi lever i så har du ju all möjlighet att protestera, kämpa för det du tror på och framförallt rösta på nått parti som står för det du tycker är bra (dvs inte nödvändigtvis något av partierna i rikstagen idag).
    Nej vi har inte bett om det, gå ut på stan och fråga om ett antal ämnen så får du se. Vi har röstat fram det, är ett argument som endast nyttjas de gånger man personligen håller med politikerna i en fråga. Har vi även röstat fram saker som brutna löften?
  • Anonym (POP)
    Gung Ho skrev 2012-06-20 22:23:34 följande:
    Hmm, tror du behöver läsa på lite om vad feminism är.

Vilka politiker trycker genusmodellen i halsen på dig?  
    tanjabergkvist.wordpress.com/

Där tar hon upp otaliga exempel, bara att välja och vraka.
  • Anonym (POP)
    Gung Ho skrev 2012-06-20 23:19:17 följande:
    Otroligt svårpeneterat sätt att argumentera. Kanske fil. dr i matematik, men nybörjare på retorik...

Ser vad hon tycker, men kan inte avgöra om det är ngn som bara orerar eller om det är vettiga argument. Skrattande 
    Bloggen är inte särskilt svårläst och hon börjar med att ange syftet med varje inlägg som i de flesta fall baseras på ett nytt lagförslag eller en ny policy gällande genusskiten.
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall