Spökstäder och övergivna hus
Madge - Ja, alla används väl utom ett tror jag.
www.uer.ca/ Denna sida har en del fantastiska hus.
Madge - Ja, alla används väl utom ett tror jag.
www.uer.ca/ Denna sida har en del fantastiska hus.
MEN finns det så många stationer tomma. Läste för ett par år sedan på någon spårvägssida som Sthlmsstad hade, och där stod det att det Inte fanns några tomma stationer. Hmm... De kanske hade glömt dom. hehe
Tii - Jo, det är samma ställe. Det huset som står tomt kanske har brunnit inne då. För några av de andra byggnaderna avänds idag som skola och på det huset som står tomt, står det nåt med skola... Men det ser inte ut som på huset att det brunnit, men det behöver det kanske inte göra. Fönsterna är ju täckta med masonitskivor.
Fast jag tror kanske mer som Madge skrev att det har varit någon ihopkoppling med sjukhuset.
Där ser man !
Var och tog lite foton idag...
www.pbase.com/image/55489555
www.pbase.com/image/55489576
www.pbase.com/image/55489700
www.pbase.com/image/55489733
blueswede9 - Jag vet inte varför det står tomt, men jag kan tippa på att de har byggt nytt. De har ett lager på andra sidan vägen och en affär på ett annat ställe. Tillhör ett godistillverkningsföretag.
dockan1 - Har faktistk aldrig sett några tomma hus i Örebro. Men nåt borde det väl finnas.
Kom på att det finns Åsens by utanför Jönköping med. Fast det är ju också ett sånt ställe som är välbevarat.
Finns det en övergiven järnvägsstation i Grängesberg?? Inte den inne i centrum väl?
Madge - Okej... Det vore ju roligt om de gjorde nåt av det. Det är ju ett ganska roligt hus!
Någon som vet var det finns fina nedlagda järnvägsspår och broar?
Cissi24, sånt är häftigt. Var ligger det?
Vet också ett sånt hus, där en massa folk har köpt och sedan bara flyttat. Idag står det bara tomt.