Spökstäder och övergivna hus
*Huh* Gud så ruskigt. Där skulle då aldrig jag våga gå in!!
*Huh* Gud så ruskigt. Där skulle då aldrig jag våga gå in!!
Cissi24 - Gillar du att bli rädd?
Haha, jag skulle nog inte våga gå dit på dagen. Fast jag skulle nog inte kunna låta bli. Om jag gick dit så skulle jag förmodligen skrämma upp mig själv nåt fasligt.
Zenobia - Det där var nog ett av de vackraste hus jag sett!!
Såg i en tidning en familj som hade köpt ett gammalt nedlagt kraftstation som hade stått tomt i många år. Det känns också lite kusligt. Men himla fint blev det.
Bratteborgs station, den måste jag kolla in innan den rivs då! Har tyvärr inte JP...
Bluesweded9 - Vad roligt! Det måste jag kolla in direkt!
Du har rätt Pallas, det var verkligen vackra foton på abandoned-places.com. Särskilt den gamla skolan eller vad det var (ser lite ut som en kyrka), den var fantastisk.
Lite nya bilder:
www.pbase.com/image/55917503 - En vacker herrgård
www.pbase.com/image/55917556 - Bostadsområdet som även finns på Blueswedes sida.
www.pbase.com/image/55917572
www.pbase.com/image/55917628
www.pbase.com/image/55917641
www.pbase.com/image/55917681 - Ett exakt likadant område inne i centrum i Grängesberg, som används.
www.pbase.com/image/55917863 - En flygel till en gammal herrgård. Den är till salu, så vi får hoppas någon köper den.
www.pbase.com/image/55917922 - Herrgården som flygeln hör till. Ser lite ut som en lada... Ingen el finns i den och den är i ganska dåligt skick. Flygeln är i betydligt bättre skick.
Dö inte snälla tråd, dö inte..
Vad roligt Blueswede! Det ska jag kolla in direkt!!
Vad roligt med en till som är galen i övergivna hus! Och tack för komplimangen. 2095, haha, du vet, jag har en liten tidsmaskin i vardagsrummet.
Sitter också ofta och funderar på varför hus bara står tomma. Men ofta är det väl så att det är ett avbefolkningssamhälle och husen egentligen är tänka att rivas, men det aldrig har blivit av. Husen i Grängesberg tror jag att området såldes och någon skulle göra någonting av det, men det blev aldrig nåt. Några av husen har folk bott i tills för bara några år sedan. Men Grängesberg är väl inte ett ställe man flyttar till direkt, så då har det blivit tomt. Och ju mer det förfaller, ju mindre vill någon göra något åt dom. Som synd är, det är verkligen jättevackra hus. Och de är jättefina när de är som de ska. Finns ju ett likadant område som folk bor i inne i Grängesbergs centrum.
Det finns ju en länk till en vad jag fattar ö i Japan där helt jätteområde står tomt, med höghus typ. Där kan man ju undra varför man bara lämnar. Visst fabriken kanske lagt ner, men det borde ju finnas någon av alla dessa japaner som vill bo där.
Iofs har jag hört att i Japan så har man inte hus i mer än 30 år, sen river man och bygger nytt.
Angående mördarens hus så står det ju tyvärr inte var det ligger som synd är... Lite historia stod det ju, att det var en man som mördat sin fru och sedan försvann han, och polisen har aldrig kunnat hitta honom. Grannarna vill köpa tomten, men eftersom ägaren inte finns att hitta, så kan den inte säljas.
Vad är Utgrävningar för program?? Går det nu eller?
Sorligt Särskilt när man ser skillnaden så.
Skruttmamma - Självklart måste du göra det!!
Isfjord - Huset på de övre länkarna såg verkligen skumt ut. Bara ett tomt skal.
I diverse med? Jag hittade inte i dem. (är så dålig på att hitta saker)
Ahaa... Då ska jag kika, tack!
Alltid lika kul!!
Har ni läst om Pripjat i Aftonbladet idag? Wow,helt enormt. 30 000 människor som bodde där. www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,813000,00.html
Sökte även på Pripjat på Google bilder och fick fram massor av bra bilder från staden. images.google.se/images&hl=sv
Verkligen värt att kolla på.