• Underlig

Nöjd eller inte med ikea kök?

Som frågan ovan, är du nöjd med ditt ikea kök? Skriv gärna vilket kök du har och hur länge du haft det.

• Svar på tråden Nöjd eller inte med ikea kök?
  • luttelin

Hur mycket går ett komplett IKEA-kök på ungefär (vet att det varierar beroende på hur många skåp m.m. man har, men på en höft i alla fall). Vi är i husletar tagen och det huset som vi är mest intresserade av behöver få en rejäl makeover i köket. Ett Marbodalkök el. likn. kostar ju massor.
    Gärna priser inkl. fläkt, spis, disk, komb. kyl & frys.

Tack!

• ming

Jag har funderat på att köpa en diskmaskin från IKEA, en sån där integrerad (heter det så?).
    Man måste väl kunna ha dem i andra kök också, för det är väl en "universal" storlek på diskmaskinerna? Eller?

• JsN

Vi trivs jättebra med vårt IKEAkök! Det enda vi inte är nöjda med är fläkten, men den har vi också fått ordning på nu.

Vad gäller pengar så konstaterade vi att skillnaden mellan ett IKEAkök och ett HTH var att samma pengar som köket hade kostat på HTH fick vi även vitvarorna för när vi valde ett IKEAkök.

• CoolJen

marremask:

Man märker ut alla rör(avlopp), fönster, element osv först innan man börjar placera ut skåp och dyl. i köket(på datorn alltså)
    detta gör inredaren! Gjorde iaf. för oss. Vi kommer såklart med uppgifterna och sen så inredde hon.

3-fas.
    Nej alla hus har inte 3 fas, vårat hus har det inte och om vi skulle dra in det i huset skulle det kosta MYCKET pengar(pratar säkert 100.000tals kr)

Dom frågar när man planerar vad vi har för el, vi svarade att vi INTE har 3 fas, så då tycker jag att inredaren SKA veta vad som vi kan använda då! och inte planera in spis+ugn som inte går.

Detta är DERAS jobb att kunna
    och JA vi har ju haft koll, vi har kommit med uppgifterna och DE har gjort fel.

• CoolJen

och det kanske är en ganksa enkel installation med 3 fas om man redan har det dragit till huset.
    Tror att elektriken sa att då skulle man bara kunna dra in det i lägenheten för ett x-antal tusen men som sagt så har vårat hus inte 3 fas överhuvudtaget då huset är från 50-talet

• L I  N N

rekomenderar att inte köka fläkt från ikea ivf. min föräldrar gjorde de och de dröjde inte länge förns själva fronten på den lossna :S

• Miss W

Jag är jättenöjd med mitt Duvbokök från IKEA. Har dock inte köpt fläkt eller blandare från IKEA eftersom jag hört att dessa inte ska vara bra.

• AnneSophie

Hmm glömde i mitt inlägg ovan att diskho och blandare + kran naturligtvis också var inkluderade i priset.

Sedan blir jag nyfiken vad det är för problem med fläktarna som alla har?
    Vår funkar ypperligt nämligen...men man undrar ju.

• CoolJen

vi har inte installerat våran fläkt än, så hoppas att våran fläkt inte låter så mycket eller går sönder

Svar på tråden Nöjd eller inte med ikea kök?