• lollisen

adoptera bort

Förstår inte vändningen riktigt, men det kanske inte är meningen?

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Man adopterar väl inte bort barnet för att man vill "slippa" den andre föräldern heller? Observera nu att jag inte läst hela tråden, mest pga att jag är för lat.

• lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:27:07 följande:
    har inga val . rättsväsendet i sverige är inte rättvist och att lita på enligt min mening. barnet har det bra där jag tänker inte kyssa pappan i röven , o tvingas ta till rättsliga åtgärdr.
    I TS står det att du "funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman"

Det låter som ett val i mina öron? Men något kanske har ändrats sedan du skrev TS?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:36:19 följande:
    nej det kvarstår, men det betyder inte att jag inte vill veta av barnet .smaka på egen medicin det är dags. först(-:
    Jag förstår faktiskt inte vad du menar? Medicin? Vem ska smaka och varför? Du verkar tämligen osammanhängande..
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:44:19 följande:
    hon har det bra där osv , jag tycker att det känns bra och jag e nöjd , men först ska föräldrarna  smaka på sin egen medicin .(-:
    Låter mest obehagligt att du önskar utföra någon slags hämnd på de vuxna människor som är väldigt betydelsefulla för ditt barn....

Tänk på att konsekvenser på dina handlingar kan slå hårt mot ditt barn.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:52:42 följande:
    dom ska få  för alla dessa tårar i så många år .pappan o hon altså. det finns inte mer tårar utan det här känns bra för barnets skull sen  något fint väntar(-:.... man får det man förtjänar.det e iunte hämnd det är lära sig en läxa.
    Sånt tänk kommer verkligen bita dig i arslet. Du skriver att man får det man förtjänar, och det stämmer många ggr. Men då utan hämndaktioners inblandning. DU ska inte lära dem en läxa genom att utföra något emot dem, det låter bara hemskt och skrämmande och som att du är en sjuk människa som är i behov av hjälp.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:57:52 följande:
    so is it....man får det man förtjänar.....fråga mig (-:
    Tycker iallafall att du låter otäck med tanke på hur du formulerar dig. Kan inte släppa känslan om oro för barnet med tanke på hur du resonerar.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:02:03 följande:
    får tycka vad du vill känner dig träffad kanske(-: beklagar så fall
    Känner mig absolut inte träffad på något vis, men känner ändå en oro för barn då föräldrar tänker utöva hämnd mot varann... Oftast slutar det mest illa för barnen i slutändan.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:12:03 följande:
    tack för moralpredikan .(-:
    DEt handlar inte om moralpredikan, snarare att jag vet hur illa det kan gå för barnen när föräldrar fastnat i tänket att hämnas på varandra.

Varför ens lägga ner energi på såna destruktiva tankar när du har något viktigare att tänka på?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:15:07 följande:
    det är inte hämnd fröken , man får äta upp sitt eget beteende o skit så e det.(-:
    Jo, men låter det sunt att du ska ge dem skit då barnet är där? Samt att det blir än mer konflikter utav det? Ja ja, önskar bara att du kunde tänka på barnets bästa istället för att lägga ner en massa onödig energi på att "lära dem en läxa", det är liksom inte ditt ansvar, men ditt barn är ditt ansvar.
Svar på tråden adoptera bort