• lollisen

adoptera bort

Anonym skrev 2012-07-02 13:20:45 följande:
    jag e inte konflikträdd som alla andra,däremot e det nödvändigt med konflikt o det är trist förbannat trist. . däremot står jag upp för mig själv .
    Jag vet inte vad det är du tänkt göra, men sättet du uttryckte dig på låter skrämmande och otrevligt... Att stå upp för sig själv är en sak, att starta konflikter en annan...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Såna här trådar skrämmer mig och jag har en innerlig önskan om att min magkänsla har fel och att det bara handlar om en människa som vill få utlopp för sina känslor och inte menar allvar med tråden.

Eller nåt liknande.

• lollisen
    Kattdamen skrev 2012-07-02 13:40:07 följande:
    Du tar risken att du förlorar barnet för alltid med glädje?
    Glöm inte att det sker med gott samvete också! Hur man nu kan lämna bort sitt barn med gott samvete? Obestämd
    Själv kan jag knappt lämna mitt barn på fritids med gott samvete, då jag egentligen hade velat ha barnet hemma med mig heltid, alltid, rent ego känslomässigt.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:43:16 följande:
    jag har gjort det jag kunnat , det är inte min tur längre , jag kan inte göra mer än det jag gjort thats it...men för det behöver man ju inte tacka för nothing(-:
    Du ska alltså dela på syskonen, med gott samvete, sen lära ditt x och hans nya en läxa så att de lär sig? Vart någonstans kommer barnens välmående in?
  • lollisen

Varför är du så osammanhängande TS? Mår du bra? Är du sjuk? Är du påverkad av nånting eller har du svårt att uttrycka dig i text? I all välmening jag frågar, menar inget illa alls.

• lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:54:08 följande:
    (-: såklart  tack kanske ni tycker att jag e sjuk ,men ja det tackar jag också för.(-:
    Mår du bra då? Jag tycker ingenting, jag vet inte mer än det du skriver och det är inte ett underlag för att anse att du är sjuk. Även om man kan tolka texten du skriver till lite "sjuk". Därför frågar jag i all välmening, hur mår du?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:00:57 följande:
    vill du hålla dig till hänvisar din under text, respektera andra för deras åsikter . ta bort den för det gör inte du(-:
    Jo det gör jag, däremot är det skillnad på att hålla med och att respektera andras åsikt. Jag frågar än en gång, i all välmening, hur mår du TS?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:06:19 följande:
    troligen bättre än dig (-: något har ni som ni mår dåligt över den saken låter det som i alla fall.
    Jag förstår faktiskt inte riktigt hur du menar nu, då du skriver så osammanhängande. Men ja, alla mår väl lite upp och ner i livet, så är det ju. Om du mår bättre eller sämre än vad jag gör nu är ju helt irrelevant. Du verkar ha svårt att riktigt skriva hur du mår och jag utgår att det finns orsaker till varför du undviker att svara på frågan.

Hur som helst hoppas jag ju att du mår bättre än vad jag gör nu, för det skulle innebära att du älskar ditt liv och att du är otroligt lycklig som människa.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:16:34 följande:
    du förstår bara det du vill förstå , lär dig av erdfarenhet så kommer du förstå det sedan ....men jag förstår att du ser det så där hade jag inte vetat o erfarit det skulle jag tycka samma.(-:
    Hur ska man förstå något den andre inte vill hjälpa en att förstå? Jag är ingen tankeläsare och utgår ifrån att ingen annan här är det heller. Den informationen du ger, gör inte att man faktiskt kan förstå, hur gärna man än vill.

Vad jag har för erfarenhet har du ingen aning om, men dela gärna med dig så att det blir lättare att förstå. Kanske blir det till nytta för din del? Eller vad tror du själv? Någon anledning fanns det ju till att du startade tråden...
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:21:46 följande:
    skulle inte tro det efter alla dessa människor som bara spyr galla.......tack ändå.
    Det får man nästan räkna med på FL överlag, men samtidigt så skriver du på ett sätt som kan verka provokativt och som får många att reagera, utan att lägga skuld på någon sida.

Du är anonym och det är ingen som kommer att söka upp dig, så varför inte ta chansen att faktiskt dela med dig och få ut nåt av tråden?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:26:22 följande:
    vad skulle dom provoceras av att jag inte lyder er här inne .tokit ju.  ja du tror inte jag vågar det längre att dela med mig inte efter att ha sett o hört väldigt mycket äckligt. annars hade jag gärna öppnat mig
    Nej, människor provoceras inte av att " du inte lyder", mer av tanken att man vill lära folk en läxa och verka hämndlysten etc. Säger inte Att du är det, men det kan uppfattas så i din text.
    Samt är tanken på att man "frivilligt" vill lämna bort sina egna barn väldigt skrämmande i mångas ögon, särskilt då man inte alls vet bakgrunden.

Är det pga att man inte kan ta ansvar över sina barn och få dem att må bra, så är det en sak. När man hela tiden har barnens bästa i fokus, så är det lättare att förstå. Men när man inte har något mer att gå på än "de ska få vårdnaden/adoptera, sen ska de få smaka på egen medicin" eller liknande, så är det svårt att förstå.

Förstår du hur jag menar?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:31:24 följande:
    barnet gråter inte hon vet att jag  tycker om henne .....och då har barnets pappa en uppgift att berätta hur och varför.
    Jag bara spekulerar nu TS, mest för att förstå.

Är det så att du vill adoptera/lämna över vårdnaden till dem, för att de själva ska få besvara dotterns frågor om varför det blev som det blev?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:32:54 följande:
    ja det här med läxan blir man provocerad av det betyder det ju att man har något att dölja själva . och kanske behöver samma läxa. kanske
    Det behöver nödvändigtvis inte vara så att man döljer något faktiskt. Kan betyda att man har dåliga erfarenheter i bagaget, eller rent allmänt känner ett obehag om frasen "att lära någon en läxa". Det kan innebära så mycket och så lite.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:35:47 följande:
    nej men det blir deras uppgift att göra det. vilket hon redan vet om.
    Är det det allt handlar om från början TS? Att du överlämnar den uppgiften till dem, så att de får den jobbiga biten eller hur man ska förklara?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:38:53 följande:
    självklart....med  stolthet.
    Okej, tror du att dottern kommer att förstå din grundtanke i det hela? Kommer du att engagera dig i dottern eller kommer du verkligen överlämna henne helt och hållet till dem?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:50:44 följande:
    klart hon gör , hon e väl inte korkad.
    Hur smart man än är, så kan man känna sig otroligt sårad, sviken och övergiven i såna här frågor. Det behöver inte bli så, men risken finns att det kan bli så.

Men känner du dig säker i detta och detta är din hämnd på barnets pappa och hans nya, så får du väl göra såhär. Men var beredd på att dottern inte alls kommer att reagera sådär som du önskade. Vad beredd på konsekvenserna, trots att du är bergsäker att det inte kommer att bli något negativt för flickebarnet.

Förhoppningsvis finner även du ro i själen och kan gå vidare med ditt liv efter detta. ..Och förhoppningsvis kommer dottern att få det jättebra.
  • lollisen
    sekretess skrev 2012-07-04 15:08:27 följande:
    nej inte än så akut  är det inte  har ingen kontakt med dom som alla tror för att han e mitt ex  han har familj .  . det är pappan som måste kontakta fam rätten om det , eftersom hon bor där ,fick jag veta. så vi får avvakta lite. men jag är övertygad om att detta blir bra.(-: (-:så länge det blir lite ordning på det .
    Oj? Var det meningen att klicka iväg ett inlägg och inte vara anonym? Annars kan du be en moderator plocka bort inlägget.
  • lollisen
    sekretess skrev 2012-07-04 15:15:03 följande:
    det gör inget , har inget o dölja...så varför.
    Nej men dåså, Trodde inte det var meningen utav dig att skicka utan att vara anonym, så det var mest av omtanke som jag frågade.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-05 10:16:22 följande:
    alla utan profilbild är män(-: tycker ts verkar kvinna för sina kläder.(-:
    Sedärja! Har vi fixat till oss ett nytt nick kanske kanske?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-05 10:20:01 följande:
    jag vet inte jag bra svara vad jag tror o tänker.
    Visst... Visst.... Vi säger väl så.
Svar på tråden adoptera bort