• Anonym (Smoker)

Rökare, skäp Er!

Nu är jag less, händer varje dag...

Jag åker buss till arbetet varje dag. I många busskurer står det rökare och röker???!!!
    Fattar Ni ej att dem är till för allt annat än att stå och röka i? Ingen hänsyn tar Ni  heller till att det finns andra som står där/ vill stå där och vill skydda sig för eventuell regn/ blåst. Varför är det så svårt att förstå att man kan stå och röka utanför?

JAG VILL INTE:
    - Att mina kläder ska börja STINKA.
    - Känna doften. Jag hatar cigarettröken, tappar nästan andan.
    - Bli utsatt för en massa rök som är skadlig...

Listan kan göras lång!

Tänk efter nästa gång du tänder en cigarett när du står i en busskur!

/Irriterad!

• Svar på tråden Rökare, skäp Er!
  • Anonym (Smoker)
    Regnig måndag skrev 2012-06-28 09:15:07 följande:
    Det var det förväntade svaret.

"Hemma på min gata i stan..."
    Härligt att Ni inte har samma problem. Tror att det beror på att det är dåligt skyltat i busskurerna (i staden där jag bor
    Jag tycker inte att det skall vara en nödvändighet med skyltar, tycker det skall vara en självklarhet att man ej röker i busskurar!
  • Anonym
    Regnig måndag skrev 2012-06-28 09:08:39 följande:
    Det är jäkligt konstigt för det är bara på FL alla rökare hänger i kurerna i rusningstrafik. Märkligt eftersom det inte händer i verkligheten. Men på FL hänger de i klasar. Varje dag, varje minut.
    Så är det. Det är samma ska med barnvagnar på buss, bara på FL som det är ett problem. Kan det vara FL:s medlemmar som är problemet?
  • Regnig måndag
    Anonym skrev 2012-06-28 09:18:09 följande:
    Så är det. Det är samma ska med barnvagnar på buss, bara på FL som det är ett problem. Kan det vara FL:s medlemmar som är problemet?
    Antagligen.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (Smoker)
    Súdamerika skrev 2012-06-28 09:16:20 följande:
    Gör det? Nej, på vissa ställen har de tom askkopparna i busskurerna.
    Ja, då kan man röka utanför och sen slänga fimpen i askkoppen. Meningen är att det skall finnas askoppar tillgängliga för att man inte skall fimpa på marken! Det ser ju så äckligt ut annars!
  • Súdamerika
    Anonym (Smoker) skrev 2012-06-28 09:19:47 följande:
    Ja, då kan man röka utanför och sen slänga fimpen i askkoppen. Meningen är att det skall finnas askoppar tillgängliga för att man inte skall fimpa på marken! Det ser ju så äckligt ut annars!

Eller inte så kan du flytta på dig.
    Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • Tillalamm

Har bara läst ts.

Håller med dig helt och hållet.

Jag åker ofta buss med min son som har svår astma och han blir dålig av cigarettrök. Det är oerhört irriterande att vissa rökare inte tänker på att andra kan påverkas negativt. Jag har bett personer som tänt cigaretter i busskurer där vi har stått att gå en bit bort på grund av att min son på två år blir dålig av röken. Vissa flyttar sig och andra inte. Tycker att det är konstigt att somliga rökare inte kan ta hänsyn till ett barn som blir sjukt på grund av dem.

• Regnig måndag
    Anonym (Smoker) skrev 2012-06-28 09:17:49 följande:
    Härligt att Ni inte har samma problem. Tror att det beror på att det är dåligt skyltat i busskurerna (i staden där jag bor
    Jag tycker inte att det skall vara en nödvändighet med skyltar, tycker det skall vara en självklarhet att man ej röker i busskurar!
    Härligt. En till som inte förstår det här med att tycka olika. Skrikandes

Om inte jag fattat allt fel är skyltningen i busskurerna bara en rekommendation och inget som är reglerat i lagen, men jag kan ha fel där.
    För är det så att busskurer ingår i lagen om förbud mot rökning på allmän plats är det ju bara för dig att ringa polisen. Nu när det är så stora problem "i staden där du bor".

Jag tror på tydlighet och raka budskap! Till skillnad mot dig alltså som anser att alla ska förstå det outtalade.
    Om du hade jobbat med information och informationsflöde hade du vetat att man omöjligt kan nå alla hur övertydlig man än är. Det betyder att när man resonerar som du "alla ska fatta fastän ingen säger något" kommer det vara ett fåtal som förstår och tar till sig budskapet.

Men visst, en sak vinner du med det, du kommer att ha oändligt många saker att reta dig på och det kan vara gott. Du projicerar dina aggressioner på något annat.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (Steffe)

Det finns folk som får sin livsnäring genom att klanka ner på rökare.

Själv störs jag mer av all jävla parfym som folk använder, i synnerhet eftersom jag har nån typ av allergi mot parfym; det börjar sticka i halsen och den sväller upp, och jag får svårt att andas. Vem visar hänsyn mot mig i det avseendet? Nej just det, ingen...

• Anonym
    Regnig måndag skrev 2012-06-28 09:24:15 följande:
    Härligt. En till som inte förstår det här med att tycka olika. Skrikandes

Om inte jag fattat allt fel är skyltningen i busskurerna bara en rekommendation och inget som är reglerat i lagen, men jag kan ha fel där.
    För är det så att busskurer ingår i lagen om förbud mot rökning på allmän plats är det ju bara för dig att ringa polisen. Nu när det är så stora problem "i staden där du bor".

Jag tror på tydlighet och raka budskap! Till skillnad mot dig alltså som anser att alla ska förstå det outtalade.
    Om du hade jobbat med information och informationsflöde hade du vetat att man omöjligt kan nå alla hur övertydlig man än är. Det betyder att när man resonerar som du "alla ska fatta fastän ingen säger något" kommer det vara ett fåtal som förstår och tar till sig budskapet.

Men visst, en sak vinner du med det, du kommer att ha oändligt många saker att reta dig på och det kan vara gott. Du projicerar dina aggressioner på något annat.
    Det är väl ganska vanligt att man har regler, regler som man kanske bör följa även om det kanske inte finns stöd i lagen. SL (i Stockholm) säger i alla fall att det är emot deras regler att röka i väntkurer.
  • Anonym
    Anonym (Steffe) skrev 2012-06-28 09:27:06 följande:
    Det finns folk som får sin livsnäring genom att klanka ner på rökare.

Själv störs jag mer av all jävla parfym som folk använder, i synnerhet eftersom jag har nån typ av allergi mot parfym; det börjar sticka i halsen och den sväller upp, och jag får svårt att andas. Vem visar hänsyn mot mig i det avseendet? Nej just det, ingen...
    Jag! och det är många fler som faktiskt försöker visa hänsyn till andra. Jag äter för övrigt inte nötter när jag är ute heller eftersom det kan vara en kraftig allergi.

Och sen förstår jag inte riktigt inställningen med att "folk skiter i mig/gör värre saker så därför ska jag skita i folk/göra dumma saker".
Svar på tråden Rökare, skäp Er!