• Anonym (Smoker)

Rökare, skäp Er!

Nu är jag less, händer varje dag...

Jag åker buss till arbetet varje dag. I många busskurer står det rökare och röker???!!!
    Fattar Ni ej att dem är till för allt annat än att stå och röka i? Ingen hänsyn tar Ni  heller till att det finns andra som står där/ vill stå där och vill skydda sig för eventuell regn/ blåst. Varför är det så svårt att förstå att man kan stå och röka utanför?

JAG VILL INTE:
    - Att mina kläder ska börja STINKA.
    - Känna doften. Jag hatar cigarettröken, tappar nästan andan.
    - Bli utsatt för en massa rök som är skadlig...

Listan kan göras lång!

Tänk efter nästa gång du tänder en cigarett när du står i en busskur!

/Irriterad!

• Svar på tråden Rökare, skäp Er!
  • Anonym (Smoker)
    FruOlsson1 skrev 2012-06-27 21:59:37 följande:
    Och tyvärr så är det inte en självklarhet för alla ! .
    Nej, ibland står det barn där också! Tycker det är så tråkigt att dem skall utsättas för ngt de ej valt.
    Jag bor själv i Härjedalen, väldigt dåligt skyltat är det här!
  • Akkakk

Tyvärr så finns det rökare som inte bryr sig om andra människor precis som det finns bilister, cyklister och många andra som behandlar andra respektlöst.

Själv undviker jag av ren princip att utsätta andra för cigarettrök med undantag för de som trots att de inte utsätts för röken "låtsas" påverkas. Exempelvis om jag står fem meter från busskuren, det blåser bort från busskuren, det är på en tungt trafikerad gata där man ändå bara känner avgaslukten från bilarna som drar förbi och någon ändå envisas med att gå närmare mig och ställa sig och fejk-hosta. Då brukar jag bli riktigt irriterad, det är som i trafiken, jag försöker följa reglerna och visa hänsyn men när andra trafikanter ändå beter sig som idioter så svarar jag med samma mynt (inte på något farligt sätt utan mest att om t.ex. en bilist försökt skrämma bort mig genom att gasa på lite extra när jag närmar mig ett övergångsställe så går jag extra långsamt och stirrar rätt på denna för att visa just vad jag tycker om sådant beteende).

• Anonym (Smoker)
    Akkakk skrev 2012-06-28 08:31:43 följande:
    Tyvärr så finns det rökare som inte bryr sig om andra människor precis som det finns bilister, cyklister och många andra som behandlar andra respektlöst.

Själv undviker jag av ren princip att utsätta andra för cigarettrök med undantag för de som trots att de inte utsätts för röken "låtsas" påverkas. Exempelvis om jag står fem meter från busskuren, det blåser bort från busskuren, det är på en tungt trafikerad gata där man ändå bara känner avgaslukten från bilarna som drar förbi och någon ändå envisas med att gå närmare mig och ställa sig och fejk-hosta. Då brukar jag bli riktigt irriterad, det är som i trafiken, jag försöker följa reglerna och visa hänsyn men när andra trafikanter ändå beter sig som idioter så svarar jag med samma mynt (inte på något farligt sätt utan mest att om t.ex. en bilist försökt skrämma bort mig genom att gasa på lite extra när jag närmar mig ett övergångsställe så går jag extra långsamt och stirrar rätt på denna för att visa just vad jag tycker om sådant beteende).
    Stor eloge till dig! Det finns tyvärr jobbiga människor till allting :(
  • FMG

Jag stod i en busskur igår med min son i barnvagn.
    In kommer en något äldre kvinna och sätter sig på bänken och tänder en cigarett ca 50 cm från barnet.
    Jag frågade om hennes bolmande rökmoln gjorde det svårt att se skylten som satt 1 dm ovanför hennes huvud som tydligen visade att det var rökförbud.

Hon fimpade direkt och gick till en annan busskur 300 m bort istället. 

• Anonym (Smoker)
    FMG skrev 2012-06-28 08:56:04 följande:
    Jag stod i en busskur igår med min son i barnvagn.
    In kommer en något äldre kvinna och sätter sig på bänken och tänder en cigarett ca 50 cm från barnet.
    Jag frågade om hennes bolmande rökmoln gjorde det svårt att se skylten som satt 1 dm ovanför hennes huvud som tydligen visade att det var rökförbud.

Hon fimpade direkt och gick till en annan busskur 300 m bort istället. 
    Bra gjort! Ändå gick hon till en annan busskur, hahaha... vissa är inte riktigt kloka!
    Skall det behövas stå "poliser" överallt som skall vägleda vissa individer?!
  • Súdamerika

Flytta på dig själv istället.

Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • Anonym (Smoker)
    Súdamerika skrev 2012-06-28 09:00:43 följande:
    Flytta på dig själv istället.
    Varför ska jag behöva flytta på mig?! Vad har du för belägg för det då?
  • Súdamerika
    Anonym (Smoker) skrev 2012-06-28 09:03:00 följande:
    Varför ska jag behöva flytta på mig?! Vad har du för belägg för det då?

Om vi vänder på steken, VARFÖR ska jag flytta på mig? Det är trots allt DU som stör dig på Röken.
    Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • Anonym (Smoker)
    Súdamerika skrev 2012-06-28 09:04:10 följande:
    Om vi vänder på steken, VARFÖR ska jag flytta på mig? Det är trots allt DU som stör dig på Röken.
    HERREGUD, man tar väl hänsyn till andra medmänniskor. Busskurar används för skydd av regn/ blåst... inte för att man ska stå och röka i dem?! Svårare än så är det inte.
Svar på tråden Rökare, skäp Er!