Inlägg från: spiran86 |Visa alla inlägg
  • spiran86

Vinterbebisar i Södertälje

Hej, hoppar in här. Jag är gravid med nr 3, bf 9/12, men snittad ca 7 dagar innan. Vi har precis flyttat till geneta. Känner knappt någon i Södertälje. Tjejerna är 7 och 5, dock bor den äldre hos sin pappa.
    På tisdag är det äntligen dags för rul!

• spiran86

frugrahn, tack jadu, såhär långt har graviditeten varit en mardröm lidit av hyperemesis, det klingade av förra veckan äntligen. Har rejäl foglossning, och haft blödningar till och från hela graviditeten. Är nu i v18+2 och kan äntligen börja njuta någorlunda.
    Hur mår du själv?

Skulle vara kul med en "mammagrupp" senast då alla fått bebisarna. Promenader, fika, öppnis osv

• spiran86

mammsilon, tack. Det blir automatiskt snitt med trean, då jag fått de andra två med snitt. fått även preliminärt datum redan 4/12!! Känns läskigt att veta. Men det kan ändras efter rul. men någon gång runt 4 december kommer lillfis ut.

• spiran86

mammsilon, jag fick bråka till mig snitt nr två via anima (som Aurora) i Huddinge. Dock fick jag rätt. jag åkte hem 27h efter snittet smärtfri!! Hoppas på liknande dröm upplevelse med trean! Med ettan var det akut snitt, även den var bra, men vid planerat fick jag ha bebisen hos mig hela tiden

Inget negativt alls att säga om snitten. så har kanske haft tur? Vete tusan, men otroligt nöjd med upplevelserna.

• spiran86

Mammsilon, jag blev överkörd helt vid första snittet. Hade doula med mig, alla pratade med henne, inte med mig. Ingen kontroll över läget alls. så med tvåan var jag livrädd. Ville ha snitt, aldrig mer hamna i sådan sitts. Och det beviljades efter 3 samtal hos anima.

Kände lite nu med trean att jag hade gärna försökt vaginalt.'men är för riskfyllt, så blir tredje snitt. anima/Aurora är bra, där kan du bolla tankar om din oro, få hjälp osv.

• spiran86

mammsilon, ska bläddra igenom vad som skrivits innan ikväll. Avskyr hur man pratar över huvudet på patienten. Vid planerade snittet berättade de allt för mig. Så skönt!
    Jag har valt Huddinge som sjukhus, tjejerna är födda där, så även trean kommer där.

• spiran86

Mammsilon, beklagar förlusten av barnet.
    Förstår att man speciellt efter det vill ha kontroll. Känner igen dig från en annan december tråd.

Et3vema, thanks!

• spiran86

Vi har bestämt oss för en emmaljunga duo edge med classic chrome chassi. längtar nu tills rul, så vi kan beställa vagn. Blir svart eller navy, tror jag. Dock sugen på pp black pink sambon avskyr den. Får se.. Vi kollar upp könet, men oavsett kön, vill jag ha rosa

• spiran86

Frugrahn, vi skulle från början ha classic sport modellen i Capri beige. snyggt med rutor. Men rädd att jag ska tröttna.
    Så helsvart eller navy är nog bäst.

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje