Inlägg från: spiran86 |Visa alla inlägg
  • spiran86

Vinterbebisar i Södertälje

Frugrahn, hahaha 3 rätters skulle jag aldrig orka få i mig nu. Efter kräkningarna har min mage krympt så mycket att lite pasta tex med köttfärssås - vrålmätt. Löjligt små portioner får mig att hamna i matkoma. gått ner i vikt istället för upp. Men det är bara bra, pga min övervikt. Barnet tar det den behöver ändå

• spiran86

Et3vema, vad härligt! hoppas vi får samma!! Hoppas de berättar könet för oss med!

Imorgon eller tisdag kommer även vagnen! blev brio happy med liggkorg och sittdel!

• spiran86

Et3vema, mys!! Vad kostar bilderna? Får man lämna önskemål om vad vill ha för bild? hoppas de nu tar tid på sig och säger könet.

Förstår att du behöver syskonvagn. vår yngsta blir 5år nu i augusti. Så hon går. Längtar efter premiärturen med bebisen!! och träffa bebis överhuvudtaget

• spiran86

Et3vema, vad härligt! Jag fick två kassa kub bilder. Så hoppas hon är mer sjyst gällande rul bilderna. Fick de gratis då också.

• spiran86

Har blivit dålig på att logga in på fl. Här flyter det på. Redan i v 22+1. Äntligen tillhör man förlossningen, om något skulle hända. Gjorde rul 17/7, blir en tös igen bf nu 7/12. hon föds med snitt 29/11 redan. Längtar massor!!

• spiran86

Välkomna nya! Jag har lidit av hyperemesis denna graviditet - kraftiga kräkningar, uttorkningar osv. Är än sjukskriven pga det, även pga foglossning samt sd och förkortad livmodertapp. Har snitt inbokat till 29/11. Längtar ihjäl mig. Hoppas hon stannar inne tills dess. Vill inte ha prematur. Så jag bor i sängen på dagarna. Et3vema, visst hade du kvinnliga läkaren på oxbackskliniken? Träffade henne idag.. hjälp. Sjukintyget lär vara ogiltigt, står helt fel. Och förstod inte mycket av hennes förklaringar. Nästa gång ska jag ha Gunnar. Känns tryggast så.

• spiran86

Åh vad jag blir trött.. var på spec mvc igår, i Huddinge. Där tog de blodprover på mig, för att få reda på varför jag verkligen är så trött och mår skräp. Well, farligt låga b vitamin värden.. fick medicin utskriven idag, inte hunnit hämta ut ännu. Fick veta att.b vitaminbrist leder till.att bebis växer dåligt.. sitter och väntar på att bm ska ringa. Jag vill ha tillväxt ultraljud. Allt detta pga hyperemesis.. och kräks nu fortfarande pga dåliga värdet..

• spiran86

Jodå bm ringde, bokat in två tillväxt ul, får veta mer på torsdag. Hurra för oxbackskliniken, och Gunnar!! Han ringde också, och ska hålla mig under uppsikt resten av graviditeten!

• spiran86

Åh är så sämst på fl sedan jag bytte mobil. Måste ta fram datorn känner jag. Här är det v 27+1, och bekräftat från Huddinge nu att 29/11 är det snitt för mig. Längtar massor! Den 27/9 är det 3D/4D ul på tittut ultraljud. Första gången för mig, så sjukt spännande! Samt i oktober (runt då jag är i v32) är det tillväxt ul Mycket att se fram emot.. mest ser jag fram emot november, och lilla tösen!!

• spiran86

Oj har inte skrivit på ett bra tag. Här är vi i 32+, dvs v 33. Känns helt sjukt! Var på tul i v. 29+, då vägde lillan 1511g. Ska tillbaka 17/10, spännande att se hur hon är då. gissar på 2kg.

Har återfått illamåendet, så här gör vi inte mycket. Längtar efter bebis mer och mer!!

• spiran86

Frugrahn: får tul då mitt blodtryck legat på gränsen till högt hela tiden, och det kan leda till havandeskapsförgiftning, som i sin tur kan göra så bebisen blir för liten. Även om hon var normal stor, så är det jätte skönt att veta exakt hur stor hon är. Även om det kan diffa en del. Men ca vikt är det ju.

Ja illamåendet är en mardröm. Konstant hungrig, men spyr upp allt jag äter. Måste på torsdag lösa nya mediciner mot illamående igen.

• spiran86

Amnings föreläsningen lät intressant. Vart ska man anmäla sig? Har ju snittet inbokat 29/11, så 10 dagar efter. Vill lära mig allt om amning!

• spiran86

Et3vema, ja precis, den kan vi nog skippa båda två. men den om amning lät intressant. Ska fråga bm på torsdag, om hon vet något om det.

• spiran86

Jag ligger på -14kg gällande vikt. Men det är pga kräkningarna. Och legat inne för att vätskas upp pga det nu, varit uttorkad. Och de gick med på att tidigarelägga mitt kejsarsnitt nu. Så ca 17 dagar innan bf kommer hon. Allt för att skona mig lite!!

• spiran86

Vi går nog på amningsutbildningen, vilken dag var det?

Fick idag bekräftat att remiss om tidigarelägga kejsarsnitt är skickat, så om 5veckor kommer vår bebis. Äntligen. Imorgon ska vi på tul, är i 32+4 då.

• spiran86

Någon annan än frugrahn, som är med i gruppen, kanske kan inboxa mig? För hitta massa Grahn jag ha gjort så jag är icke lätt att hitta.

• spiran86

Et3vema, kan du testa skicka ditt namn, för jag surfar via mobilen, och lyckas ändå inte hitta Grahn. Haha, blir inte klok!

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje