Vinterbebisar i Södertälje
Välkommen till tråden spiran, kul att du hittat hit också :)
Välkommen till tråden spiran, kul att du hittat hit också :)
Mammagrupp låter trevligt! Vi kanske till och med skulle kunna få till någon träff när vi kommit lite längre i graviditeten också :)
Härligt med rul spiran! Tjejen som vi hade på vårat var jättetrevlig och tog sig verkligen tid att hitta könet.
Ja verkligen! Vi var där typ 15 min innan vår tid, och fick komma in på direkten. Tror det kan ha varit därför också som hon kunde lägga lite tid på det. Annars kanske de är mer stressade, om de ska hinna allting innan nästa besök.
Härligt med vagn! Vi har inte bestämt oss riktigt än vilken vi ska ha. Vi vill ha en syskonvagn, eftersom sonen fortfarande kommer att åka vagn då. Men vill inte ha en sån där de sitter bredvid varann, eftersom de blir så himla breda.
De kostade 25:-/st egentligen men vi fick tre gratis. vi fick gratis förra graviditeten också, så jag vet inte hur noga de är med att ta betalt.. Vi fick inte önska någon bild, utan hon skrev bara ut tre åt oss utan att vi hade sagt något om några bilder ens :)
Min son är också överkänslig mot myggbett. Får som stora bölder, och svullnar upp rejält. Har förstått att det är rätt vanligt bland barn. Min lillebror var likadan, han fick vi åka med till akuten ett antal gånger för att få cortisontabletter, då gick svullnaden ner direkt.
Här är allting bra. Sonen ska skolas in på förskolan i nästa vecka, så känner mig lite nervös inför det. Sen börjar jag plugga i slutet av augusti och det ser jag verkligen fram emot! Har ju varit hemma nu med sonen i 1,5 år så det ska bli skönt att komma ut bland folk igen ;)
Sparkar har jag känt av i några veckor, trots att jag har moderkakan i framvägg. Tycker det är så mysigt! :)
Jag ska börja förskollärarprogrammet nu, första terminen. Det ska bli jätteroligt! Ja, det är spännande med inskolningen!
Välkommen emelieJ! Klart du kan hänga med här :) Hur gammal är ditt barn som du har nu?
Vad roligt! Min son är också 16 månader, så mellan våra barn kommer det att vara ca 20 månader, har BF 16/12. På rul sa de att det mest troligt är en flicka, så det blir mysigt med en av varje :)