OktoberBebis2012 skrev 2012-09-04 22:06:09 följande:
Ja hehe, men nu är jag sjukskriven så jag slipper pendlingen. =) YAY!!
Jaa men det är bra!! 6000:- bränner man ju lätt på en vagn!! Det stog mellan Maxi Cosi och Britax babyskydd, det blev Britax. Sen beställde jag adapter till vagnen från en sida som heter
toyland.se.... känner du till den? KÄnde mej lite dum som inte kollade sidan innan jag beställde.. :D
Vagnhärad är supermysigt ju!! Vi kollade där innan vi köpte här i Gnesta. Vi trivs jättebra här!! Enda är väl att det är väldigt svårt att komma in i samhället när man är 08. Känner inte en kotte här tyvärr men hoppas det ska ändras nu när föräldragruppen börjat!! Har en jättetrevlig grupp! =)
Jaha, Piteå! Där känner jag ju folk så kanske kan få nå att åka dit och köpa ett och skicka ner! Vill ha ett riktigt!
Ja, jag använda mönster från en blogg, här är adressen:
junimamma.blogspot.se/p/babynest-monster-besk...
Gjorde några ändringar och ska sy ett till och då ska jag göra nån ändring till.
Jag använda ex ingen band där man trär i snöret, utan sydde bara en extra söm innanför, eller vad man säger. =) Sen ska jag göra nästa lite större, tycker den blev så liten när man spände åt snörena. Och sista justeringen är att nederdelen mellan "korvarna" man drar ihop lämnar ett litet glapp i snörat tillstånd, så där tänkte jag förlänga lite, så den delen går längre ner. =)
Men ett enkelt mönster tycker jag!! Ska testa att sy ett lapptäcke oxå tänkte jag. Sydde även en kudde och en amningskudde. =)
Man har ju lite tid över om man säger så =) Har lite ideer. Kanske en lapp-nalle, eller vad man säger. =)
Jag kan inte sticka, är sååå kass!! tror min kreation händer längst in i garderoben för tillfället. =D
Aldrig hört talas om den sidan, eller så har jag det och glömt bort det :P Ska kolla upp den, tack för tipset! Ja 6000 kr går lätt på en vagn med tillbehör, vi har tur som får vagnen av makens föräldrar (de köpte till hans bror och gör samma till oss) så där sparar vi lite!
Jag hoppas att det kan passa oss med Vagnhärad, ändå nära motorvägen också så det blir lätt att ta sig någonstans och så är det inte så långt till Trosa. Vi hade först tänkt Mariefred men det är lite dyrare där ;)
Nu när jag kommer byta jobb så hoppas jag kunna vara med på lite föräldragrupps tillfällen i Södertälje, känner ingen i stan heller utan närmsta vän bor i Enskededalen :P
Härligt att du har hamnat i en trevlig grupp!
Vi fick vårt fårskinn från Svensbyn utanför Piteå, gårdsbutiken hette Eufåria ;)
Ska kolla in det mönstret, har tittat runt lite och försöker hitta ett enkelt och det är bra för min del då att du redan provat sy det, då vet jag att det går! Ser ju mysigt ut med dessa babynest! Amningskudde ska jag få utav en kompis så det slipper jag sy. Jag satsar istället på lapptäcke och nya kuddar till vår säng. Så ska Kotten få en matchande liten prydnadskudde också till sin spjälsäng - totalt onödigt antagligen men gulligt! Plus babynest.. vad använde du för tyg att sy det i??