Inlägg från: Martinisen |Visa alla inlägg
  • Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Anna86 skrev 2012-07-01 09:59:16 följande:
    Skriker på sambon så får han döda den och spola ner i toan. Jag är livrädd för dom :S Får hjärtklappning,blir stel och vet inte var jag ska ta vägen... Ute går det rätt så bra, då kan ja ignorera dom men inne i huset, usch.
    Bra med sambo:)
  • Martinisen
    Ojsan skrev 2012-07-01 10:23:53 följande:
    Jag gallskriker tills min sambo kommer och bär ut den.
  • Martinisen
    Busbellan skrev 2012-07-01 10:37:12 följande:
    Plockar upp den i handen och bär ut den, har aldrig förstått vad som är så äckligt med spindlar
    Modigt tycker i alla fall jag:)
  • Martinisen

Ingen ännu som röstat på"smäller den med handflatan":) Förståeligt, men min svärmor gör faktiskt så! Pang med handen mot väggen/golvet bara, och så är spindeln platt! Fyy

• Martinisen
    Busbellan skrev 2012-07-01 12:07:13 följande:
    Klarar du att smälla flugor med händerna också, eller kräver du flugsmälla? Min mamma klappar bara ihop händerna, och lyckas smälla flugan nästan varje gång, skickligt, men jag tycker det ser lite äckligt ut
  • Martinisen
    Kimmice skrev 2012-07-01 12:21:19 följande:
    Hatar spindlar. Dessutom har vi stora husspindlar här, framben till bakben ibland 4cm +. Så har fått panik och gallskrikit några gånger.
    Detta har lett till att min son nu också är rädd för spindlar... Obestämd

Så är det små spindlar är jag nuförtiden "modig" och bär ut dem själv i ett glas med papper under.
    Är det stora är jag JÄTTE modig och knackar på svärmor och ber om hjälp (om min man är och jobbar). Tyst    
    Ja fy, de är läskiga
  • Martinisen
    hellokill3r skrev 2012-07-01 12:24:28 följande:
    Småspindlar låter jag vara alla andra dödar jag.
    Hur bär du dig åt för att ta kål på dem?
  • Martinisen
    smultronochrabarber skrev 2012-07-01 13:31:04 följande:
    Jo. Trots att jag har fobi för spindlar (speciellt stora saker) så kan jag ändå känna att dom har lika mycket rätt och leva som jag. Jag vill väl inte bli mördad för att någon jävel tycker jag ser förjävlig ut ;)
    Snällt:) Är du lika snäll mot exempelvis flugor och getingar?
  • Martinisen
    NextUp skrev 2012-07-01 13:36:52 följande:
    Annat: klämmer ihjäl med en bit hushållspapper som sedan spolas ner i toaletten. Det är viktigt att det spolas i toaletten annars känns spindeln inte död och borta. Är sambon hemma får han göra detta medan jag väntar i ett annat rum.
    Modigt ändå att våga klämma dem! Jag tycker det känns lite bra att känna knastret för då vet jag att den är borta!
  • Martinisen
    Kaffekopp skrev 2012-07-01 14:10:02 följande:
    Jag borde egentligen valt "annat" för eftersom jag är livrädd för spindlar, så skulle jag helst av allt ha ihjäl dem med en granatkastare, men sprutklorin går också bra. När de vedervärdigt otäcka monstren är döda tar jag en sopskyffel och slänger ner dem i toaletten.
    Kemisk krigföring va:)
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?