Jajamensan! Klorin är bra till nästan allt! Hårspray och sprutdeo som t.ex. AXE är det inte lika mycket tryck i. Men med sprutklorin så slutar de eländiga krypen att röra sig och skrynklar ihop sig på några sekunder.
Annat: Om det är en stor fin spindel fångar jag den under ett glas och fotar den. Om det är en liten spindel eller om jag inte har lust att fota så låter jag den vara. Spindlar (i Sverige) är bra husdjur. Helt ofarliga och stör ingen men äter irriterande flugor. De får gärna bygga lite nät i mina hörn.
Ni som mosar spindlar i papper: Tycker inte ni att det är läskigt med det där krasande ljudet?
Jo, skitäckligt, men samtidigt lite skönt, för då vet man med säkerhet att den är död, och slipper öppna pappret för att se efter. Vore ju inte bra om den vaknade till liv igen i sopspannen, fyy!
Annat: jag rusar snabbare än Carl Lewis nånsin gjorde till lilla hallen,hämtar en sko och slår ihjäl äcklen! HATAR spindlar och vägrar befinna mig på samma plats som en levande. Maken får bära ut liken däremot,de befattar jag mig inte med! Som tur är har vi få stora spindlar inomhus fast vi bor på landet. Absolut inte ens en i veckan.
Du verkar ändå rätt van vid å ta dem. En i veckan är ändå fler än vad många i stan har