Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Ingen har varit här sedan klockan tre idag! Har ni skaffat er liv vid sidan om eller? Är de ogravade ute och super?? Åh, vad jag skulle kunna tänka mig en kväll med mycket vin - helst champagne. Mmm. Drack ett glas öl till pyttipannan idag iallafall.
    Min son sov också i sin säng imorse och jag hann allt möjligt innan han började gråthosta därinne av svidande hunger.
    Jag läcker inte mjölk ur brösten så jag kan aldrig samla upp några slattar att ge Hj när han behöver barnvakt eller då jag behöver ta en tupplur (gissa om jag behöver?). Nu har vi iallafall köpt en sexig mjölkpunp som jag sitter med en stund varje dag och samlar sedan på hög i kylskåpet så varannan dag matar maken sonen på kvällen med ett skrovmål fetmjölk. Skönt att veta att Hj tolererar den varianten! Jag ser friheten! Hemsk mamma jag är som längtar efter lite distans till amningen efter bara sex veckor! Herregud - många hade säkert himlat med ögonen åt mig (gör ni det också??).
    Det verkar iallafall som om vi kan få köpa en lägis om vi lämnar besked på måndag! 100 kvadrat! köket anser jag att det måste bytas, men annars är det bara ett golv och sedan lite målarfärg som behövs. Jätteljus och fin. Ingen öppen spis (här skulle det vara en ledsen smiley, man jag vet ju inte hur man gör sådant.

Provar:

• HååGe

Tjenare. Halvsovande son i Babybjörn på magen (ja, jag fattade inte hur den där sjalen skulle funka riktigt. Kändes som en halvmesyr hela tiden och Hj trivdes inte så bra. Får väl prova igen för den var snällare mot ryggen.
    Jag hade MISSAT att det var Flinxans födelsedag. GRATTIS i efterskott! Låter ju inte illa med det restaurangbesöket!
    Tant - jag ar läst slarvigt, men om du tycker det är jobbigt med mycket sammandragningar så kan jag hälsa att jag hade massor från ca vecka 20 och framåt tills förlossning. Inget knas alls sa proffsen.
    Lägisen finns det ingen länk på för den har inte gått ut på marknaden ännu. Vi "erbjuds" att köpa den innan, men om vi inte vill betala det säljarna vill ha så blir det ingen affär. Planlösningen är sämre än den förra vi tittade på i grannhuset och det beror på att den är 12 kvadratmeter mindre. Köket är litet eftersom de har slagit ut en vägg, men det blir å andra sidan jätteljust. Jag tänker att om man bygger skåp ända upp till taket så får det plats en massa grejor iallafall. Sedan gäller det ju att planera så att man får arbetsyta. Jag har redan varit inne på IKEAs hemsida och inspirerats (ja, tjusigare än IKEA behöver vi inte ha) och med vitvaror och allt så blir det nog inte så dyrt ändå. Vi behöver lägga lite nya golv också, men sedan är det i stort sett bara att börja bo in sig. Målarfärg känns inte så jobbigt så det räknar jag inte med riktigt.

Ojoj, jag skriver bara om mig själv. Det är för att jag alltid är så stressad när jag loggar in. Det låter iallafall skönt för CM med ett riktigt restobesök! Jag önskar att jag hade lättare för att pumpa ut så att det blev lite mer. Jag pumpar som en galning och får på en halvtimma ihop sisådär 40 ml så det tar en hel dag att få ihop till en måltid. Ont gör det också tycker jag.

Ha det gött så här på fredagen!

• HååGe

Jag dricker vitt - fast inte alls mycket - han äter så ofta på kvällarna.
    Det blir inflytt först i OKTOBER! Jättedumt. Det blir iallafall tid att spara en slant till ny soffa, golv, kök, tapeter, skribord etc etc etc etc etc etc!!!!

• HååGe

Rally - jag har också gjort betongbiscotti. Minns dock inte hur länge jag rostade dem sist. Kanske en halvtimma??? Man får ta ut en ibland och låta svalna och testa sig fram. Mjuka skall de ju definitivt inte vara - det blir inget gott. Jag har lite bittermandelolja i mina - TIPS!

• HååGe

Har du kräkpaus Toca eller sitter du och småspyr på tangenterna?
    Ja Srfer - visst är det frustrerande vad mycket man vill göra innan det blir som man vill ha det (och då vill man väl börja om med det första rummet igen). vi skall förhandla om lägenheten imorgon så imorgon kväll vet vi om vi köper den eller inte tror jag. nytt kök står HÖGT på önskelistan. Var det du som satte in nytt nyligen Toca? Det var väl ett IKEAkök? Vi har beställt kökskatalogen redan (vadå gå händelserna i förväg?).

P matar Hj med flaska nu, bra för dem med lite mys tror jag. Det gör ju svinont att pumpa ur, men det kanske är värt det ändå.

Nattinatt - om ett litet tag.

• HååGe

Ja, ta det lugnt! Jag önskar när jag ser i backspegeln att jag hade tagit det lite lugnare, men man är ju som man är.

Tant - hur går det med huset ni skulle titta på?

Jag har just lagt fram vårt bud till mäklaren så under dagen får vi höra vad säljarna säger om det. Vi har lagt ett ganska lågt erbjudande, så de kommer vilja att vi går upp lite, men det kan vi tänka óss att göra, bara vi inte hamnar på deras önskepris utan helst mitt emellan deras krav och vårt utgångsbud. Tja, vi får se. Under frukostamningen satt jag i sängen och tänkte att jag ju inte alls vill ha den där lägenheten, men det är väl så knäppt man fungerar. Det är en liten vägg jag vill ta ner t. ex. Då måste man ju spackla och måla om hela taket och tapetsera om väggarna! Fy vad jobbigt!!!!! Vi är inte världens mest händiga människor heller...

• HååGe

Kom jst in från power-promenad. har ju en liten kulmage kvar och sitter så mycket stilla (och ammar!!) så jag måste röra på fläsket ibland. Mitt i promenixen ringer mäklaren och säger att VI FICK LÄGENHETEN TILL VÅRT LÅGA BUD!!!! Skall skriva kontrakt på onsdag. Flytt i oktober (tills dess kan man ju planera köket och köpa ny soffa etc).

För att nämna ett klassiskt citat:

Woooooohoooooooooooo!!!!

Och tanten - det låter ju suvve!! Lycka till!

Min son PRUTTAR som den värsta hamnarbetaren. Häromdagen la han en ljudlig brakare på HM, alla måste ha trott att det var jag!

Haj så länge!

• HååGe

Grattis till ägglossning Munter! Då vet vi alla vad ni kommer att göra den närmaste tiden!

Jag mådde ju görilla och väntade uppenbarligen en gosse. Jag vill inte tänka på hur jag skulle må om jag skulle få en flicka om det blir en nästa gång. Fy fasen!

IKEAköksinnehavare: Installerade ni själva alltihopa? Jag vet att Toca körde med "hjälpas åt"-versionen men så vitt jag minns gjorde IKEA-snubben det mesta själv. Jag tror nog att vi med svärfars hjälp skulle fixa att göra det själva, men när skall man ha tid med det? Om man bara har lite kvällar och helger så får man ju leva kökslös i veckor antagligen. Kanske kan man leta upp någon billig polack eller balt som gör jobbet för en spottstyver???

Jo Rally, våra pappor är händigare än vi. Min man är mera bokmalstypen och är inte helförtjust i att hantera vinkelslipar och sticksågar. Vi har tapetserat och lagt lite golv ihop, men det tar ju tid alltså. Jag är helt okej på att måla. I lägenheten skall vi måla om vardagsrummet (pistagegrön fondvägg = BORT) och alla innerdörrar skall bli vita och få nya handtag.

Hjälp, jag är helt speedad!

Surfer - skall ni byta köket? Jag har för mig att det såg ganska fräscht ut på bilderna?
    IKEAs vitvaror verkar bra och är dessutom rätt snygga. Jag drömmer om en gashäll.....

• HååGe

Surferbaby - det är vid SAhlgrenska - HÖGT upp på Guldheden. Precis när man börjar köra in i Toltorpsdalen. Röda sjuvåningshus från början av 60-talet. Panoramautsikt över stan (och Sahlgrenska - mindre kl när man jobbar där, men det tar ju för 17 bara 5 minuter att GÅ till jobbet, Hj får kortare dagisdagar t. ex).

Svar på tråden Midsommargänget III