Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Blöder antagligen eftersom de grejade runt jättemycket därinne och jag har slemhinnor som är supertunna pga amningen.

Vill ensamma Flinx ses imorrn eller skall vi dejta efter påsken?

• HååGe

Några dagar skall det tydligen pågå. Jag är förbjuden att bada (fast jag får inte plats i handfatet ändå som Hj) och att ha sex för det är lite infektionsrisk.
    Plusset är att jag sedan inte behöver tänka på prev-medel alls. Den sitter och är supersäker i 5 år tydligen. Mens har man knappt heller!!!

• HååGe

Vet ej, så nu kanske det aldrig blir någon nummer två!! Jag vågar väl inte låta någon gräva därinne fler gånger!

• HååGe

Nä, jag överdriver. Det kändes som värsta mensvärken ungefär. Första BM som försökte få in den misslyckades så en kollega fick komma och prova. Jag fick alltså göra det två gånger och det var ju lite trist. Såååå farligt var det inte. Det var en hormonspiral. Den är lite större än kopparspiralen (som kanske inte gör lika ont då).

Nattinattinattinatti!!! Snoriga HG-familjen går och lägger sig.

• HååGe

Det kan ju inte skada att värma upp lite med några "småförsök" redan nu på vårkanten?

Är snorig tillsammans med min son! Har ändå varit till affären i snöslasket. Sitter nu i mysbrallorna och väntar på att grabben skall vakna. Vad skall vi hitta på hela dagen? Maken är på nästa intervju i Stockholm och kommer inte förrän vid 20.30 i afton. Hoppas att jag inte blir sjukare än så här för då orkar man ju inte vara supermorsan.

Nu till kaffet!

• HååGe

Esther - hur sover du på natten? Har ni provat lite flaskkäk innan läggdags?

• HååGe

Herregud din stackare! Hur orkar hon vara så pigg???
    Grabben stabiliserar sig mer och mer och nu är det regel med minst 5 timmars sömn i första passet (sedan oftast bara tre eller så) och upp emot 6-7. Han käkar ju fortfarande i 45 minuter dock!!! Inatt åt han i en timma. Jag försökte avbryta tidigare och lägga honom, men jösses vad han skrek. Så fick han äta i tio minuter till och då gick det utmärkt. Dumma, dumma barn. Vem orkar käka en jättemåltid MITT I NATTEN????

Anemone - GÖR BARN! En tröst om ni skulle bli sittande med skitekonomi och ett barn är att man inte gör åt alls lika mycket pengar som i sitt "förra liv". Eller vad säger Esther? Jag tycker att det är så iallafall. Man klarar sig så länge det finns kaffepulver och tepåsar hemma och en brödlimpa och lite ost.

• HååGe

Det kanske är växthuseffekten du tänker på Flinx? Nukade plejs förknippar jag med evig vinter (så som vi har det här i trakten).
    Herrejösses vilken ångest jag har inför en hel vecka med svärföräldrar i en liten stuga. Svärmor är okej, men pratar hål i huvudet på en. Svärfar dock - jag säger inte mer utan bara suckar djupt. Denna BUFFEL till människa! Det tragiska är att de inte verkar bry sig om min make över huvudtaget! De visar inte ens artigt intresse: "och hur är det med er då"? Den frågan ställs över huvudtaget aldrig. Varenda liten kommentar handlar om deras patetiska Boråsliv. Kanske måste jag fejka migrän hela veckan och ligga på min lilla kammare i våningsängen. Hur ammar man i en våningsäng på natten? Får väl ställa in en pinnstol och sitta där med min tunga son på armen på nätterna. Herregud - varför går jag med på detta? Det är ju knappast värt pengarna som tågbiljetten kostar... Nåja, det blir underbart att komma hem igen och DÅ kanske det kvittrar i Göteborg. UNDERBARA stad! Hör du det Timisen?? UNDERBARA GÖTTTEBÖRG!! (och i detta nu kanske maken får jobb i Stockholm...)

• HååGe

Alltså - svärisarna har en stuga i fjällen (mellan Åre och Storlien) och de avskyr att röra på sig och åker inte mer än en kilometer på skidor i VECKAN! Varför de har den där stugan är en enda stor gåta. De kommer alltså att sitta inomhus eller mot husväggen och dricka kaffe och äta mycket bllar (rejält feta båda två, konstigt att min man är så magerlagd i jämförelse) och min man och jag kommer att åka skidor varje dag och turas om att passa grabben. Skulle inte tro att jag får se svärmor på skidor över huvudtaget. Människorna tycker över huvudtaget inte om att röra på sig och fjälliv är de HELT ointresserade av. Svärmor håller nog i bebisen också ifall maken och jag vill skida ihop. Jag hoppas innerligt att vi slipper umgås hela tiden för vanligtvis är jag trött på dem efter en eftermiddag i Borås.

Svar på tråden Midsommargänget III