Midsommargänget III
Nu har sonen inte ätit på snart 6 timmar. Sover och sover och sover. Hm..........
Nu har sonen inte ätit på snart 6 timmar. Sover och sover och sover. Hm..........
Tja, varför åker vi? Jag tror inte att min man har fattat hur illa jag tycker om hans föräldrar. Han ogillar dem såklart inte så mycket så jag försöker hålla igen och inget säga till honom. Vill inte såra honom. Fast vi har redan sagt att vi åker själva nästa år, med några kompisar eller så.
Skrap eller skräp Cocci?
Skräplisa - inte så konstigt
Skraplisa - är det någon av oss som köper trisslotter stup i ett då?
NU ringde maken och säger att han kommer ytterligare en timma senare från Stockholm. Sådana överraskningar gillar jag inte. Jag hade ju redan börjat nedräkningen! Han har dessutom vetat om det hela eftermiddagen men ringer först nu. Kommer istället hem när grabben redan lagt sig. Fy bubblan vad tråkigt! Snor snor.
Ja, eller huuuur.
Jag bor i bostadsrätt Cocci, men det kanske är samma. Vi betalar bara el. Inget mer. Inga skatter eller vatten eller så.
Dra 5000 utan förvarning är rätt fräckt!!
Solsken i Götet, men det skall säkert regna i eftermiddag.
Nu skall jag ta en macka till och se om inte barnet vill sova lite mer för det vill verkligen jag!!!
Jag kör ny version numera. KÄnner mig fräsch och up to date. Har nu intagit två glas vino. Gott gott. Maken köpte med sig seafood hem från gourmethak på stan. Mmmmm.
Håler annars med OZ om att det är en skruttdag idag. Noterade Göteborgarna möjligen vädret? Sonen har varit en pest och jag antra att denna natt blir lika jävlig som gårdagens. Lika bra att ha extremt låga förväntningar.
Fan vad jag är olycklig!
Tar Stockholmarna hand om mig ifall vi bestämmer oss (mot min vilja) för att flytta till Stockholm??? Jag känner verkligen inte en enda jäkel i Stockholm och där skall jag gå i någon jäkla villaförort och vara föräldraledig (från arbetslösheten??)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det slutade med stort gråtkalas från min sida och sedan gick jag bara och lade mig. Hj var skitjobbig inatt och betedde sig som om vi hade slagit honom. Vrålskrek, vilket han ALDRIG gör annars. Nej, vi kom inte fram till ett enda skit. Idag är alltså dagen D. Självklart regnar det här och känns otrevligt redan från början.
Jomen det blir ju så Flodisen. Antingen blir han olycklig eller så blir jag det. Äktenskapet får sig en rejäl törn oavsett hur vi gör.
Jag vill ju inte flytta ifrån mina föräldrar, syskon och vänner. Så enkelt är det. Pengarna kan jag faktiskt vara utan. Vi har ju köpt en lägenhet där båda kan GÅ till jobbet och där ekonomin skulle bli kanon. Det spelar ingen roll för maken nu. Han vill inte harva på sjukhus mer efter detta erbjudandet.
Jädrans missflyt Timisen! Är det fullmåne eller något annat skumt som gör att livet är så bajsigt för oss nu eller? Jag håller tummarna (såklart) för imorgon!
Vi övade ingen inmarsch heller, utan bara lite på vad vi skulle säga. Jag började böla redan på repetitionen, men klarade mig med nöd och näppe när det var dags på riktigt. Gud vad häftigt det var! Skulle nästan vilja gifta mig en gång till (jo, med samma man).
Min grabb sover också, så nu skall jag ta en vilopaus jag med. Hej svejs!
Är Esther bortrest förresten?
Tanten - inga av våra anförvanter köpte något dyrt till oss heller. Tittade bara helt förvånat på oss när vi sa vad vagnen hade kostat och sedan har det varit loppisfynd eller röda korset grejor från svärisarna och några små fina saker från min morsa. Men som sagt, ingen har köpt bärselar eller babysittrar. Ps släkt är ju bara FÖR snål!!! Undrar just vad vi får till dopet. Jo, vi skall döpa grabben. Har jag sagt det? Det satt otroligt långt inne så nu kommer han att vara värsta jättebebisen när det är dags. Måste prova dopklänningen innan så att vi vet om den alls går på honom. Hur resonerar vi? jo, för att göra det kort så tänker vi väl att det bara blir töntigt att ha ett namnkalas eftersom alla vi känner redan har varit hemma hos oss och tittat på underberket och gett en present så det behöver vi ju inte göra en gång till. Bättre då med en ceremoni och lite tårta efteråt. Bara familjerna. Sedan är vi ju båda med i kyrkan och går gärna på konserter och på först advent så hur förklarar man får sitt barn då att vi två är med men inte han? Jag kommer dessutom att gå på kyrkans babyrytmik och öppna förskola så det känns ju också knepigt att inte döpa honom liksom. Dessutom har ju kyrkan ett schysst budskap - man skall vara snäll mot andra...
Fast det tar emot att stå där och lova att vi kommer att ge honom en kristen uppväxt. Huga.
Hur ser vigselringen ut?
Kissa är verkligen jättetråkigt. Håller med Cocci.
HJ levererade igår kväll. Inte den mängd vi förväntade oss iofs så det finns nog mer därinne någonstans. Låter för övrigt som en helsnygg ring Surfer! Jag fick inte se min innan vigseln, men jag visste ju hur den skulle se ut.
Grattis till att tiden går Bebbe! Tycker du att det är kul att vara gravad eller ser du det mer som en transportsträcka mot förlossningen?
Har du lust att hänga upp min svärpappa också då? Jädrans knöl. Inte konstigt att min man beter sig så här knepigt med tanke på vilken konstig uppväxt han måste ha haft.