Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Häpp! Först att kika in!

• Tant T

Tjenixen!

Elin, din stackare! Gud vad jag lider med dig!! Kräkningarna borde ju verkligen ha upphört vid det här laget men å andra sidan så har man ju läst om folk som är illamående mer el mindre hela graviditeten. Prata med BM!

En fråga: har ni andra gravade gått på nån info från Försäkringskassan om föräldraförsäkringen? När (i vilken vecka) har ni i så fall gått? Eller är det värdelöst och bortkastad tid att gå dit?

• Tant T

*host host* Jag har inte skickat in moderskapsintyget än... Vet inte riktigt var jag ska skicka det, till min FK här i stan, den "allmänna" adressen eller? Man vill ju helst inte att det ska komma bort i alla deras papper, lagböcker, riktlinjer, och gud och hans farmor!

• Tant T

Aha! Inläsningscentral i Norrland! Den adressen ska genast letas reda på! Jag tyckte jag letade överallt på deras hemsida igår men jag var kanske för trött eller nåt!

• Tant T

Var det särskild gravidvattenjympa? I den här stan finns ingen sån utan bara "vanlig" vattenjympa, undrar om man kan gå på den lika gärna? Själv ska jag börja på gravidyoga om 2 veckor, DET blir en syn för gudarna!!

• Tant T

Waddafack Flinxan! Kunde du inte kläckt ur dig det där med kopian _liiite_ tidigare?! Här tyckte man att man var så sent ute så man skickade mannen i hagel och drivis att köpa frimärken och lägga på den där satans papperslappen (den är nog halvvägs till Östersund vid det här laget...) och så säger du NU att man skulle tagit en kopia?!! Undrar om man kan be att få det tillbaka en teeny-weeny liten stund...? Vad ska man med kopian till förresten?

• Tant T

Moss!

Kul med Skåneträff! Glöm inte kameran!!

Jag är irriterad, trött, har huvudvärk och är spänd i magen (sammandragningar?)! Det här artar sig till en skitdag, men det är det väl alltid på det här jäkla dårhuset?!

Surfur, naaaajs hus!! Grymmans fint! Väntar oxå på interiörbilder...!
    Jag ska ringa och boka visning på ett bostadsrättsparhus som finns ute hos oss, lite fel område, lite långt bort men huset verkar så himla fint så vi ska åtminstone gå på visning!

• Tant T

Eller helt enkelt bara svinmycket på jobbet?!
    Så är det iaf hos mig... Det är inte alltid helt lätt att jobba på en öppen anstalt...

Hur går det för Flinxan, några känningar?!
    Och hur mår Toca? Några fler kräkningar?
    Och Elinpelin, är det dags för UL för dig snart?

Jaha, så kom Cruella de Ville (korridorsgrannkärringen, kompis med kommandoran) så nu var det slut på friden! Suck...

• Tant T

Själv har jag precis kommit tebax från massage! Naaajs!! Men Snyltis gillade det inte lika mycket, vederbörande for omkring och gjorde konster som aldrig förr! Tyckte väl antagligen inte om trycket som blev på magen/livmodern när man låg på massagebänken!

Men Rally då! Du vet att vi finns här om du vill lätta ditt hjärta...

• Tant T

Nej, tyvärr Pricken, jag har aldrig varit på nån Kanarieholm, däremot vet jag flera som har varit där och har en kollega som åker dit 17 februari, de ska till Teneriffa om jag inte minns fel. Jag har en kompis som varit på Teneriffa flera gånger fast under sommaren och hon har tyckt att det varit bra. Leta lite recensioner och tips på nätet, det brukar vi göra innan vi bokar resa, ofta är det ju svårt att veta, den eller den ön, den eller den byn, osv.
    Men avis är jag!! Jag vill oxå åka!! Men vi måste försöka lägga kosingen på hus OCH snyltar'n...

Svar på tråden Midsommargänget III