Midsommargänget III
Nu är jag också här!
Nu är jag också här!
Asch Ture så tarvligt!
Jag tänkte säga hejdå till de fd. midsommartåden och jag tänkte spara det in i det sista. Nu när jag fösökte var tråden stängd. Klockan är ju bara 23:48 !!!! Va fals!! Stängningen av trådar trodde jag skedde vi midnatt?!??!
Halloj! Långdag på jobbet idag och dte har varit en jämnström med saker att göra.
Tanten, jag har tänkt på dig i flera dagar när jag har läst tidningen. Det ska vara en sån där träffa som ger en tips om vad man ska tänka på när man bygger hus, på Nordea har jag för mig ATT DET STOD I ANNONSEN. (Oj vad hände?, stora bokstäver undrar om det ändras automatiskt). Inte riktogt vad du ville ha, men nästan...
Jag är också vaken, har varit det ett tag... Jag sorterar papper!
Fast jag mår inte illa. Känner dock av lite mensmage, långt in, om jag känner efter riktigt mycket!
Munter har du fått ÄL bekräftat än? Sexat loss utgår jag från att ni gör hela tiden. Du och din sambo är ju som kaninerna vid Klarastrandsleden
Bortsett från att ni inte blir fler , å fler å fler....
Kommer äl alltid igång så snabbt efter missfall?
Jag tror inte man ska förlita sig på om det känns som ÄL och andra smärtor i magen kan vara ÄL. Min erfarenhet säger att sånt går inte att lita på. Jag har haft "mensvärk" både före och efter ÄL. Det enda man kan lita på är ÄL-stickan och möjligtvis termometern. Nu börjar jag ju nojja åt dig... Förlåt!
Det måste vara skitjobbigt att gå och vänta på något som bör komma. Din kropp är liksom nollställd och allt kan hända eller inte hända... Känslan måste likna den som när man fick vid första mensen precis efter p-piller-stoppet. Ja, det fungerar! Men asch vad man bedrog sig, mens betyder inte alls att den kvinnliga kroppen fungerar som den ska, men det visste man inte då.
Jag vet att du kan en hel massa om den kvinnliga kroppen (jmf med vad du kunde för ett år sen). Du är ju trorts allt fortfarande ibörjan på din cykel, så ÄL kan komma när som helst, eller om en vecka... Missfall gör ju att allt som man lärt sig om sin egen kropp inte stämmer längre. Det är bara att börja om...
Fast vad vet jag - utan erfarenhet fårn vare sig graviditet och misfall?!?!
Vänta tills nästa mens iallafall innan du ser allt i svart, mycket kan hända till dess. Håll ut och håll dig flytande. Sätt upp mål vad du ska göra ifall du inte får ÄL innan nästa mens, då vet du vad du ska fokusera på istället för att se utförsbacken. Boka tid hos någon kurrator eller psykolog (inte nödvädigtvis kopplad till kvinnokliniken). Om jag vore där du är idag så skulle jag inte tveka att göra det pga jag vet hur dåligt man kan må som arbetslös och du har dessutom gått igenom en kris med din kopp. Om jag skulle leva om mitt liv sklle jag definitivt sett till att kommit iväg och pratat med någon för ca 1,5 år sedan. Då krisade jag ordentligt pga min arbetslöshet. Det var i den vevan jag blev "långtidsarbetslös" och flyttade till stan jag bor nu.
Jag hoppas på ÄL till dig inom de närmaste dagarna!!!
Intressant tråd fär oss med menssmärtor. Äter ni omega-3?
www.familjeliv.se/Forum-7-134/m6509853.html
Jag äter det inte och inte så mycket fisk heller (högst 1 gång i månaden)...
Härligt TAnten att ni äntligen hittat hem !
HG, du kan verkligen inte surfa efter deiskbänkar i 9 månader. Tänk på du även kan surfa efter badrumsporslin. Men är det inte coolt med gammalt porslin - det tycker nog jag. Så länge det inte är snuskigt!
Idag ska jag inte äta frukost hemma. Vi ska ha frukostmöte på hotell så jag sparar mig - gissa om jag är hungrig nu!!!!
Jag räknar mensen första dag från då det börjar rinna på på riktigt. På FF står det att det är så man ska räkna. Alltså, behövs bara trosskydd så är det inte mens, blöder man mer så är det mens.
Egentligen så spelar det väl ingen roll bara man gör lika helöa tiden... Fast vänta nu, det borde visst spela roll när man ska ta blodprov och mäta halten av vad-det-nu-man-mäter. Men det borde ni utredningestjejer ha koll på ??!?!? Hur säger utredningsläkarna att man ska räkna? Det är ju vissa prover som ska tas på speciella dagar i cykeln...