Midsommargänget III
Det där lät ju väldigt gott HG. Jag håller på att tina kyckling i micron just nu, men det skulle inte bli lasagne
Det där lät ju väldigt gott HG. Jag håller på att tina kyckling i micron just nu, men det skulle inte bli lasagne
Så kontentan blir att Flinxan ätare dallrig föda när hon är full
Här kommer lite blandade kommentarer...
Frisör - Jag klippte mig ju igår. Det blev klippning och tonade solblekta slingor. Även jag är mer blondin än vanligt. Priset för mitt kalas var 1050 kr + nån cream från Sebastian för 130 kr. Vad bra att gillar Sebastian , jag var lite tveksam till det inköpet. Jag brukar inte ha så mycket gojs i håret.
Anemone - Har du tempkurva på FF? Vi vill se mulles kurva, vi vill se *klapp klapp klapp*
Och jag har blivit inbjuden på brölop i Augusti. Åhh vad roligt! Jag gillar bröllop.
Igår gjorde jag ett pärlhalsband. Det tog 6 h framför TV:nn. När man pysslar
själv och inser att det tar tid förstår man varför smycken är så dyra.
Nu måste jag backa en massa sidor för FL dog när jag höll på att läsa ikapp, nedrans grisfötter!
Pricken - Trä pärlor är faktiskt väldigt lätt, särskilt när alla är i samma färg. Det ska göras framför TV:n när det inte visas något bra. Då kan man koncentrera sog på pysslandet och hänga med lagom mycket på filmen/dokumentären/såpan. Roligast är npg att pyssla i grupp. Då kan man prata samtidigt = två flugor på smällen
Anemone - Ser fram emot att få se din kurva när du klurat lite. Det är verkligen trist med din korta Luthealfas. Hjälpte den där pergotime(?)-kuren du åt fär länge sen?
Autogiro - Jag betalar inget på autogiro, är rädd för att jag ska glömma vad jag betalar för. Så jag kollar alltod på mina fakturor på pappret när jag betalar och hoppas att jag inte missar något. Däremot har jag funderat lite på e-faktura. Är det nån som har prövat det?
Jag vill också ha trädgård när solen skiner. I våt hem dras persiennerna ner när vårsolen kommer, då slipper man se de skitiga fönstrena. Och det man inte ser finns inte
åhh möhippa!
Jag hoppas att större delen av er har varit ute i vårsolen idag. Vädret har varit över förvänatan. Jag trodde att det skulle vara mulet hela helgen.
Vi satt ute på altan hos "svärfar" och åt påsktårta!
Jag lär min mamma att FTP:a. Konversationen är över MSN messenger, det är lite bökigt!
Godmorgon era sömtutor
Munter imorgon kommer igen morgontidning. Har du köpt flera idag (alltså olika tidningar) så att du kan ha dem imorgon bitti.
Nä, lantisar ska ju bo i innerstan
Var du också tredje generationens Stockholmare, Timisen?
HG - Om ni hade diskuterat jobbsökeriet innan han ens sökte, så har han egentligen inte så mycket att tillföra i diskussionen. Enligt mitt tycke så borde det bli nej tack till jobbet om du inte vill flytta. Fast det är ju inte så snällt om han lämpar över belutet på dig (det hoppas jag att han inte har gjort), då kan ju du bli den elaka frun som inte lät honom ta jobbet i Stockholm. Han visste ju att han troligen inte skulle kunna ta det när man sökte det. Maken får helt enkelt använda erbjuandet som han tänkte från början om du inte vill flytta. Det är ju faktiskt inte ditt fel att han både sökta och fick jobbet.
Tänk vad livet är lätt när man ser allt o svart och vitt
Man ska ALDRIG söka jobb man inte vill ha. Får man dem så blir det bara ångest!
Sitter i telefonkö till mitt försäkringsbolag. 18 minuter är beräknad väntetid. Jag måste kolla hur min hemförsäkring täcker min nya investering.
Japp den kamera.
Det är klart att dop inte behöver vara döpta i kyrkan. Båda mina syskon är döpta på "landet" av en pastor. Det är väl samma princip som vid bröllop, om prällen behagar flytta sig utan för kyrkan så går det utmärkt.
Jag har gått och lagt mig och gått upp igen. Jag hade så mycket tankar i huvudet... om HG:s flytt och om att flytta i almänhet.
Efter en stundes fundering i sängen kom jag fram till att det är lättare att flytta från sina nära och kära om man är trygg i sig själv. Båda mina syskon har varit ute i världen och bott i flera år, det har dock inte jag. Men jag vet att jag skulle kunna göra en längre flytt om jag hade en bra anldening utan att ha hemlängtan. Som det är nu känns det som att jag trivs bra som det är så inget behov av att flytta just nu...
Som jag skrev ovan så har jag nästan aldrig haft hemlängtan. De gånger jag har haft hemlängtan så har jag längat hem till min egna säng efter att ha legat på liggunderlag i tält i en vecka, och sånt överlever man. Detta tror jag beror att jag har haft en grundtrygghet i mig själv och i mina föräldrar. Jag har alltid vetat att mina föräldrar kommer att vara hemma och ta hand om mig när jag kommer hem - varmt bad och pizza efter ett scoutläger Och jag har också vetat att de har saknat mig på samma sätt som jag saknat dem. Och att sakna är inta samma sak som hemlängtan.
På samma sätt har det varit lätt för mig att bryta upp de gånger jag har flyttat på riktigt. Jag har vetat inomvords att mina riktiga vänner kommer jag att ha fortsatt kontakt med, även om det inte sker så ofta. De personer man förlorar kontakten med har man oftat inte haft den där riktiga knytning till från början. Självklart är det tråkigt att tappa kontakten med någon, men i dagens samhälle (med e-post, internet och mobiltelefoner) har man egentligen inget att skylla på er än att personen är ointressat för en själv om man tappar kontakten.
Tryggheten i att kunna flytta är att veta att de viktiga personer na följer med ävern om det inte fysiskt. Men det är SÅ mycket upp till en själv att bestämma vilka som hänger kvar.
Och hur kom HG in i detta... Jo oron över hennes mamma skulle kunna hjälpa till att stötta och hjälpa till med sonen. Det är ju inte så konstigt att det blev lite läskigt att flytta just nu. HG har haft det kämpigt med nya livsomställningar, att föda ett barn är en stor livsomställning. Hon har hade det väldigt tjafsigt med både mamma och syster under hösten. Det börjar väl bli bättre, men det är inte läkt än. Tillsaken hör att dessa tre kvinnor egentligen står varandra väldigt nära (så har jag tolkat det), och att flytta nu skulle nästan bli som att gå ifrån varann i mitten av ett gräl, eller somna arga osv.. (Nu kanske jag förstorade upp det hela lite). Och om man flyttar eller eller går ifrån någon i ett upprört tillstånd så är det jättesvårt att ta upp kontakten även om man vill.
Nåja nog med filosfiska flosker!
Den man älskar ska man släppa fri, då kommer den tillbaka av fri vilja. (eller hur det nu var )
Idag gick jag upp tidigt för att träna på morgonen, dierkt efter det fick jag massage. Så nu är jag mör i hela kroppen!
Gonatt!