• toca

Midsommargänget III

Jo, pastasas i alla ära, men det är konsistensen jag är ute efter. Far nog bli nagon god Almkäse eller sa istället. Pecorino... Eller helt enkelt nagra bitar parmesan... Och en god salami och bondbröd med seg kant!

Hungrig alltsa!

• toca

Semla...... Skulle göra mycket för att fa en sadan budad hit pa momangen!

• toca

NU ska jag aka och köpa kanel och annat viktigt sa det atminstone i teorin kan bli kanelbullar idag!

• toca

Bebbe! Jag kommer när semlorna är klara!!!!

Själv har jag just inhandlat Brie... Jag VET att man inte far men det star pa förpackningen att det är gjord pa pastöriserad mjölk!??! Far man inte ända...? Jag döööör snart om jag inte far lite god ost!!!

Pa nagot sätt lyckades jag undvika att nämna NUPP-testet vid namn när det diskuterades, men Nackenspaltentest funkar nog utmärkt! Annars far du väl helt enkelt förklara att det är det Pränataldiagnostische Test där man mäter nacken. Det kan ju inte gärna finnas fler än ett...

• toca

ARRGHGHGHGH! Nu är jag arg igen! Upptäckte just att allas vara gravkalendrar ligger oskyddade och vem som helst kan läsa. Nagon gang den senaste tiden har man alltsa bestämt sig för att göra den privata informationen offentlig -UTAN ATT INFORMERA OM DET!!!
    VA FAN! Det känns som om nagon borde stämmas för detta! Och jag vill ha skadestand!!!

Jag har plockat bort alla mina dagboksanteckningar nu, bara sa ni inte undrar om ni skulle kika in...

• toca

Jag har tagit bort texten nu. Men du lag inlagd som att du skulle komma at den, men när jag kollade Inställningar fanns bara alternativet Betala - eller lat den ligga öppen...

• toca

God morgon!

Gud, vad jag har det sköööönt just nu! Ligger kvar i sängen med datorn brevid mig och läser mail och surfar runt. Myyyyyyyys! Och idag MASTE det bli kanelbullebak!!

Förresten, ingen som har koll pa det där jag skrev om Brieost igar kväll? Dvs jag hittade en Brie som anges vara gjord pa pastöriserad mjölk - visst far man äta den da? Fastän det är en brie...?

• toca

Det har jag ocksa hört nagonstans OZ! Att man ska undvika det vita alltsa. Men varför skulle man inte äta den om den är pastöriserad???

• toca

Ah, tack Tanten!
    Skit ocksa. Ingen ost ända alltsa... Ost, ost, ost star pa min cravinglista. Och sushi! Men det hittade jag en laaaaaang trad om igar att man VISST kan äta! Tom laxsushin eftterssom ra lax blir dalig och oätbar langt innan listeria kan utvecklas. Däremot skulle man undvika de andra fisksorterna. Stämmer det da???

• toca

Nu har jag läst slv´s lista...
    Jaha. Jag saknar helt klart osten och parmaskinkan mest. Ingen parmaskinka och melon till sommaren alltsa. Och mozarellan som jag ätit för att det star pa att den är pastöriserad far jag nog ocksa sluta med da. Där rök capreseluncherna. Undrar om det är samma kostrad i Italien?!?!
    Lakritsgränsen bröt jag helt klart när jag fick besök hemifran som hade med sig saltlakrits i mängd sa snart exploderar jag väl. Gud, jag är redan en dalig mamma!!!
    Jag har sett sa manga olika listor sa jag blir helt deprimerad. Kanel stod som första punkt pa en lista, INNAN alkohol och tobak... Inga kanelbullar alltsa?

Svar på tråden Midsommargänget III