Inlägg från: Coccinelle |Visa alla inlägg
  • Coccinelle

Midsommargänget III

Ja on a schoolnight eller morning kanske man ska saga for jag kom inte i sang forran kl. 4 imorse. Det hander nastan aldrig under veckorna men jag kande ett stort behov av social kontakt samt att bli lite pa lyran, det ar harligt ibland!

Men nu skulle jag helst av allt vilja krypa ner i sangen zzzzzzzzzzzzzzzz Kom tillbaka fran lunch for en stund sedan, at ben & jerry's till dessert och hur gott var det! Perfekt bakis lunch!

Munter, du far mig att tanka pa Nalle Puh av nagon konstig anledning, gar dar och poar och filosoferar for dig sjalv! Inte vet jag men i mitt huvud sa gor du det

wohoooooooooooooooooooooooooooo

• Coccinelle

1,5 H lunchade vi bara. Nej har tittar ingen snett for sant, inte i reklambranschen Dessutom sa ar jag "cadre" och jobbar nar jag vill och min chef vet att jag jobbar kvallar och helger nar det behovs sa nemas problemas!

jag vet inte vad "cadre" ar pa svenska? Det ar en arbetsstaty har som jag inte tror finns hemma men ar ej saker.

• Coccinelle

Ja arbets status maste det vara, inte staty i alla fall

I Frankrike sa skiljer man pa anstallda och anstallda, employé och cadre. De som ar cadre maste jobba ett visst antal dagar per ar medans en anstalld maste jobba ett visst antal timmar i manaden (tror det ar sa). De sa ar cadre har lite mer formaner (mer pension etc.) men gar a andra sidan inte hem med gott smavete klockan 18H... Cadre kostar mer for foretaget ocksa men tyvarr sa kan de inte bestamma vem som ska vara cadre, det finns koder for det. Jag blev cadre nar jag blev projektledare medans jag var vanlig anstalld nar jag var produktionsassistent.

Rally, det ar ju super att ha kommit sa langt, 5 av 200 ! GRATTIS!

• Coccinelle

Hej tjejer!

Harligt med fredag Ser fram emot en myshelg hemma.

Ar det nagon som vet om man kan ga upp i vikt av gallstensproblem? Ska googla lite kanske.

• Coccinelle

Jag blir nastan radd av "sitter nara maktcentrum" Jag kissar nastan pa mig for att jag maste ga in pa en bank eller till skattekontoret eller pa en polisstation. Hua hua!

• Coccinelle

Igar satte de Sverige pa pedistal igen under ett politiskt debattprogram, de far Sverige att lata som rena dromlandet!

• Coccinelle

Ganga ganga ganga tra la la la la la la

Nu vet jag vad jag vill bli, expert pa ergonomie! wohoooooooooooooooooooooo

• Coccinelle

Varfor repeterar alltid man det vi sager? Min man harmar mig, har han ingen egen id eller vad ar det fragan om

Ex : Imorse sa sa jag "Ska vi ganga"? Han svarar "Na, inte nu, ikvall". 5 minuter senare nar jag star i badrummet och fixar sa hor jag "Men du, det ar inte sa att jag inte vill ganga med dig for jag ar inte alls arg pa dig langre men du vet att det tar ett tag innan lusten kommer tillbaka...."

Ibland kanns det som att mannen haller pa att forvandlas till mig, I promise! Det varsta ar att jag tycker det ar otroligt positivt. Det jag sager idag repeterar han om 6 manader

• Coccinelle

Oj, det dar inlagget kan misstolkas! Det handlar alltsa om att bejaka sina feminina sidor och inte andra sin favvofarg till min favvofarg.

• Coccinelle

Ha en trevlig helg era sma bajskorvar!

Svar på tråden Midsommargänget III