Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Jag har fått skicka tillbaka ett par som var för stora (det var från growinlife) men i regel rekommenderas att man tar den storlek som man hade normalt innan man blev gravad och det har i regel funkat för mig! Jag köpte ett par riktigt tajta jeans på Lindex och då fick jag ta en större storlek för att de skulle sitta ok över rumpan (och ställa mudden på det minsta iom att magen inte är megastor än!) men annars har jag köpt 36 alt. 38 än så länge! Om man beställt via nätet så är det ju numera inga större problem att skicka tillbaka, man skickar de ju i samma emballage som de kom i och sätter bara på porto!

Och det där med över eller under mage är väl delvis en smaksak och delvis beroende av hur/var magen sätter sig! Jag tycker nog att muddbraller egentligen är skönare, det finns ingenting som skaver, ingenting som sitter åt, du kan få sammandragningar utan att det känns som om man vill slita av sig byxorna för att det nästan gör ont men å andra sidan tror jag t ex att Flinxan trivdes bäst i undermagen-byxor! Så man får prova sig fram helt enkelt!

• Tant T

Det första inköp jag gjorde var ett par undermagenjeans som var ställbara med dolt resår i linningen (det är alltså inte resår i linningen men man reglerar linningen med resår på insidan, om du hajar!) och de kunde jag ha redan då, trots att jag inte hade nån mage och den modellen sägs dessutom ofta kunna användas efter spjuvern är född, så det är ett tips! Sen kan det ju bli så att du längre fram tycker att de blir för obekväma, sitter åt för mycket eller vad det kan vara men då har du ändå kunnat ha dem ett par månader!
    www.mamastore.se har de exempelvis ett par hyfsade baggyjeans som går under midjan och jag vet att det finns fler snygga undermagenbyxor om man bara letar lite och är beredd att betala!

Sen finns det ju de som bor i diverse olika mysbrallor under hela graviditeten oxå och kan man det så blir det ju rätt billigt! Men för mig (och antagligen de allra flesta) så funkar inte det, jag har ett jobb där jag frotteras med en massa människor så jag måste åtminstone se ok ut och då blir det så att man får lägga ned lite pengar på kläder som man inte kan ha mer än ett par månader men vad ska man göra? Och mysbrallorna har man då på sig hemma!

• Tant T

Semlan då Timisen?! Den kan du ju mumsa med hetvägg! Häll espresson över semlan så blir den lite exotisch oxå!
    Jag ska fan unna mig en av semlorna sambon hade med sig hem efter jag röjt ur ett av klädskåpen - slänga, inte slänga, kommer jag att kunna ha den här senare? (har jag nånsin kunnat haft den här?), kan den här möjligtvis tänkas bli modern igen? osv. osv.! Guuud, vad jag hatar att flyttpacka!!

• Tant T

Moss moss!

Åh Flinxan!!! Kom fort tebax och berätta allt!!!!

Hoppas Munter har tid att kolla in en snabbis under dagen så man får höra hur det går!

Själv ska jag sitta i ett informationsmöte i två timmar (informera andra) snart och ser INTE fram emot det!! Blä!

Nu ska jag försöka bota huvudvärken med lite kaffe!

• Tant T

Infomötet igår gick bra, tackar som frågar, Pricken! Det var avslappnat och informellt och mer av ett samtal och sånt gillar jag! Det är så sällan det är det i dessa kretsar...

Tog långlunch med fd kollega idag och ska dessutom åka med tidiga tåget för att gå på hockey ikväll, behöver jag säga att kommandoran inte är här idag? Men duktig kicka som jag är så sätter jag naturligtvis upp det på minusflexen! Kanske...

Lunch med stilig karl?! Varför får jag aldrig göra sånt?!! För att det inte finns några stiliga karlar på det här bygget utan bara gamla senila, insnöade teoretiker med rutiga tofflor?

• Tant T

Jag tror snyltgästen, alias minigrisen, fick hicka därinne av Elins länk!! Jag gjorde den ju förra gången men då kom jag nog inte till nivå 3 utan blev avbruten innan, jag säger som Ozzy: snacka om att göra i brallerna, spec. med ljudet på!! Nu har jag skickat ut länken på jobbets samtliga-epostlista!

• Tant T

Morrn!

Snyggt lappis, Elin! Jag säger som Pricken: jag önskar jag oxå kunde sy...
    OCH snygg mage!

Det är freeeedaaaag!!! Och vi såg Brynäs gå till slutspel igår!!! Kan dagen börja bättre?!

• Tant T

Najs med damhockey, Ozzy! Jag tyckte jag hörde nåt på radion om att Kim Martin skulle spela div 2 i nåt herrlag, vet du nåt om det?

• Tant T

Jag tror att man måste uppgradera/uppdatera sitt krypin i betaversionen (INTE nödvändigtvis till plusmedlem) eller nåt sånt för att nåt mer än presen ska synas, jag tror t ex att det går att komma in i min gästbok och jag har bara loggat in/uppdaterat i betaversionen och inte betalat nåt.

• Tant T

Detta hittade jag i tråden med frågor och svar om betaversionen:

"Orsaken till att några krypin i Betan bara har en presentation och inget mer är att de personerna inte har uppgraderat till Beta. Om de har uppgraderat så ser man ikonen för gästbok osv. Därför får du alltså logga in på gamla FL för att kunna komma åt deras gästböcker osv, tills de oxå har uppgraderat. "

Svar på tråden Midsommargänget III