Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Idag har jag varit så djävulskt flitig på jobbet så jag inte ens har hunnit med er, det måste tamejfan vara första gången!

Vänner, ja, alltså... Jag har ju på äldre dar gjort mig av med "vänner" som jag inte längre har nåt gemensamt med, såna man bara hängde med av gammal vana och som man egentligen inte gillade eller fick ut nåt av att umgås med, utan tvärtom, som bara var krävande på olika sätt! Jag ansåg att jag var värd bättre och att jag hellre la min tid på sånt jag verkligen tyckte var kul och människor jag fick nåt tillbaka av! Och detta "bortfiltrerande" har gjort att jag idag bara har typ 2 riktigt nära vänner (bortsett från er)! Och idag flyttade en av dem 22 mil norrut!
    Jag är dock en sån som gärna lär känna nya människor, och ser tiden an huruvida en sån relation faktiskt kan leda till nåt djupare för det vill jag gärna om kemin stämmer! Så Flodisen, det börjar bli dags för en fika igen! Och så önskar jag innerligt att jag kunde träffa alla er andra oftare eftersom det känns som om vi verkligen har nåt ihop som jag gillar!!
    Jösses, vad tårdrypande det blev, över till nåt annat!

Ja, nu vill man höra lite info om Munter och hennes nya jobb!

Nån la in en länk till en tråd om moccarutor, imorgon bara SKA jag baka moccarutor mitt i flyttpackningskaoset, barnvagnsbeställningen och tvättstugan!

• Tant T

Moss!

Inne en snabbis innan stressen hägrar! Måste komma ihåg att ta med mig receptet på moccarutorna så jag kan handla det som ev. saknas!
    Anemone, det blir flytt till ett parhus om ... öh... 2 veckor?!?!?! Sheisse, hur i hela friden ska vi hinna det?!

I just löööve Jonas och Mark!! BTW, Jonas har även en bror och han är inte homo! Nä, jag har INTE strulat med honom, han är för mycket av en teoretiker med gamla tofflor om man säger så!

Öppna bäddmadrassen?! Det låter nästan förenat med livsfara, lite av en blandning av fågelinfluensa och galna ko-sjukan!!

Nu ska vi dra! Bye bye!

• Tant T

Moss!

Nu ska jag in till kommandoran för planering och samtal om bl a framtida föräldraledighet, planering och upplägg av semester!! Fasar...! Wish me luck!!

• Tant T

Tack för hållna tummar, det hjälpte! Jag fokuserade på uppgiften och gick in med taggarna indragna och mitt allra gulligaste (?!) leende påklistrat och det blev ett helt ok samtal! Dock "jobba hemma? Nja, vi får väl se, du jobbar ju hemma när du ska till BM och det räcker väl?"! Suck...

Igår var jag inte ute på hela dagen pga snöstormen! Mannen skottade snö 3 (!!) gånger på ett par timmar, så mycket snöade det hemmavid!! Wahnsinn!!
    Men tidning, det får vi ändå!

• Tant T

Nope Surfer, jag jobbar nog inte längre än till 15 maj eller nåt sånt! Tar ut semesterdagar och nån veckas föräldrapenning så jag kan gå tidigare, om det ens fungerar så länge!

Jovars, det onda i höfter/bäcken och ländrygg har förflyttat sig lite och omvandlat sig till lite allmän värk i dessa regioner! Men det tycks ganska meningslöst att gnälla, ingen kan göra nåt åt det (typ) och jag kör väl på tills jag stupar och inte kan röra mig längre, då ringer jag och sjukskriver mig!

Nå, har du fixat fram bild på The Gown nu då?!

• Tant T

Nja, jag vet inte om det är foglossning eller om det är sedvanlig odiagnostiserad grav.värk som de flesta får! Läkaren sa ju att jag var "för liten" (?!) för att ha ischias och/eller foglossning och att det troligare var nån slags allmän sned-/felbelastning i bäckenet som skulle över på nån vecka! Jo jo, tjena fiskfena!

Jo Elin, kruxet är väl just att även mitt kommer och går lite! Vissa dagar är överjävliga och andra ok, och vad gör man då...?

Ozzy, kommandoran har ju sagt tidigare att hon tycker att "det är så bra när du är här och tillgänglig! Vi och andra saknar dig när du är hemma!"!! Det är typ anledningen...!! Jävla rövslickeri och bullshit, hon har inte total kontroll på allt och alla när man inte befinner sig på sitt arbetsrum, det är det hele!!

Brudklänningslänk tages tacksamt emot tills dess gownen au original är förevigad på bild, Surfer!

Nu ska jag äta min mumsiga lunch, ungsfalu med pulverpotatismos! Jag gillar inte hemgjort!

• Tant T

Pricken's next (typ 15-18 maj tror jag), sen jag (10 juni), därefter Elin (11 juli om fattat rätt) och sen Toca va? Har jag glömt nån?!

• Tant T

Nej, jag tror inte heller på läkarens bullsheit, han sa mycket annat konstigt oxå...
    Men vad gäller läkare så ger man ju liksom upp, säger han det så fine with me, jag orkar inte strida liksom! Man ska fan strida för allt, den som skriker högst får bäst/snabbast vård och den som inte orkar skrika och inte har nån som skriker åt en får ligga och självdö! Blä!

Jag förstod inte allt Cocci men tillräckligt för att förstå att relationen till Gerard D är NÅGOT infekterad!

• Tant T

Surfer, det är såna gånger man lägger sig ned på golvet som en femåring och skriker BLÄÄÄÄÄÄ oavsett om man är på jobbet eller på ICA!

Svar på tråden Midsommargänget III