• Rally

Midsommargänget III

Nån som vill hänga lite med en nygravad på fredag kväll?

• Rally

Arbetsstaty? Eller Arbetsstatus? Flex? Min svärfar har något som kallas "förtroendetid", dvs ingen stämpelklocka eller redovisning, utan han ska jobba sina timmar/göra sitt jobb (varesig det är hemma, på landet, på flyget etc.) och det har han fått förtroendet att sköta själv.

• Rally

Har just köpt en Kesella där datumet har gått ut. Vad sysslar min butik med? Ska nu marschera iväg och skälla (är vänlig, men sträng först). Ibland när jag ska klaga i butiker så får jag den där minen som min sambo har döpt till "herregud-vad-folk-är-dumma-i-huvudet-minen". Den enda som han vet är värre i såna lägen är hans mamma (fast hans farmor går inte heller av för hackor där!).

Det som gör mig ännu mer irriterad är just att jag köpte en ny burk idag för att den gamla redan hade gått ut, trots att jag tyckte att jag köpte den alldeles häromdagen (tyvärr inget kvitto kvar där). Jag misstänker alltså ett systemfel någonstans! MORR!

• Rally

Jo, har haft den där molande värken ett bra tag, men när jag var ute och gick så blev det hastigt mycket värre när jag tog några väl ivriga steg, så jag var tvungen att gå in i en inredningsaffär och strosa runt lite försiktigt så att det släppte. Nu känns det inte så mycket alls, och därför nojjar jag lite. Å andra sidan sa BM att jag inte kunde göra så mycket till eller från vad gäller att få fröet att stanna kvar. Så jag antar att jag bara ska fortsätta att promenera, fast kanske inte lika raskt.

Förresten... är soltorkade tomater ok, om man köper dem i en burk och inte över disk eller i lösvikt? Och getosten (nu börjas det) är den ok, om den gratineras i ugn i 200 grader i 15 minuter? Visst borde en centimetertjock skiva bli som pastöriserad då? Vet nån?

• Rally
    Kesellan ordnar sig nog ändå! Det är jag säker på.

Ska på jobbintervju på onsdag förresten! (som 5 av 200 sökande) Hoppet finns!
  • Rally

Härligt stora äggblåsor Surfer! Nu verkar det hända grejer!

Göka på alla! Minst varannan dag. Se nu till att jag får sällskap i november!

• Rally

Äh, det var bara såna där kolasnittar. Recept finns säkert i mängder och i olika varianter. Men de är lätta att göra och tar nästan ingen tid alls. Dessutom fick sambon för sig att det var till honom jag bakade och satt nöjd i soffan och frågade när hans kakor skulle vara klara. Det kunde han gärna få tro, att det var lite fjäsk för honom vill säga. Sanningen var väl att det var jag som var lite sugen på nåt sött.

100 g smör (rumsvarmt)
    1 dl socker
    1 msk sirap
    2,5 del vetemjöl
    1 tsk bakpulver
    1 msk vaniljsocker

Blanda, rulla ut till längder, plattat till lite. Grädda mitt i ugnen 12 min i 175 grader. Sär på snedden när de är varma.

• Rally

Cocci 1 - jotack, jag mår rätt bra, fast har ömma (större) bröst och så har jag nästan konstant mensvärk, fast om den är borta eller svagare en kort stund blir jag orolig, inga blödningar än så länge

Cocci 2 - makroner säger man på norska, det får man lära sig om man läser Ibsen (Et dukkehjem), på svenska skulle jag säga biskvier (bilden du visar och din beskrivning liknar väldigt mycket våra svenska chokladbiskvier

Svar på tråden Midsommargänget III