• Rally

Midsommargänget III

Jag mår bra. Nix, inga cravings.

Nu har jag tagit bort registrerad grav i beta. De som finns i min gamla alfa-lista kan dock se den i gamla versionen. Inställningar har för mig bara varit en död länk hittills, men idag funkade den. Tidigare har den inte varit klickbar för mig. (skumt!)

• Rally

Hur mår Tanten idag då?

Och Toca med hinken? Läste i nån mammatidning om nån som hade "botat" sitt illamående genom att äta grönsaker. Kanske vore nåt?

• Rally

Toca - jag har astma, men undviker min medicin eftersom jag inte tycker att jag behöver medicinera (har aldrig fått nåt allvarligt anfall som medfört sjukhusbesök) och var till läkaren lite lagom uppskrämd av Timisens berättelse. Min läkare lugnade mig då med att man alltid har tillräcklig syrehalt i blodet om man bara undviker andningsuppehåll (astmaanfall) och RÖKNING. Just rökning är tydligen den allra vanligaste orasken till fosterskador. Rökare kan även ha problem med blodets syresättning. Kanske finns det någon faktor i den historien som vi inte känner till?

• Rally

"sjukdom" (fan att man inte kan rätta stavfel efter att man har tryckt på sänd)

• Rally

Timisen - jag skrev ju att det kanske berodde på att nån annan faktor som vi inte kände till (alltså, "kronisk ärftlig sjukdom"). Normalt friska människor (ja, även astmatiker och förkylda) behöver inte oroa sig, enligt min läkare, om det inte är så att de är rökare.

• Rally

Och en 80-årings dåliga syresättning kan kanske ha sin förklaring i åldern?

• Rally

Men ärligt Timisen! Då skulle ju alla gravida behöva ägna sig heltid åt att ta prover på alla ovanliga åkommor som finns.

Om nån undrar, så är det för övrigt inte syresättningen av blodet som är kruxet för astmatiker, om vi andas får vi i oss det syre vi behöver, däremot har vi ibland lite trögt med utandningen.

Svar på tråden Midsommargänget III