Midsommargänget III
Har varit på jobbintervju, men de har nog redan bestämt sig för han sa att jag var välmeriterad men att jag inte skulle ha för stora förhoppningar. Nähänej! Men han bjöd på semla! Nu middag till mannen!
Har varit på jobbintervju, men de har nog redan bestämt sig för han sa att jag var välmeriterad men att jag inte skulle ha för stora förhoppningar. Nähänej! Men han bjöd på semla! Nu middag till mannen!
Jag har samma typ av skrivbord som Timisen, dvs utan siffror till höger, så jag får väl leva med att inte kunna göra gradtecknet. Igår när jag skulle på min intervju så snöade det. När jag skulle hem var det ännu värre - riktig "julaftonsnö". Ja, alltså såna där STORA flingor i mängder som man tycker ska falla ned på julafton, men som det aldrig händer att det gör eftersom det bara högst regnar. Berättade dock för intervjuaren (han bor i Göteborg) om Flinxans balle och att han förmodligen valt fel dag att komma hit på. Haha!
Tyvärr Surfer, jag är en idiot. Alt+0176 funkade inte heller.
Jovisst är det standard, just därför har vi det inte! Vi har ett ganska så nytt tangentbord (alltså i mina ögon max ett halvår, sambon tycker nog att det har gjort sitt snart) UTAN numeriskt tangentbord. Man använder det ju ändå så sällan, så vi valde bort det och fick ett smidigare tangentbord (=mer plats på skrivbordet i vardagsrummet) men nu var det alltså läge. Vi har en lös del också, som ser ut som en gigantisk miniräknare, men det funkar inte att trycka in siffrorna där istället. Däremot kommer det då och då upp små meddelanden i det lilla fönstret där om vilka av sambons kompisar som är påloggade. Det bryr ju inte jag mig om...
Oz och Munter, ni har fått som ni vill!
För mig (och de flesta utom Tanten då) blir det väl ljusare en timme längre på kvällen och ingen som helst skillnad på mogonen?
Håller med Oz att den här vinterna har varat alldeles för länge. OK, jag gillar när det blir en ordentlig vinter istället för den där slaksvarianten vi brukar ha, men nu får det vara nog. Jag vill ha VÅR! Och vårkläder! Jag känner mig som en stor dammhög i min svarta jacka.
Dammhögen går för övrigt in i vecka 7 i morgon, har fortfarande molvärk och (ännu) ömma(re) bröst och lite lätt förstoppning. Heja!
Japp, jag föll till föga till sist och registrerade min graviditet här, men kommer inte att skriva så mycket alls under egna anteckningar. Jag har en egen kalender på min dator som jag försöker att hålla efter och det får nog räcka. Dessutom så har jag andra IRL-vänner som hänger här och vi har ju ännu inte outat det för dem. Men vet de vem jag är, så vet de ju nu.
Blev just uppringd och meddelad att jobbintervjun i onsdags kammade noll. Skit! Men det var ju väntat.
Jaha, nu har jag gått över till den nya betaversionen. Den gamla var väl bra som den var tyckte jag!
Kan man skriva i båda? testing, testing