Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Hej sötnosar!! *puss*
    Har äntligen lyckats sparka igång 56 K modemet och har nu läst ikapp här med en snigels hastighet!
    Jag mår bra nu, magsmärtorna gav sig igår kväll. Jag ringde förlossningen i Uppsala efter 2 timmars smärta och hon frågade och frågade och rådgjorde med läkare men bad mig avvakta nån timme till och återkomma om det inte gett med sig. Smärtan förflyttade sig sen ut mot vänster sida och vänster del av ryggen för att sen klinga av efter lite sömn i soffan hemma så min egen lilla teori (eftersom ingen annan passade! ) är att det var mini som bestämde sig för att flytta och lägga sig och trycka på valda delar av mitt innanmäte (som kanske oxå genererade en viss grad av sammandragningar?)! Idag tar jag det lugnt och magen beter sig lite annorlunda än tidigare, den är hård högre upp än tidigare och mer hela magen men ingenting som gör direkt ont.
    Nu ska jag gå nån annanstans och kolla...
    Bye for now!

• Tant T

Och fy satan så gräsligt!
    Det påminner om ett par kompisars kompisars situation, med två barn som båda nu är döda... Man får lite distans till det mesta när man hör sånt här...

• Tant T

Moss! Det snöar som f*n här! Men det är i alla fall fredag!

Sambon har dragit iväg på jobbkonferens med nån finlandsfärja och kommer hem först imorgon kväll... Vad tror ni, ska man behöva vara misstänksam?!

Jag mår så där idag (eller senaste dagarna eg.) , fattar inte riktigt vad det är men jag antar att det är snyltarn som växer och vänder på sig... Finns det några "tecken" på att den vänt sig, typ mer ont i pullbenet, hugg och stickningar neråt och i höfterna, osv.?

Nä, nu ska jag se om jag hittar lite bilder från igår...

• Tant T

Ja, eller hur Toca?!! Det var precis det jag ville höra!! Och så har han ju världens bästa baby-to-be-born som väntar så jag tror inte sannolikheten är så stor... Eller ok, det ska vara det där icke-existerande sexet då... Öh... hjälp!

Grattis Esthur!! Du är väl den enda av oss som har ett nick med namnsdag! Nä förresten, Elin och (Mini)Tina oxå!

• Tant T

Jag vill dricka snaps till midsommar!!! Men det går väl antagligen inte... eller? Flinxan, du var ju snabb med flarran efter snittet, hur resonerar man?

• Tant T

Exaktemente!! Jag har oxå sagt till både kompisar som fått barn tidigare och till kollega att jag absolut kommer att ta ett glas vin när minigrisen är ute och de stirrar på en som vore man spetälsk! Så man får nog välja sina tillfällen och hålla tyst om dem!

Men lökringar gör säkert susen för nariga och känsliga bröstvårtor! Kan ju vara värt att prova...!

Bristningar beror ju tydligen en hel del på hormoner så frågan är hur mycket smörjelserna egentligen hjälper... Min erfarenhet är dessutom att smörjer man för envetet så får man sammandragningar och det vill man inte ha i onödan så jag smörjer bara på morgonen när jag smörjer övriga kroppen i vanlig hudlotion. Kanske prova sill- och lökringskuren i morgon bitti?

• Tant T

Nja, alltså, det beror väl lite på hur man smörjer och hur lätt man har för att få sammandragningar, i v16 hade jag inga sammandragningar (tror jag!), men jag har då aldrig kunnat smörja länge över magen, utan mer fått göra svepningar med krämen! Om jag stått och gnidigt in krämen så har magsingen dragit ihop som till en boll och det betyder ju oxå att mannen inte får massera eller smeka magen om det inte sker med bara som små fjäderlätta strykningar!
    Jag tycker det är betydligt skönare att bli insmörjd på ryggen eller brösten!

Varför inte en Karlssons blandning av oss allihopa? Skulle bli rätt spännande att se slutresultatet...

• Tant T

Morrn!
    Jag har lyckats överföra mina inloggningsuppgifter och kommer in men det går inte att skriva och de senaste inläggen och bilderna är från 23 mars!! Hjälp!!
    Nä, jag tror jag ska betala räkningar istället, alldeles på tok försent!

• Tant T

Ja, det är ju 1 april så vi kan ju prata i tungor hela dagen och klura över huruvida övriga egentligen begriper vad man själv säger och om vi pratar om samma saker!

Svar på tråden Midsommargänget III