Inlägg från: Flodisen |Visa alla inlägg
  • Flodisen

Midsommargänget III

Gud vad jobbiga ni är Det tog en stund innan jag fattade att det inte var Flinx och jag var väldigt förvoorad varför hon frågade efter sig själv och inte istället berättade var hon varit.

Förvirrad jag ?!??!

• Flodisen

jag tassar om kring på mina flodhästhovar (har flodhästar hovar?) kloppeti kloppeti klopp

• Flodisen

Snart kommer de att lägga sig och vila på magen. så fort den har blivit aningens större. Då behövs det ingeng bh - du har ju en mage som brösten ligger stadigt på.

• Flodisen

Jag funderade ett tag på att ta och gå ut och gå själv och ta alla bilnycklar med mig. Tyvärr fungerar jag inte så. Dessutom så är jag inte säker på att det skulle hjälpa att bara gå. Problemet är ju kvar när jag kommer hem, förmodligen sovandes utan att ha fattat att jag varit borta...

Sova på dagen för att man jobbar natt är en helt annan sak. Men jag tycker ändå att man ska kunna fortsätta leva sitt liv sov vanligt, men visa respekt, dvs undvik hög umpa-umpa-musik. Man borde resonera på samma sätt som när barn sover middag. Jag tycker att barn ska lära sig sova med ljud omkring...

Nu ska vi iväg på nattliga äventyr Lyssna på ugglor med en fågelskådare. Hur nördigt är det på en skala??

• Flodisen

Jag tempade med en helt vanlig febertermometer med en decimal. Det fungerade för mig och de flesta på FL. Om du funderar så börja med en vanlig, det är ju en sån man har hemma. Termomtrar med två decmailer är det inte bara att gå och köpa, tyvärr. De finns inte på apoteket. När jag försökt på Clas Ohlsson (efter tips från FL) så har jag inte hittat någon och de har vart slut osv. Det går attt beställa på nätet på babyornot tror jag.

Mitt råda är att börja med en vanlig, får man ingen tempskillnad vid äl så kan du överväga att skaffa en med dubbla decimaler. Det viktigaset är att tempa på exakt samma tid innan uppstigning på morgonen.

• Flodisen

Vi hörde tre olika arter av ugglor i går; pärluggla, kattuggla och slaguggla.
    Själv kände jag mig som en ruggugla

Svar på tråden Midsommargänget III