• flinx

Midsommargänget III

Jag nattade tidigt igår. Hann inte riktigt med allt på jobbet så jag ska nog in och städa datorn när ingen är där. Jag tycker såna där dagar då man hamnar i all uppmärksamhet är jobbiga. Alla skulle säga hejdå ( vilket visst är trevligt men...) (och flera berätta om sina "fick-för-tidigt" och "förlossning-gör-ont" samt "snart-är-jag-en-i-klubben" historier) och så.. Jag är väl knäpp men jag gillar att vara diskret glida ut bakdörren! Några kollegor kommer jag träffa och luncha med i veckan om inget oförutsett händer!
    Såg "Good night - good luck" på festivalen. Bra rulle. Fint fotad. Undra om det är nimonerad för bästa foto också? Hm.
    Vågade mig på en äkta sushi igårkväll för att fira - se vikken oansvarig jäkel jag är Gött!
    Idag vaknade jag tidigt och knatade en lång sväng med hunden. Vackert och kallt! Har tvättat fönster i kylan, klippt mannen och ska fortsätta pyssla nu efter min mid-day nap!

Prickis - ha det så jätte skönt i solen!

Träning - hörde Shirleys senaste låt i örat häromdagen när jag knatade hem och det spratt till i benen. Tänkte att den skulle passa super på nåt svängigt step-pass! Åh vad jag skulle vilja gå på ett fartigt pass, ett sånt där pass som är kul rörelser och man har fått till det, det var LÄÄÄNGESEN!

Usch med bruten handled - typisk halkolycka eller?

HG och Esther - har ni gått på efterkollar än? Eller är det några veckor till? CM kanske?

Ha en skön brunch!

• flinx

Låter schysst HG. Man ska nog ta det lugnt med skumpiga rörelser. Jag funderar på mjukstart med F&S mammagympa nere på Hamngatan. De har barnvakt oxå.
    Jag fick en ny snygg Stayinplace träningstopp och fick gå upp en storlek från innan! Hoppas den funkar. Har man en poncho kan man väl alltid amma under den före/efter träning kanske? Ni kommer ju ha kläm på allt sånt åt mig! Jaja senare problem. Ska först se till att sonen kommer ut hyggligt frisk och kry och att jag överlever proceduren!

• flinx

Naajs Prickis! Ha det så skönt i solen! Är inte alls avundsjuk. Här är det lätt snöfall, grått och ett par minusgrader... Minst lika skönt!

Har avnjutit en brunch på Incontro - helt OK fast mer lunch än breakfast om man säger så. Inte den amerikanska varianten men gott.

• flinx

Ja nu kan vi sitta och dregla över Prickens tillvaro på annan ort! Grått och nollgradigt här idag - och regn utlovas...
    Skönt med frissa-besök T!

• flinx

Japp - sitter hemma (viskar: fast jag har loggat upp mig mot jobb-mailen bara för att kolla...)!

Ska in nån dag och rensa skrivbordet för det hann jag inte i fredags. Och hör och häpna... chefen kom 16.45 och bad mig göra lite grejer... Kvart i fem på min sista arbets-dag!! Fullkomlig idiot.

• flinx

Allvarligt trodde jag först han skämtade men så var inte fallet. Jag gjorde en tydlig "titta på klockan på handleden"-gest och höjde ögonbrynen med en "menar du allvar-blick"! Men han specade bara hur han ville ha sin fil.
    Dessutom hade jag bråttom för jag hade ca 20 min promenad till nästa filmfestivalvisning och jag är inte i direkt joggingform om jag hade blivit sen!
    Ah, målet är ju att hitta nåt annat så jag inte behöver gå tillbaka dit. Uj så skönt det skulle vara att lämna in en avskedsansökan på chefens skrivbord!

• flinx

Jag fikar gärna!
    Ska ut med hundskrället i regnet - och sen till BM i eftermiddag. Annars är jag hemma och boar! Maken har redan ringt hem och kollat läget... jees jag kan ju faktiskt gå här i tre veckor kanske fyra utan att nåt händer!
    Änsålänge känns det inte som om nån födsel är nära förestående.

Ledningar (vatten och el) till tvättmaskin indragna! Bara mackapärerna fattas!

Nä, vart tog ompysslandet vägen. Krasst sade min ena chef om den andra att " man kan förstå att han försöker!" och med det menade han att han verkade tycka det var OK att kräma ut så mkt av arbetskraften som möjligt innan den slutar... Gissa om jag gillar detta utnyttjande eller inte. Fast vad säger att det är bättre nån annanstans... Men bara för att knäppa dem på näsan vill jag sluta.

Skönt att ni verkar återgå till era vanliga jag därnere inom ganska kort tid! Spiral nämnde min bm oxå. Jag har ju tid att fundera!

• flinx

Hehe- bara vi hemmafruar online! Ni andra kanske tom _jobbar_!

• flinx

Här är det bara bra - fixar med lite pappersarbete hemma och pysslar om vartannat. Ska iväg till bm nu för vecko-besöket. Sen lite shopping av det som är kvar på listan. Nåt fult (och oskäligt syrt) amningplagg kanske? Huvva. Jag vill shoppa tighta toppar, stuprörsjeans och stövlar!
    Deep denial.

Timis-tjejen! Din nuna livar opp!

• flinx

Allvarligt... tillbaka från stan: amningsplagg - obefintligt eller UÄK!!

Och jag har gått och dreglat över alla plagg som jag lika gärna kan skita i för jag ska vara amningsko i vår och dessutom gå på föräldrapenning... igen.
    Gnäll gnäll - TV kväll? Hm låter bra - ska kolla vad som går!
    Mannen är äntligen hemma från jobbet och står och lagar mat - bra för kinkig fru.

BM- besöket gick på 10 min. sammanfattning: ua (utan anmärkning).

Svar på tråden Midsommargänget III