Inlägg från: OZgirl |Visa alla inlägg
  • OZgirl

Midsommargänget III

Ja, kanske! Om det passar med "schemat" och jag inte är för trött (som idag, gäsp!). Luncherna kan jag inte eftersom jag sitter i bonnaland, men efter jobbet kan gå. Men planera som det passar er bäst! Om jag kan följa med så gör jag det.

• OZgirl

Rally Rally - no can do on the fika! Inte onsdag kväll iaf, och inte på dagtid - för mycket möten och skit mitt på dan!

• OZgirl

Mårning! Åh, det har just börjat snöa!

Rally, just tisdag är jag inbokad på bio med syrran redan...

Hur går det för Flinx? Alla papper sorterade som det låter, fotoalbum och allt kirrat?

Munter - kramar till dig! Pärlhyacinter kan iaf för mig vara en pick-me-up, liksom blommor överlag. Tulpaner i vintergrådasket är en klar vinnare. Och snart börjar ditt nya jobb, det blir ett avbrott från den vardag du har idag och en nystart. Håll modet uppe tills dess!

• OZgirl

Men Munter, visst är det skönt när man har gått igenom miljarders med papirer och bara har sex tomma flyttkartonger och en massa pappersåtervinning kvar!

Anemone, det är så kul att se dig här igen!

Det här med nytt FL - vad är det som gäller där? Man "tvingas" till en 20 kr/månaden för att ha samma funktioner som här? Men denna stängs i mars? Har fasen inte fattat nåt (eller så har jag silat) av detta.

• OZgirl

Återkommen från bokrean 750 bagis fattigare och MÅNGA kilo tyngre... älskar bokreor! Lite avis på Esther för hennes make, jag menar - med min mans jobb kan man stå i baren och ragga, men rent praktiskt är det ju inte mycket bevänt att ha han...

Har dessutom köpt semla idag vilket just idag passar jättebra in på GI-dieten (eller hur!) då en kollega ska säga upp sig och har fått ett jobb där hon kommer tjäna 6000 kr mer i månaden. Häpp! Så en liten firarsemla - det kommer bli tomt utan henne dock

• OZgirl

Aaah! Jag bestämde igår att jag skulle jobba hemifrån idag - så här sitter jag nu på den nya bärbara och har fått upp internetaccess och allt! Världsklass!
    Nu måste jag bara verifiera att jag faktiskt kan få igång jobb-desktopen oxå... annars kanske sjefen inte blir direkt nöjd. Eller så måste jag (hemska tanke!) ta semester idag.

Munter, din gäst var verkligen en tidig en!

• OZgirl

En perfekt ostomelett på ett litet fat, det blev Ozzys morgonmat! Till det en kanna te så är man fit for fight

Givetvis funkade det inte att gå in på det "korrekta" sättet på jobbet, så jag kör den mer instabila varisorten. So far so good, får se hur länge det håller. Har redan messat lite bissniss och mailat lite, så det ser bra ut!

Surfur, trist med sk "luttrade" chefer. Ni är ju helt olika personer, du och den andra donnan vars erfarenhet han lutar sig mot! Och han anställer väl inte nån för ett halvår utan på längre sikt?! Och helt ärligt, en kvinna i 30-årsåldern - varför skulle inte en sådan vara intresserad av giftermål och barn? Jag förutsätter att de jag har varit på intervju hos faktiskt har hjärna nog att lista ut det själva.

Apropå nyheterna som går här i bakgrunden: hur patetiska är inte sossarna?! Och Marita Ulvskog tycker jag är ett riktigt stolpskott.

• OZgirl

Toca, om man bortser från att man inte ska äta sånt (tydligen, fast det är pastöriserad mjölk och allt) så tror jag att det är bättre om man bara äter innehållet och inte själva "skalet" eller vad man ska kalla det, det där vitmöglet sitter. Men jag bara tror det! Jag har inga belägg för det (mer än sunt förnuft).

Svar på tråden Midsommargänget III