Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Elin, börjar din vikarie redan?!! Det låter jädrigt lyxigt! På mitt jobb har de nog redan glömt att jag ska vara föräldraledig... Om jag påminner dem så kanske, kanske de börjar försöka sprida ut mina arbetsuppgifter på befintlig personal ett par veckor efter jag gått hem!!

Jag har precis kommit hem från yogan, den är bara sååå skön, inget mantrarabblande och finnatredjeögat där inte, utan andning, avslappning, fokusering och små enkla fysiska övningar! Idag fick vi ex.vis öva oss att sätta oss och sitta på huk, bra för underredet inför förlossningen, minskar risken för klittsprickning och kan göra förlossningen lättare iom att huden, musklerna och allt annat redan är lite uttänjt!! Smart va?!

Nu blir det morotssoppa!

• Tant T

En sån här skitdag bara måste jag få klistra in en rolig historia som åtminstone fick mig att fnissa hejdlöst (kanske mest på beroende på trötthet och uppgivenhet, vad vet jag!):
    --------------------
    Det var finnen som sade till sin läkare att han inte kunde förstå
    varför han var så trött hela tiden.

Läkaren sa: -Du kan väl ta och beskriva hur en helt vanlig dag ser ut
    för dig!

Finnen berättade (med grov brytning på finska):

-Ja, dä första jag gör när jag vaknar på morronen är att jag nullar
    särringen. Sen äter jag frukost o efter det nullar jag särringen igen
    innan jag går till joppet.
    På matrasten går jag hem och nullar särringen en gång före maten och
    en gång efter maten, sen går jag till joppet igen När jag kommer hem
    från
    joppet så nullar jag särringen, sen äter jag kvällsmat o efter det så
    nullar jag särringen igen och innan jag somnar så nullar jag särringen
    tre gånger till.

Läkaren stirrar roat på finnen:

-Vad tror du själv kan vara orsaken till din trötthet om du tänker
    efter lite?!!

Finnen efter en stunds funderande:

-Tjaa... kan dä pero på det där smårunkandet på joppet..?????

• Tant T

Tjena allena!
    Jag är hemma och vårdar min höft och mitt ben idag och har njutit av sprintstafetterna och nästan suttit och bölat framför TVn!! Guuuud vad vi är bra!!! I just löööv OS såna här gånger!!

Mannen var ute och for en sväng i förmiddags och kom hem med en alla-hjärtans-dag-bakelse till förmiddagskaffet och igår fick jag lila tulips (iofs för att jag var så förtvivlad över min värk men ändå!) så jag är rätt nöjd!

Kul med lyckat outande, Bebbe! Sånt är nog alltid nervöst, och det brukar kännas himla skönt när det är över!

Vita huset har jag av nån anledning aldrig sett men Cityakuten var min favvoserie under de glansdagar vi hade TV3!! Jag gillar även den nya sjukhusserien på femman, Greys anatomy, även fast jag inte sett så många avsnitt! Patrick Dempsey minns man från filmen Can't bye me love och jädrar vilken hunk han blivit!! Där har åren minsann bara haft positiv inverkan på utseendet, minsann! Kan det bero på att han är karl...?

• Tant T

Åh Ozzy! Jag tycker oxå du ska skita i att åka! Tänk på dig själv och hur du mår först och främst!! Kram!

• Tant T

Ozzy, den är snart slut, härda ut!! Vissa veckor är så där överjävliga...

Ska strax på sammanträde mitt i ett nytt rafflande avsnitt av Big Brother! Här är de sjukskrivna två tillbaka idag och nu har de förstått hur det gått till här när de varit borta (och ingen av deras rehabiliteringsidéer har satts i verket) så idag är stämningen om det går ännu vidrigare! Det har redan utbrutit ett gräl! Jag tror ärligt nån kommer att ställa sig upp och skrika rakt ut snart (OCH slå nån annan på käften!)! Och mitt i allt ska vi ha möte om institutionens framtid och planer!! Kan det bli nåt annat än pajkastning?!

• Tant T

Kikar in under periodpausen!
    Jag har oxå under årens lopp tagit bort 2 eller 3 leverfläckar tror jag och vill ta bort några till, bl a de två som sitter preciiis där BH-bandet sitter, en under vänster tutte och en på ryggen vid spännet! Snacka om att det kliar!
    Jag tog bort en på ryggen för typ 15 år sen och det ärret ser idag ut som ett skotthål! Det läkte aldrig som det skulle utan när jag tog bort kompressen följde sårskorpa, stygn och hele fan med och vips så var det infekterat av bara sjutton! Efter ett halvår eller så var det läkt men såg överjävligt ut och efter det har jag alltid drivit med diverse puddingar jag träffat (och tagit av mig kläderna inför! ) att jag har en skottskada från mina tidiga ungdomsår som aldrig läkt ordentligt! Och några har faktiskt trott mig!! Tänk vad kul man kan ha med leverfläcksärr!!

• Tant T

Morrn!

"Your mamas hairy bush"!! Det är vuxet det!

Milf?! Kanske är det för att jag är från landet som jag inte vet vad det är...

Men det är freeeeedaaaag!!!

Nu ska tuunatutt'n och jag gå och hämta kaffe! (Tunatutten = en kuula med bara Dalarna på = min mage! )

• Tant T

Vilken utomordentligt strålande idé Surfer!! Clownen Manne är ju KUUUULT!! Ungefär som Staffan Westerberg, Lill-strumpa och Storpotäten...

• Tant T

Gud vad kul med buffarna Elin!!! Första?! Congrats!! Visst är det bara sååå häftigt när man fattar vad det är för nåt?!!

Vad gott det lät med choklad och skogaholmslimpa! Kanske till eftermiddagsfika...?

Somnade oxå tidigt igår och nu bär det iväg på soffletning! Igen! Två möbelförsäljare återstår och vi lär väl kolla där oxå innan vi bestämmer oss! Fast vi har egentligen redan bestämt oss...

• Tant T

En kortis från en suris! Det enda positiva med den här dagen (än så länge iaf...) är herrarnas brons i skidstafetten och pågående Sverige-USA...

Funderar Elin på en Herqulesvagn tro? De är rätt snygga, men det slutar nog med en Teutonia för oss... det är tamejfan det enda som finns att uppbringa i den här stan! Om man inte vill ha en Emmaljunga förstås... Och det vill man INTE!

Nä, nu har hockeyn börjat igen, undrar om jag ska leta efter nåt smarrigt att äta till hockeyn...? Kom för en timme sen hem från 75-årsfirande av svärmor (dvs barnen fick bjuda på resto!) men känner ändå för att trösta mig med nåt, ska leta efter choklad, det brukar ofta hjälpa!

Svar på tråden Midsommargänget III