Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Aha, det finns numera bildbevis på att Flinxans badboll ännu inte är urpyst!!

• Tant T

Men snälla Flinx, kaaaaan du inte ta ett i profil oxå?!! Snälla, snälla, snälla?!! Serien skulle liksom vara komplett då!!

• Tant T

Morrn! Sitter hemma och jobbar idag, ska till läkaren till på eftermiddagen, passade därför på att ta mig en sovmorgon! Iom att sambon är sjukskriven så kunde vi äta frukost tillsammans för nån timme sen och det var såå mysigt!
    Nu har han åkt iväg dock för att hjälpa mina parenteser med nåt och ska sen tillbringa dagen nere i källaren!

Damhockey, I like! Ett OS-silver slår det mesta!!

Anemone is back, najs!!

Och var är Flinxan...?!

Nu ska jag försöka jobba lite!

• Tant T

Men Surfer, ikväll är ju födseldokumentären samtidigt som Sverige-Slovakien!!! Får be parenteserna att spela in, vi kan ju inte eftersom vi har parabol och då kan man bara spela in det man samtidigt tittar på! Stor vits att spela in det då!
    DH har jag inte sett ett enda avsnitt av denna säsong, det har varit så mycket hockey som stört!

• Tant T

Jag har alltid gillat hockey, på såväl lokal (läs Brynäs!) som nationell nivå och inte blev det bättre av att man gick och gängade sig (eller åtminstone förlovade sig!) med en annan hockeytok, som spelat själv i vuxen ålder på hyfsat hög nivå, och som slukar allt som har med is, skridskor, klubba och puck att göra! På vår andra dejt tog han med mig på riktig farmarhockey, typ division 6, Skutskär - Östervåla eller nåt sånt, utomhus!! Inte undra på att man är som man är!!

Jag är oxå en riktig trötter, men jag försöker sova när jag kan, d v s på helgerna! Vi ställer då klockan på typ 08.15 men snoozar lääänge och kliver upp bortåt 9-9.30!
    Vaknar tidigt på helgerna är det väl bara pensiosar (=pensionärer) som gör!

• Tant T

Absolut 3 månader Anemone, kanske t o m 4! Jag berättade inte på jobbet förrän i v18 tror jag, efter UL, och nån enstaka påstod sig ha sett att jag lagt på mig lite men trott att det kanske blivit lite mycket knäck och ischoklad över jul!
    Vad är det för skitchef du har?! Det låter nästan som min...

• Tant T

Preciiis Esther! Min närmsta jobbkollega, som jag ibland umgås med även utanför jobbet, hade märkt att jag lagt om lite klädstil, mina vanliga figurnära tröjor och byxor, byttes ut till lite längre och bylsigare saker, men hon hade inte trott att jag var gravid utan mer att jag lagt på mig nåt kilo av andra skäl!

• Tant T

Nja, jag kan vara lite kinkig närsom, både vad gäller smink, krämer, pollen, frukter (såsom mango!) bla bla, men det har, ta i trä, funkat alldeles utmärkt och jag har inte varit i närheten av att behöva fundera ens!

• Tant T

Morrn!

Munterstrunter, dags för en glasögonbild då va? ALLA som köper nya glasögon måste lägga ut bild, basta!

Flinxan, du menar väl köpsajter? Det finns nån som heter nåt med Vitamin...

Jag gick och la mig nöjd igår, 2 guld, ett brons, curlingdamerna vidare till final och Tre kronor till semi, kan det bli bättre?! Sex är definitivt överskattat i jämförelse!!

• Tant T

Tillbaka från tårtfika, nån hade fått nåt forskningsstipendium och då gäller det att snika åt sig en bit! Här bjuds det så sällan så det är mer el mindre slagsmål om att få en bit när det väl händer!

Hockeygrabbar i sin ära men vad är det mot för curlingdamer?! Voj voj!

Men hur länge har du tänkt gå då, Flinxan?! Du är lite som Alfons Åberg: "Jag ska bara... jag ska bara..."! Med den här takten hinner väl jag före!

Jag fattar inte heller det här med nya FL, när jag surfade runt på det igår så kom man ju inte åt varken grav.kalender eller gästbok hos er andra! Är det nåt man måste aktivera kanske?

Svar på tråden Midsommargänget III