Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Hej på dej själv du Surffia!! Jag tänkte på dig imorse, tyckte det var nån dag sen jag såg dig (här alltså!) och fundrade om du fastnat i nån bröllopsbutik eller om du blev kvarhålld i tvång av nån ilsken expedit för att du vägrade lämna tillbaka askungeklänningen!

Men var han på fullaste allvar inte intresserad efter du sagt att du var gift?! Eller är han möjligtvis en snuskhummer som vill ha sina kvinnliga anställda lösa och lediga?!

• Tant T

Jag tycker Brittan är lagom nu! Hon är ju för fanken kvinna och mor och inte längre nån tonårsbrutta med finniga pojkvänner!

Ja, var är Flinxan?!! Men visst har hon väl bestämt med nån av er göteburgare att skicka SMS om och när det händer saker?!

• Tant T

Toca, från www.slv.se, kostråd för gravida:

Ost

Listeria har påvisats i mjuka/halvmjuka mognadslagrade dessertostar som tillverkats av opastöriserad mjölk eller som tillförts en liten mängd opastöriserad mjölk vid tillverkningen. Även ostar av samma typ som helt är framställda av pastöriserad mjölk kan innehålla listeriabakterier. Dessa har då smittat osten vid hanteringen. I praktiken innebär detta att gravida bör avstå från alla vit- och grönmögelostar samt kittostar - säljs oftast över disk, fråga om du är osäker - och kanske speciellt sådana som man har köpt under resor i små butiker, vid torghandel eller direkt av tillverkaren i sydligare länder.

Jag har själv vid två tillfällen ätit en liten, liten bit Brie och är inte särskilt nojig över det, men som framgår ovan så är inte en sån halvmjuk ost säker även fast den är gjord på pastöriserad mjölk så ät inga mängder, om du äter öht!

• Tant T

Bebbe, Parmesan är en hårdost och helt okej att äta!

Medan man ska vara försiktig med alla mjuka och halvmjuka dessertostar, oavsett pastöriserad eller opastöriserad mjölk. Och jag gjorde som Ozzy sa när jag åt den lilla biten Brie, jag tog bort kanterna och åt bara det mjuka...

• Tant T

Äääh, det där med kanel och vad var det mer, kardemumma, måste det vara nån gammal kärring i huckle med glaskula framför sig som hittat på! Osten, skinkan och fisken finns det ju åtminstone nån slags logik och vetenskaplighet i!
    Och Toca, en liten, liten bit nån enstaka gång kan omöjligt vara nån fara! Jag har slarvat nån gång då och då så vi får väl se vad som kommer ut... Jag tror fortfarande stenhårt på ett hängbuksvin!

• Tant T

Jag tror det handlar om en vana oxå, precis som med vinet! I början är det skitjobbigt men efter ett par månader utan varken ost, skinka eller vin så blir det nåt slags normalstillstånd och man tänker inte på vad man går miste om! Men nog ser jag fram emot den där dagen i mitten av juni när jag kan sitta på altanen till vårt nya hus och inmundiga ett glas rödtjut och mumsa mozzarella och prosciutto och bara njuuuta! Sambon får väl ta hand om hängbuksvinet en timme eller två!

• Tant T

Shit pomfrit!! Flinxans badboll kan vara på väg bort alltså?! Spänningen är faktiskt olidlig!!

Haha Timisen, FL-tråden verkar MYCKET underhållande! Jag måste nog ta och leta rätt på en ny pres.bild...
    DN-artikeln däremot... hrm... Jag läste imorse i lokala morgontidningen att vi, i plejset där jag bor, hör till de kommuner som har flest idioter i mönstringsstatistiken... Känns ju inte helt tryggt måste jag säga!

Svar på tråden Midsommargänget III