• MissSnö

    Hur ska en "riktig" kvinna vara?

    Hur ska en riktig kvinna vara tycker du?
    Kvinnor får gärna ge sin åsikt.

    Hjärta

  • Svar på tråden Hur ska en "riktig" kvinna vara?
  • Kattdamen
    Angie99 skrev 2012-07-31 11:10:58 följande:
    Nu vet du helt plötsligt vad jag vill fast jag skriver tvärtom. Spookie!

    Hmmm... Har jag aldrig tänkt på. Fast min man fixar alltid med bilarna. Då kan barnen vara med. Och har man en sån där åkgräsklippare så kan barnen vara med. Och typ bygga och sånt brukar ju män vara bättre på. Då kan barnen vara med.
    Men du tycker ju inte att män ska göra saker som anses kvinnliga eller att kvinnor ska göra saker som anses manliga.
    En kopp te, tack.
  • Angie99
    Kattdamen skrev 2012-07-31 11:12:27 följande:
    Men du tycker ju inte att män ska göra saker som anses kvinnliga eller att kvinnor ska göra saker som anses manliga.
    Nej inte bara för att de ska. Skulle de vara bättre på just de sakerna, vilket jag inser händer men är ganska sällsynt, så självklart. Det som jag tycker är synd är att man nuförtiden anses som "fel" om man behåller de stereotypa rollerna. I vår familj är vi väldigt stereotypa, han fixar bilarna, jag fixar hemmet. Det anses i mångas ögon som bakåtsträvande och gammalmodigt.
    Att jag ska ge mig ut och meka med bilen medan han ska ställa sig och laga mat bara för att det ska vara "jämställt" är ju helt åt skogen tycker jag. Män är män och kvinnor är kvinnor och i de flesta fall är män bättre på vissa saker och kvinnor på andra. Låt dom då göra dom.
  • Odd Pixie

    Vara född som kvinna eller om-opererad till kvinna (ja, eller steget innan för transsexuella när de till kroppen är män men inombords är kvinnor). That's it. Övriga detaljer som intressen, utseendet osv. gör varken från eller till.

  • Trust me

    En riktig kvinna ska vara sig själv. Varför fråga liksom för det är ju ingen skillnad mot hur en riktig man ska vara. En riktig människa är sig själv helt enkelt.


    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Fannypack
    Trust me skrev 2012-08-01 13:49:01 följande:
    En riktig kvinna ska vara sig själv. Varför fråga liksom för det är ju ingen skillnad mot hur en riktig man ska vara. En riktig människa är sig själv helt enkelt.

    HjärtaHjärtaHjärta 
  • Anchorage
    Trust me skrev 2012-08-01 13:49:01 följande:
    En riktig kvinna ska vara sig själv. Varför fråga liksom för det är ju ingen skillnad mot hur en riktig man ska vara. En riktig människa är sig själv helt enkelt.
    Flört
  • Den vita staden
    Michelle 341 skrev 2012-07-30 14:46:49 följande:
    nu är jag ganska gammeldags i dena tanken, i know!

    Men en riktig kvinna för mig och såsom jag lever är:
    Att vara en engagerad och omsorgsfull mamma som har full koll på barnen och deras behov
    Laga lunchlåda till maken
    Städa hemmet dagligen
    Tvätta, stryka och lägga in i garderoben
    Passa upp barn o man
    Rensa i rabatten 
    Vara familjens projektledare som ser till att alla har vad dem behöver
    Vara familjens almenacka och föreståndare.
    laga god mat varje dag

    kort och gott, göra allt i hemmet samtidigt som man ska vara vacker och attraktiv för sin make    

    Egentligen behöver man en karlakarl å andra sidan som sköter allt annat. Bil, renoveringar, hugga ved, betala räkningar, ta bort läskiga spindlar mm

    Tyvärr är jag inte gift med en sådan vilket innebär att utöver att jag gör allt som jag tycker hör kvinnan till så är det även jag som: byter glödlampor, fyller på olja, betalar räkningarna, fixar tekniken m.m. Så jag innefattas även i rollen som den "rediga kvinnan"

    Jag tycker jag är ganska fulländad som kvinna faktiskt.  

    Dock mår jag som allra bäst när jag har klänning, har barnen springandes runt benen och dukar bordet inför middagsbjudningar :)                       
    Skönt att se att man inte är ensam om att tycka detta.
    Skillnaden mellan dig och mig är dock att jag har en riktig karlakarl som sköter sin delHjärtaGlad
    Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. (Cicero)
  • grind

    En riktig kvinna ska vara varm och omtänksam. Hon ska ha långt hår och klä sig feminit.

  • MissSnö

    Fina svar! Det finns så många människor med
    fina värderingar men dem hör jag sällan!
    Trodde ärligt talat att jag skulle få kriga i den
    här tråden, men det här är ju skitbra!   

  • YummyMami

    En riktig kvinna ska känna att hon är en kvinna. Har en person tex kvinnokropp men känner sig som en man, då är det en man född i fel kropp. Krångligare än så är det inte.


    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Miamomma

    Jobbade inom industrin innan där så alltid männen:

    En riktig kvinna ska vara 180 och väga 50 kg

    Alla kvinnor ska se ut som porrstjärnor

    Och bete sig så

    En riktig kvinna ska ta den analt

    Det var vad jag fick höra ofta!!!

  • JakobK

    Tycka om att laga mat och städa, för det tycker inte jag är något roligt! Skrattande

    Sen ska hon inte vara så galen i sex som de flesta kvinnor verkar vara. Men gärna romantisk.

Svar på tråden Hur ska en "riktig" kvinna vara?