• Forumvärd

    Vad gör man när sommaren regnar bort?! Tipsa och vinn!

    Vad gör man när sommaren regnar bort?!

    Jag vet inte hur det är där ni är men här har det regnat och regnat och regnat.
    Tråkigt!

    Vad gör gör du och dina barn när solen lyser med sin frånvaro?
    Kom med dina bästa och roligaste tips på vad ni och barnen gör när regnet vräker ner!
    Då är du med och tävlar om en av tre "Poppis barnbox"

    Så här tävlar du:
    Skriv dina tips i tråden.
    Det kan vara roliga aktiviteter, lekar eller precis vad som helst som är roligt att göra med barnen när det regnar.
    Motivera varför du vill vinna en "Poppis barnbox"
    Lägg gärna in en bild i tråden om du vill.
    Tävlingen pågår t.om midnatt 10/7 och vinnarna plockas ut av en jury från Familjeliv.se

    Det här kan du vinna:



    Poppis-serien!
    Underhållning med sjysta värderingar!
    En lekfull box som uppmuntrar till både roligheter, läsning och kreativt skapande.

    Varför gör UppfinnarJohanna en egen skrämselmaskin?
    Vad drömmer filuren i ritboken om och vad är det för läskigt som lurar i trädet?
    Låt barnet göra allt färgglatt på sitt eget sätt med den coola och rejäla regnbågspennan!

    Innehåll i boxen: 1 st bilderpocket (UppfinnarJohanna & skrämselmaskinen) 1 st Rit- och klurabok samt en fyrfärgspenna. 

    Miljöklokt! Vi trycker i vår geografiska närhet på FSC-märkt papper och på FSc-märkta tryckeriet
    http://www.olika.nu/

    Lycka till! Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-12 07:54
    TACK för alla bra tips!
    Förlaget Olika.nu vill tacka er alla med att erbjuda 20% rabatt på ett helt köp.
    Ange rabattkod: Familjeliv
    www.olika.nu
  • Svar på tråden Vad gör man när sommaren regnar bort?! Tipsa och vinn!
  • Skruttelito

    En regnig dag packar vi en picknickväska fullt med gott att äta och dricka och dukar sedan upp i sovrummet, innanför balkongdörrarna, så att vi kan titta ut på regnet och mysa samtidigt som vi äter lunch.  Sen lägger vi oss i soffan och läser böcker tills det spritter för mycket i benen. Då åker regnkläderna på och vi går ut och hoppar i vattenpölarna!

  • Ciliaja

    Jag vill vinna den så jag kan ge den till min gudson som snart är 2!

    * Bygga kojor inomhus och ha picknik
    * Baka små kakor man kan dekorera med glasyr
    * Ta på sig regnkläder och Hoppa i pölarna, vända regnet till något kul. för de är faktiskt riktigt roligt å leka med vatten! 
    *kurragömma
    *Rita teckningar/skriva kort och skicka till släktingar 
    * Kolla på film och äta popcorn 


    The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Anton Chigurh
    ungkille95 skrev 2012-07-04 16:58:18 följande:
    Fyfan vilket ruttet pris, tänker ändå ge er några förslag

    *Baka negerbollar
    *Ladda ner film
    *Cykla i regnet
    * Bygg en koja (Inget jag sysslar med men nåt för er med barn)
    *Sagostund (Läs ^)
    *Kolla på alla simpsons/Family guy avsnitt 
    Ladda ner film !!!

    Hmmm, så bara för det stänker lite tänker du bli brottsling på heltid. Skäms på dig. Veckan efter rånar du väl det lokala bankkontoret....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • JagominÄlskling

    Min dotter är bara 16 månader så mitt tips kanske är lite annorlunda. Jag har köpt hem en fin bok med vita fotoark. När det regnar brukar vi ta fram boken och måla med kritor, vattenfärg eller tusch i boken. Vi målar av hennes händer och fötter.. klipper ur roliga bilder ur en tidning o klistrar in, klistrar klistmärken, bokmärken mm. Naturligtvis dateras alla sidor. Tänkte att dottern ska få boken när hon blir större (kanske på sin 18 årsdag). Som ett roligt minne från hennes uppväxt!

    Om jag vinner barnboxen skulle jag ge bort den till min kompis barn. Jag tror att den hade blivit en mycket uppskattad present!

  • W Goldberg

    En viktig sak vi gör när det regnar på sommaren är att gå ut i regnet och mysa.
    Är det bara nog varmt ute är det riktigt härligt.
    Inga regnkläder på, utan gärna shorts och linne.
    Det är bara jobbigt i början innan man blivit genomblöt, sen är det hur mysigt som helst.

    Då man varit ute klart går man in och tar sig en varm dusch om man fryser. Sedan kan man kura ihop sig i soffan och fika och se på någon bra film.

    Ingen regnsommar utan den rutinen. 

    Den där boxen kunde nog komma till pass en sådan dag, även om åldern håller på att vara hög. 

  • Ojsan

    jag är höggravid så njuter jag av verje regnig och kylig dag dåmin ktoppär som jag skulle haft en inbyggd termostat.

  • Ledilnaan

    Springa ut i regnet tillsammans med barnen, i bara shorts och linne, och försöka springa runt till olika "skydd" träd, vedbodens lilla utskjutande tak mm.
    Det är vad vi gör när det regnar och är varmt!

    Om det är kallt bygger vi en koja under köksbordet och fikar bullar och saft.

Svar på tråden Vad gör man när sommaren regnar bort?! Tipsa och vinn!