• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Hej Millan! 
    Vad roligt. =)
    För mig är det första barnet för min sambo blir det hans andra. Han har en son på 2,5 år vh. 
    Håller alla tummar för dig isåfall, Hoppas ! Är det ditt första barn isåfall? 

• Jendeas

Håller som sagt tummarna för dig. Du får meddela när du tagit testet ! =) 

Har ni försökt i ett halvår då? några problem med mensen sedan tidigare eller allt flyter på som det ska? :)  

• Jendeas

Välkommen Fru Stenlöv. Dock lät din senaste upplevelse inte alls speciellt rolig. Stackare. Hoppas de löser sig till det bästa.  =) De är en spännande tid med försökandet :) 

Jag tar min sista tablett pergotime imorgon (enkelkur), hoppas verkligen de tar sig denna månaden. Har ju lite extra koll med monitern att allt fungerar som det ska :)  

• Jendeas

Hej Emtfb, jag tror vi följts åt i en annan tråd också men den tråden dog ut när alla andra fick barn och slutade uppdatera. Så du är hjärtligt välkommen hit och önskar dig all lycka till :) 

Jag har ätit två omgångar dvs 2 månaders PT för ett tag sedan, men sen flyttade vi när jag skulle börja ta den tredje omgången och hittade inte pillerna. Tack vare de så stannade mensen upp i cirka 4 månader, men nu är den igång igen och jag påbörjade en ny enkelkur :)  

• Jendeas

Världen är liten :) haha. Nej jag har aldrig varit inne och kollat upp om de blivit ägg med pergo, dock har jag fått mens de andra gångerna jag ätit dem så..
    Jag hade väldigt kraftig mens på dag 2+3, men de är vanligt för mig. Dock tar jag inte mina piller försen på dag 5 och då brukar min mens vara över, så jag kan inte svara dig på om de vore normalt eller inte. tyvärr.

• Jendeas

Abslout :) Du är välkommen Elin =) 
    Är det första barnet? :) 
    Vad kul med någon annan som också använder monitern, första gången eller?  

Jag går tyvärr inte på några kontroller, missade ett möte i mars och sedan dess tagit detta i egna händer. Får se hur de blir efter sommaren.  

• Jendeas

Ja de har du alldeles rätt i, de finns i tanken konstant.. Min man börjar också bli trött på mitt tjat =) haha. 
    Ja de är nog väldigt olika för det var aldrig ett krav ifrån mitt Gyn heller, jag fick de utskrivit och hon sa till mig att om mensen började så var de bara att påbörja en kur, däremot skulle vi ta ställningstagande de andra mötet och de kanske behövdes sprutor som gjorde att även ägglossningen och mensen kom igång.. Men de gjordes aldrig.  

• Jendeas

Var orolig att pergotime inte skulle göra någon verkan denna månaden, men enligt ferilitetsmonitern har jag nu haft 2 dagar ägglossning. Eller ja hög LH iaf ! 

• Jendeas

Tjoho, hoppas de tar sig denna månaden för oss alla :) Vore toppen.. Jag är as dålig på de där med ägglossning, nu vet jag ju att jag haft den men vet inte hur länge den varar och när man ska ha sex under tiden.. men vi har gjort så gott vi kunnat iaf :) 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime