• Jendeas

Clearblue & Pergotime

längtarefterbebis skrev 2012-08-03 08:23:13 följande:
    okej, hoppas det är en nidblödning =) idag är jag på -5bim... är så jäkla ledsen idag, vet inte varför.. är väl all denna press =( började morgonen med ett negativt test och massa, massa tårar.. detta tar verkligen knäcken på mig. =(

får man fråga hur mycket du väger jendeas? och hur lång du är? tänkte mest för bmi.. jag har ju för högt bmi för att få fortsatt hjälp på kvinnokliniken. så jag har ju vikten också att kämpa med...

är nog så.. är väl delvis därför det är så svårt att få till det.. sjukt hur man kan lura sig själv =( men lycka till för dig idag =) skriv sen hur det går.
    Jag är på dagen innan BIM, nu känns de verkligen som mensen är på ingång. Men skam den som tappar hoppet :) haha. Jag har väl lite för högt bmi, jag är 176 lång och väger mellan 75-80 kg (är lite av en pendlare).. 

Kom igen nu tjejer, här får vi försöka peppa varandra lite :) vi vet alla hur de är att gå igenom alla tuffa perioder. Förklarade för min vän idag hur de känns ungefär som att slå i sönder glas servisen som du själv blåst, som om någon drar undan mattan eller redan klippt av målsnöret. De är en känsla vi alla känt, men nu får vi kämpa tillsammans och vara lite positiva. Vår dag kommer! Vi kommer och vi ska alla bli föräldrar på ett eller annat sätt kära vänner :) 
  • Jendeas

Skönt att höra att du är glad igen iaf, måste ta mycket på krafterna att gråta och vara ledsen :/ Som vi nämt ovan, alla dessa besvär.. Man känner sig nästan skengravid ibland .. Hemskt egentligen hur mycket man känner efter när man vill något så hjärtligt. 

Nja, Jag tycker väl att jag är lite överviktig och enligt bmi ligger jag lite över.. Men de tror jag inte ska vara några hinder för en graviditet iaf. de har dem inte sagt något om på kvinnokliniken innan.
    Vår dag kommer när vår kropp och livet är redo att ge oss ett barn =) Håll ut. De kommer. 

• Jendeas

Jag har fått direktiv ifrån min doktor att jag bara får ta tre månaders PT och sen måste vila en månad innan jag börjar igen för att risken att man blir överstimulerad är väldigt stor annars. 

Jag är på dag 3 i en ny månad nu, min mens denna månaden har uppfört sig väldigt konstigt och annorlunda men vi kämpar på inför nästa månad. Var och hämtade ut en ny omgång PT på apoteket igår och har slängt iväg en beställning av nya Clearblue teststickor. Nu ska här bli barn, min man är väldigt bestämd och vill verkligen att de ska fungera denna månaden igen.. 

• Jendeas

En fråga till er andra som äter PT dubbeldos, är det pga av en enkel dos inte gjorde någon ÄL eller varför? 
    Jag är lite sugen på att öka till Dubbeldos under denna månaden men jag har ju ÄL med enkel..
    Vad säger ni .? 

• Jendeas
    emtfb skrev 2012-08-06 12:55:30 följande:
    Okej, men det är säker olika på olika ställen hur länge man kan ta dom. Men skönt att man slipper vänta en månad emellan iaf som ja trodde!
    Ja jag funderar också på de där med om när man får ÄL av enkeldos, om man får ta en dubbeldos endå?
    Tror ändå man ska vara lite försiktig så man inte blir överstimulerad. Jag körde två omgångar, missade sista månaden på PT, blev då ett uppehåll med mens på fyra månader.. Nu ska jag ta dem resterande 4 omgångarna i rad hade jag tänkt. 
  • Jendeas

Oj vad trist Elin, men ge inte upp.. Provera stimulerar fram mogna ägg och Pergotime stimulerar så att de mogna äggen släpper =) Vår kropp är ganska fantastiskt på många sätt och vis.

Bara också fått bruna flytningar innan mens,

Och ja, vi påbörjar en ny kur idag, Dag 5 och 1 pillret. Nu ska det gå vägen.  

• Jendeas

Det ser jätte bra ut ju, nästa månad så sexar ni liiiite mer och liiiiite extra så kommer de gå vägen Längtarefterbebis. =) Duktig du är som har mål att sträva efter, mycket bra!

Emtfb håller tummarna på att mensen inte dyker upp. Heja :) 

• Jendeas

Jag mår skit av dem här jävla tabletterna iaf, alltid samma visa. Yr, snurrig, matt och trött, förbannat jävla trött.. Tröstlöst, så nu ska jag jävlar i ha belöning för vad man står ut med =))

• Jendeas

Håller tummarna för dig emtfb. =) 

Jag äter inte heller några vitaminer, borde väl egentligen äta B-vitaminer men inte blivit färdig till att köpa de. Har starka funderingar på att sluta röka (ja jag vet, hur korkat som helst) Men av ren principsak har jag för länge sedan sagt till min man att jag slutar den dagen jag får ett plus på stickan och de står jag till, fram till den dagen har jag en känsla av att jag behöver hålla på !! 

• Jendeas

För mer än ett år sedan när jag och sambon bestämde oss för att försöka skaffa barn så berättade jag för min bäste vän om våra försök. Hon hade då precis träffat sin nuvarande kille, hon sa att dem också pratat om det men inte riktigt gett sig helt in i det, någon månad senare slutade hon med sina p-piller och dem blev gravida direkt. Inatt kom hon, lilla fina Ellen. Jag är otroligt lycklig och glad för deras skull, hon är fantastiskt fin och önskar dem all glädje och lycka. Men kan inte sluta gråta för min egen skull, tänk om vi haft sån tur.. 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime