• Elin1985

Clearblue & Pergotime

Jag frågade barnmorskan i fredags och hon sa att man inte ska ta dubbel om enkel funkar! Jag ska på ny koll imorrn men gjorde första ÄL testet idag på dag 15 (har inte haft några förrän nu) och det var bara en plupp så misstänker att det inte blir någon ÄL denna månad
    Längtarefterbebis - hoppas hoppas att du plussar imorn!!

• Elin1985

Bara tårar idag varit på VUL som inte alls såg bra ut, inget ägg på väg alls. Var inte alla beredd på detta... Nu ska jag ta provera - nån som gjort det? Och sen nästa månad spolning och dubbelkur.
    Emtfb nej bara bruna... Om de inte luktar är det mig ingen fara.

• Elin1985

Nä vi får verkligen inte ge upp tjejer! Även fast man vill göra det varje månad.
    Emtfb har du testat nu när du gått över BIM?
    Längtar-duktiga du som har ett annat mål att fokusera på under tiden. Jag ska också försöka, började springa idag igen efter fyra veckor utan lust att träna, nu ska jag anmäla mig till ett långlopp om ett par månader så jag verkligen tvingar mig själv till motion. Med bra kondition och rätt kost kanske vi kommer i rätt riktning tar ni tjejer några kosttillskott? Jag käkar bvitamin m folsyra i men läser ju om så mkt olika naturläkemedel..

• Elin1985

Folsyra förhindrar ryggmärgsbråck hos fostret i tidigt stadium tror jag det var, man ska börja äta det en månad innan man vill bli gravid så jag har ätit det hela tiden. Utan några framsteg.
    Emtfb va tråkigt!!! Men tänk på att det kommer en månad till snaaart!

• Elin1985

Jendeas förstår din blandade glädje, man blir ju glad för deras skull men själv avundsjuk. Snart kommer din tur också och då kommer du uppskatta det extra mycket! Jag har två i min närhet som är gravida nu och när de har berättat så har jag tänkt att bara jag blir gravid innan de föder så känns det bra, det är ju en evighet kvar... Men nu börjar det närma sig den första födslarna utan resultat. Sjukt hur vi kan få ny energi hela tiden och anpassa oss till vår situation eller hur?
    Nej har jag fått mens testar jag inte, bara om det kanske är rosafärgade flytningar... Oftast hinner jag inte testa innan mensen kommer så mitt tiopack räcker ett tag.

• Elin1985

Nej man kan hoppa över hur många dagar man vill, jag brukar inte börja förrän dag 11-12 nånstans

• Elin1985

Min BM sa att ju oftare desto bättre... Men att antalet minskade. Min man har många men låg rörlighet enl testet så vet inte om det är bättre att "samla på sig" lite då
    Vi har tidigare kört varannan-var tredje dag fram till dagen innan, sen varje dag över ÄL ni då?

• Elin1985

Hej alla! Har hållt mig borta härifrån ett tag för att tänka på nåt annat... Efter proverakur har jag nu fått mens igen. Problemet är att jag inte vet vilken dag jag ska räkna som dag ett nu! Fick tis+ons brunfärgad mens/flytningar och först idag rött (ursäkta infon) är det tisdag eller torsdag jag ska utgå från tror ni? Ngn som varit med om detta? Har fått tid nästa fredag för spolning och det hamnar inom rätt tid oavsett men funderar på när jag ska ta första pergo igen.

• Elin1985

Bra "jobbat"!! Håller tummarna för att det funkar för er denna månad
    Kanske ska räkna från idag då, satte på monitorn i tisdags men kan ju ta pergon senare ändå. tack för svar!

• Elin1985

Hej på er :) jag var på kontrastultraljud idag... Gick mkt bättre än förväntat. Fri passage i båda äggledarna. Dock hittade hon en äggblåsa som fastnat i äggledaren som vuxit massa där. Det förklarade varför jag haft mens i nästan två veckor och så skulle chanserna denna månad vara väldigt låga. Men jag känner mig vid gott mod ändå hoppet får vi inte tappa! Ni andra? Något nytt?

Svar på tråden Clearblue & Pergotime