• Elin1985

Clearblue & Pergotime

Heja er! Ni får snart veta hur det gått denna månad ju! Uteblivna symtom kan ju innebära utebliven mens och plus
    Emtfb ja chanserna är låga för ägglossning pga äggblåsan som sitter fast. Mindre än hälften, men har ju tagit dubbel pergo så håller mina tummar till VUL på onsdag.
    Har haft ett jobbigt dygn med min man som uttryckt att han inte vet hur länge till han orkar försöka... Men nu är han på banan igen och allt känns bra. Livet är verkligen en bergodalbana!

• Elin1985

Ja nu efter vår lilla "kris" känns allt extra bra istället, känner mer stöd än innan. Du har rätt, man glömmer lätt hur jobbigt det kan vara för dem också.
    Men du det är ju verkligen inte försent!! Vissa visar ju neg flera dagar efter BIM för att sen plussa. Men man har ju gärna en neg inställning för att inte bli för ledsen...

• Elin1985

Bara två dagar kvar då spännande!! Inga tecken alls? Skönt att din man är peppande och positiv!
    Ska till BM imorrn, om nåt ägg är på g blir det ÄL i helgen men har inga höga förhoppningar om det.

• Elin1985

Imorrn bitti när du vaknar är det bara en dag kvar! Jag hade väntat eftersom du inte kan lita på svaret ännu. Jag håller tummarna

• Elin1985

Klar hos BM.. cystan har vuxit mer och ingen ny äggblåsa kommer. Bara att vänta då. Får inte börja ny kur förrän den är borta nu

• Elin1985

Den försvinner förhoppningsvis av sig själv... Om två v till mens eller till nästa mens. Ska på VUL så fort Mensen kommer!

• Elin1985

Jättebra gjort av dig som redan minskat så mycket!! Konstigt att du inte går ultraljud, har de en absolut vikt du måste ner i? Hur mkt är kvar? Som du säger borde du ju verkligen få veta om du har rätt dosering på pergo, stå på dig om ett UL!
    4,5 år är nästan ofattbart länge.. Vi har bara 1,5 år och det känns som en evighet. Men tänk att när vi VÄL plussat, för det KOMMER vi att göra så kommer vi uppskatta det så mycket mer än dom som klarar det på ett par månader.
    Vi får inte tappa livsgnistan under tiden! Måste göra roliga saker och ha andra saker att se fram emot. Jag har övat mycket på positivitetstänket den sista månaden och det fungerar faktiskt!

• Elin1985

Å nej vad tråkigt men du får inte ge upp!! Du har inte använt pergo så länge och Varje månad ni prickar in exakt rätt är det ändå bara 15-20% chans så det är inte fel bara för att det inte lyckats! du måste ge pergo en chans minst sex månader innan det börjar komma upp i 100% statistiskt. Det är bara att fortsätta! Du vet ju att tabletterna fungerar!

• Elin1985

Men har du testat dig?? Du är väl nära BIM! Håller tummarna att det är ett plus som gör att du mår dåligt!

• Elin1985

Jag lever också väntar på mens som jag hoppas kommer till helgen. Fick som en mellanblödning förra veckan, hoppas det var blåsan som fallit ihop så jag får fortsätta med pergo nästa cykel.

• Elin1985

Hoppas ni får en rolig vecka haha! Jag lever, väntar fortfarande på mens efter min uteblivna ÄL... En vecka kvar tills jag ska ringa BM oavsett så jag bara väntar nu...

• Elin1985

VUL visade det.. Andra månaden i rad. Nu är jag på dag 35 och ingen mens i sikte... Hoppas du får göra en kontroll!

• Elin1985

Hej på er! Länge sen jag skrev något... Jendeas du kan också ta provera i tio dagar, har funkar jättebra för mig 2 gånger! Va skönt att provsvaren såg bra ut!
    Jag ska på VUL på fredag för att kolla min dubbelkur. Förra månaden fick jag två äggblåsor men inget plus. Är rädd att jag inte ska få några fler kurer efter denna, de har diskuterat att byta ut pergon mot sprutor istället

• Elin1985

Det är så synd att landstingen ger oss så olika vård. Du verkar ju inte få komma på kontroll när det behövs! Ja provera krävs ju recept för... Jag har fått det utskrivet i mitten av normal cykel när de konstaterar att ingen ÄL kommit.

• Elin1985

Det är ju inte försent än om du hade ÄL innan nyår! Det hade jag också, tänkte testa i helgen. Förra månaden plussade jag svagt svagt i några dagar men sen kom mensen ändå :(

Jag lämnar alltid blodprov men de ringer aldrig upp. Jag får veta resultatet vid nästa besök. Men du kanske kan be dem ringa eftersom du inte brukar gå dit regelbundet.

• Elin1985

Va?! Det har jag aldrig hört på mina undersökningar! Vad jag har hört kan det ALDRIG visa fel när man plussar. Tror inte du behöver oroa dig alls för att det inte stämmer. Grattis föresten!

Svar på tråden Clearblue & Pergotime