Inlägg från: längtarefterbebis |Visa alla inlägg
  • längtarefterbebis

Clearblue & Pergotime

fortfarande ingen mens och inga känningar heller. vikten står still och jag funderar på om jag ska börja en ny kur utan att mensen kommit.. man kan ju göra det om man har oregelbunden mens.

hur går det för er andra? =)

• längtarefterbebis

mens idag på morgonen. dock ingen vidare mensvärk, som jag brukar ha. dags för trippeldos av pergo om några dagar. =)

fast egentligen vet jag inte om jag vill. känns som mina barnlängtanskänslor har svalnat lite. någon annan som känt så? känns som man gett upp lite & börjat inse att det kanske inte blir några barn överhuvudtaget.. har ändå försökt i 4.5år liksom..

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-06 21:12:25 följande:
    Näe vad trist!! Jag kan verkligen förstå att du vill ge upp, men en dag blir det ett plus. Skam den som ger sig! Men att lägga det på is ett tag, kanske är en smart idé? Lägga tankarna på annat och kanske lyckas endå?

Usch vet inte alls hur det är att ha hållt på i 4,5år.. Tycker så otroligt synd om alla som måste vänta så länge om inte längre:/ själv har jag precis passerat 1år (6månader med seriöst försökande) hoppas vi blir morsor snart!!

Jag väntar på mensen som bör komma till Onsdag där ikring. Orkar inte hoppas att det är nått ens..
    ja, ganska trist. men skönt på något vis. har ju väntat på mensen så jag kan ta trippeldosen. men visst, humöret det svänger som bara den. ena stunden glad & positiv. nästa är man hela nere och vill ingenting. =/ men nu känns det bra.

visst är det bra att ha något annat att tänka på. jag har ju vikten som jag kämpar med som bara den..
    klart det kommer bli plus någon dag, men just nu känns det väldigt långt borta!

kram till er alla!
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-10-08 10:56:39 följande:
    Hej tjejer.. De har varit några extremt jobbiga dygn i våra liv då min mans liv stod på spel i början på veckan. Nu är det bra trots omständigheterna och barnverkstaden lär få ligga på is ett bra tag framöver. Mannen hoppades att vi hunnit lyckats men jag har svårt att tro det. Känningar i nedre delen av tjejmagen i två dagar men känns mer som stress och oro.. Återstår att se då jag tror jag ska ha mens i helgen som kommer. 
    nemen oj, hans liv?!! vad är det som har hänt?!
     förstår att det känns jobbigt att tänka på bebisverkstaden nu, hoppas att det har lyckats denna gång trots allt =)

jag har mens just nu, men den är inte som den brukar. ingen mensvärk och inte alls så riklig som den brukar vara.. =S
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-10-10 22:51:59 följande:
    Ja han skulle vara duktig och elda upp gamla grenar ifrån träden och annat dylikt, han öste på bensin och tände på.. Tydligen blev de någon sorts gasexplosion .. Så han har legat på briva i Linköping en vecka men är nu äntligen hemma igen :)) Dock en lång väg kvar tills han är helt återställd, värst har det tagit på händerna och ansiktet. 

ojdå! hoppas det blir bra jendeas! måste gjort väääldigt ont. =(
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-12 13:22:04 följande:

Jag tog ett gravtest nyss, men vågar inte tro nånting, kan de va ett spökstreck tror ni?!

det där är väl inget spökstreck? det är ju hur tydligt som helst!! vilken dag är BIM..??
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-12 18:24:43 följande:
    Nej men jag vågar inte hoppas på nått, har aldrig haft positivt iöverhuvudtaget, BIM är imorrn.. Ska testa digitalt nästa vecka får vi se va det visar..
    jag säger grattis redan nu!!! <3
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-12 22:34:06 följande:
    Tack hoppas det är rätt:)
    Hur går det för dig? Har du börjat på trippeldosen än?!
    japp, det är fjärde dagen idag =) så hoppas lite att det går vägen denna gången.. annars skiter jag i det. helt ärligt. orkar liksom inte mer nu.. känns som jag inte orkar bry mig heller. kanske bäst att vänta någon/några månader med bebisverkstad. samla krafter och sen försöka igen.

men denna månaden får vi ju försöka.. sista chansen! =)

blev moster igår till en liten pojk! =) känns helt overkligt.
  • längtarefterbebis

alltså, jag måste fråga.. hur är era mens? är den alltid likadan. har ni alltid mycket/lite, har ni alltid mensvärk? hur länge blöder ni?

de sista gångerna jag haft mens har det varit "långa" klumpar mörkt blod.. ofta jättemycket mensvärk.. denna gången har jag haft klumparna men inte värk en endaste gång..  kan klumparna ha med pergotime att göra, för vad jag kan minnas så har detta börjat sen jag började med pergotime. sen blöder jag allt mellan 1-3 veckor. =(

• längtarefterbebis
    längtarefterbebis skrev 2012-10-13 20:15:02 följande:
    alltså, jag måste fråga.. hur är era mens? är den alltid likadan. har ni alltid mycket/lite, har ni alltid mensvärk? hur länge blöder ni?

de sista gångerna jag haft mens har det varit "långa" klumpar mörkt blod.. ofta jättemycket mensvärk.. denna gången har jag haft klumparna men inte värk en endaste gång..  kan klumparna ha med pergotime att göra, för vad jag kan minnas så har detta börjat sen jag började med pergotime. sen blöder jag allt mellan 1-3 veckor. =(
    sorry för detaljerna!! Skäms
Svar på tråden Clearblue & Pergotime