Inlägg från: längtarefterbebis |Visa alla inlägg
  • längtarefterbebis

Clearblue & Pergotime

någon som vet om man kan ha/få ägglossning fastän man fortfarande har mens? ibland blöder jag liksom 2-3veckor.. kanske därför man har missat ägglossningen....?

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-10-21 23:48:11 följande:
    Fortfarande ingen mens och inget positivt gravtest, ger upp med att de kanske kunde varit en bebis där.. Verkar omöjligt !
    säg inte det! det kanske är för tidigt än? när var BIM? :)
  • längtarefterbebis

kört med monitorn denna omgången. tog ju trippeldos med PT. visade ÄL igår och nu på morgonen. så nu får vi se vad som händer! =) hoppas dock inte för mycket..

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-10-23 22:53:29 följande:
    Bim var den 13:onde så alltså 10 dagar sedan.. Känns onormalt. 

hänt något nytt?
  • längtarefterbebis

jag har också PCO..

har ni kollat runt i släkten eller så ifall det är fler som haft svårt att få barn/PCO?
    jag har på båda sidor. moster, faster, mamma, mormor... =/ tror att det är ärftligt..

idag vaknade jag en timme innan klockan skulle ringa och mådde kasst som fasen.. gick upp och åt frukost, och körde sen till jobbet. det blev bättre. men vid 11tiden fick jag en släng av illamående igen.. vet inte om det är inbillning eller något annat.. är alldeles för tidigt för att kunna se något iallafall...

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-11-01 16:01:46 följande:
    Men du måste kunna börja testa i heljen eller början på nästa vecka?
    Usch med illamående, de har jag varje dag. Men som sagt man ska inte klaga, det är ju av nått fantastiskt man har det av.
    Håller tummarna på att du testar positivt:)
    precis, man ska inte klaga! =) hihi!

ja, jag får väl köpa hem några tester, men väntar några dagar till. har haft ont i "tjejmagen" idag.. känns nästan som svag kramp... eller hur jag ska förklara... lite flytningar också, ont i brösten. kan vara mens som är på G också... vi får väl se =)
  • längtarefterbebis

gjorde ett gravtest nu på morgonen.  "inte gravid" fick vi till svar.. både jag och mannen börja böla.. jag som trodde att där var något med alla de symtom jag tyckte att jag haft.. kanske är det för tidigt än.. men i dag är det 2 veckor sen jag hade ägglossning... så det är väl bara att invänta menshelvetet då....=(

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-11-06 09:35:37 följande:
    Men det digitala brukar vara mycket okänsligare och visas oftast inte förens efter BIM, när är din BIM? Testa med ett vanligt istället:) hoppas hoppas!!
    haha, skrattretande.... en kvart efter jag skrev inlägg gick jag på toaletten... mens.... visst är det typiskt.. händer ofta mig. går och väntar på mensen, tar en gravtest och sen kommer mensen direkt nästan.. konstigt..  är väl någon spärr eller något som släpper...

bättre lycka nästa gång =)

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-11-18 19:54:29 följande:
    Hej tjejer ! Hur går det för er? :) vill veta..
    Nyfiken på om någon av er tagit pergotime för att få mensen att starta? Jag är trött på att vänta, vill komma igång med dubbelkuren . Fick förresten tillbaka provsvaren på cellproverna och de var normala denna gången! Mycket lättande.
    hej på dig!
    har inte hänt något nytt här iallafall. väntar på ÄL, men vet inte om jag kommer få det då jag körde dubbeldos denna gången.. har bara en trippeldos kvar sen. 

jag har börjat med pergo fast jag inte haft mens. när man som jag har PCO så kanske man har mens 4 gånger per år.. (exempel).. förstår att du inte vill vänta. =( fick du inga andra piller att starta mensen med? det har jag fått några gånger. men att starta med pergo funkar lika bra, håll koll på ÄL bara, så du inte missar den =)

skönt att cellproverna var normala =)

kram!
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-12-28 20:06:42 följande:
    Nått nytt tjejer??
    inget nytt för min del! orkar inte bry mig så mycket just nu då har hänt lite andra tråkigheter i mitt liv =(
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2013-01-14 21:09:13 följande:
    Hej. Jag igen..
    Idag ringde gyn som jag efterfrågat.
    Berättade för henne att jag fått plus i helgen och hon säger att pergotime kan göra att man får plus på gravtest runt BIM.. De var som om någon drog undan mattan för mig. Jävla skit också.. Så enligt henne ska jag vänta ytterligare 14 dagar och har inte mensen dykt upp under dem två veckorna så kan jag då ta ett gravtest som visar rätt..
    Någon annan som nånsin hört detta?
    Jag blev mest förbannad att denna informationen inte kommit ut innan så hade man inte behövt bli så glad..
    oj, här har jag missat en massa! GRATTIS jendeas, till ditt pos. gravtest =)

men det där med pergon.. låter konstigt. tror inte det stämmer. står ingenting om detta på fass.
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

men det är kanske något nytt då som de kommit på nu?
    håll oss uppdaterade om läget =)
Svar på tråden Clearblue & Pergotime