• Anonym

Pojke i klänning!

FrökenCarlsson skrev 2012-07-05 16:23:36 följande:
    Jag vill bara skälla på er som inte tycker det är passande!! Hämtade min son på förskola för några veckor sen, iklädd högklackade skor, nagellack och Batman-cape.. Och han var ledsen för att de vuxna fröknarna hade påpekat att det inte passade en kille som är sex år!! Han var skitsöt!!! Blä på inskränkta människor som inte kan låta barn vara barn utan att placera in dom i ofrivilliga fack!
    Vilka idioter till fröknar! De bryter mot skollagen dessutom.
  • Anonym

Blir så irriterad. Varför ska man placera barn i könsroller i så tidig ålder? Vem bryr sig om en pojke har på sig tjejkläder. Herregud.

Det faktum att föräldrar och andra vuxna uppmuntrar olika beteenden hos flickor och pojkar redan när de är så små, är ju en viktig faktor till varför samhället är så könsuppdelat. Till exempel är det bevisat att flickor får mer uppmuntran då de leker omvårdnadslekar, medan pojkar får mer uppmuntran då de leker sportlekar. Naturligtvis finns det även biologiska skillnader mellan könen, men mycket av skillnaderna beror på samhällets syn och den tvingar vi på våra barn redan då de är så små. Låt barn vara barn och sluta gör skillnad på om det är en tjej eller kille!

• Anonym

Ja ibland får man välja sina strider som förälder.
    Och ibland kan en klänning vara något man inte strider emot.
    Likaså när sonen min velat åka i pjamaströja till dagis, det finns värre konflikter man måste ta som förälder. 

• Anonym

Åh nej hjälp! Min son har fått gå i klänning till dagis, vara utklädd till påskkärring och vill han få ha på prinsessklänning så får han. Och han är två år. Tycker pojkar kan få lika väl som flickor. Fick ångest här om dan köpte både eb blå overall och en bli jacka till sonen till vintern. Ville haft rött eller grönt. Tyckte det blev lite dystert för grabbigt vill ha mer färg. Ett plagg är vad man gör det till gör man klänning som att bara flickor ska få ha så för man nog vidare de åsikterna till sina barn.

Tyckte till och med sonen var lite söt när jag sa vid en födelsedag att idag blir det finkläder och han går och hämtar en klänning   

• Anonym

Men jisses... När jag var liten och hade nattlinne vägrade min brorsa sova om inte han fick ha nattlinne med puffärmar... Mammas nagellack och smink var också jätteintressant, för att inte tala om 80-tals pumpsen han klampa omkring iFlört

Min sambo hade en period där han vägrade ta av sig ett pärlhalsband han fått. Han var ute överallt med det och tro det eller ej så är både min sambo och bror helt normala.

Det är en 2 åring som säkert tycker att prinsessklänningen är jättefin! Låt honom tycka det!    

• Anonym

Jag skulle först skylla på värmen, sen kan man ju fråga sig om mamman råkar ha ett konto på den här sidan för det låter precis som en påhitt härifrån.

• Anonym

Så många gånger jag velat sjunka genom jorden när ett av mina barn var liten. Hen ville aldrig ha på sig vad jag tyckte var bra med tanke på väder m.m. Hen klädde sig själv och jag kunde bara acceptera det om jag inte ville tvinga på hen kläder jag ville hen skulle ha. Kunde bara hoppas att åtminstone föräldrar med barn förstod min situation. Tydligen hade jag fel med tanke på TS som är så upprörd över en 2 årings klädval. Har genom åren sett barn med lite av varje på sig, har faktiskt aldrig tänkt att föräldrarna skulle valt det för att visa sin åsikt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-05 17:52:02 följande:
    Ja ibland får man välja sina strider som förälder.
    Och ibland kan en klänning vara något man inte strider emot.
    Likaså när sonen min velat åka i pjamaströja till dagis, det finns värre konflikter man måste ta som förälder. 
  • Anonym

Varför betraktas en två-årings kläder som ett "socialt experiment"?

Den som inte tror att en två-åring är fullt kapabel att själv välja/tjata sig till vilka kläder som ska bäras har förmodligen inga barn i sin närhet...

• Anonym
    Queenie70 skrev 2012-07-05 19:33:18 följande:
    Själv gick jag på stan med en lampskärm med tofsar på som 5 åring.

Någon borde ha anmält dina föräldrar för barnmisshandel. Och mina föräldrar med som lät mig gå till dagis med badräkt utanpå en lila sammetsklänning. Till det hade jag gummistövlar.
Svar på tråden Pojke i klänning!