• Anonym

Pojke i klänning!

Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:18:12 följande:
    Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 
    Tycker du är korkad TS. Barn flicka som pojke får väl ha på sig vad som helst. Jag tror du stör dig riktigt mycket på att det var en pojke i klänning och inte pojke/barn i princessklänning ute. Lägg ner, vi lever inte på 50 talet.
  • Anonym

Min son har bara rosa kläder och på huvudet har han alltid en rödblommig (dalamössa) som han älskar. Hans favoritplagg är en liten balettklänning som hans storasyster hade när hon gick på balett. Har anmält honom till samma kurs och längtar till i höst när jag får se honom dansa. Han är sex år.

• Anonym
    Naniismamma skrev 2012-07-05 22:44:48 följande:
    Men VAAAAH!!! får inte killar gå runt i klänning :O men oj då måste ju min sambo missförstått det hela lite eller??
    såhär mötte han mig på tågstationen och visst är han snygg?? :)
    PS.. han hade vitröd-randiga string på sig också :)

FY SKÄMS på hur hans föräldrar har uppfostrat honom !! eller??

Men vad skön! Helt ärligt. Mer kjolar åt mansfolket!

Blir faktiskt lite avis på dig...
  • Anonym
    Naniismamma skrev 2012-07-05 23:02:37 följande:
    tack så mkt :D.. jaa kommer bli jätte kul , är vårat första gemensamma så nervöst o spännande för honom hehe.. wohoo världen kommer få ännu en knasboll hahahahhaha :P
    Glöm inte att skapa ett konto till han här, det verkar vara en populär tillhål för såna.

• Anonym
    Nihilisten skrev 2012-07-06 00:24:57 följande:
    Underbart! Modigt gjort av honom. Min sambo skulle vilja gå ut i kjol, men enda gången han gjorde det när han var tonåring så blev han nerslagen av ett killgäng så nu vågar han tyvärr inte gå ut så igen, trots att det var flera år sedan. Han använder dock kjol hemma. Strumpbyxor har han dock ute tillsammans med en tunika :)
    Då din sambo är en transa, har ni långt kvar till könsbyte?

• Anonym

min son har en rosa dockvagn och på dagis älskar han klä ut sig de flesta barn får GENUS tänka själva.. de gillar utforska och exprimentera de leker i lekens värld och låt dem göra det. hade mitt barn velat ha en kjol eller rosa klänning till dagis så fine. han har samma rätt som en flicka. han leker och är ett barn.. varför inte uppmuntra det istället?? hade aldrig nekat min 4 åring det. och hade andra barn påpekar det hade jag sagt han vill vara en prinsessa idag eller han får vällja själv och hade något barn retat han så hade ja ingripit direkt.

• Anonym

Tänkte anmäla min lilla Albin till balettkurs nu i höst för storasyster dansade tidigare och han älskar att ha hennes rosa balettklänning med den vackra tyllkjolen. Mötte dansläraren på stan och berättade för henne att Albin ville börja och så sa jag att han älskar ju Violas (storasyster) klänning och klär så bra i den. Men HALLÅ liksom, hon stirrade på mig som om jag var ett ufo!! "-Det är ju inte kutym att pojkarna har klänning på dansen sa hon utan de har trikåer eller liknande". KUTYM???? Va f..n är kutym?? man bara liksom dånar...............

• Anonym

Äsch... jag tycker likadant.. bara för att det är 2012 nu och "allt ska vara jämlikt" så behöver inte killar ha klänningar och kjolar, blommor och rosetter på sig.

• Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:18:12 följande:
    Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 
    Vilken UNDERBAR mamma som tillåter att hennes son får experimentera och inte redan tvingat honom att förstå att vad andra tycker är viktigt!

Har hört talas om barn som är på det viset och själv funderat på hur vi skulle göra. Klänning är helt okej, om han nu skulle se en. Krona däremot tror jag själv han skulle rata då han redan är jättelång och ytterligare saker på huvudet skulle göra att han slår i?
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-07-06 07:29:10 följande:
    Kan ju vara svårt att tro, men balett är väldigt könssegregerad och traditionell.
    Ja det vore ju bättre om kvinnorna hade trikåer och männen balettkjol! Lite nytänk inom den ganska stelbenta finkulturen.
Svar på tråden Pojke i klänning!