• Anonym (Rädd)

Mina blåmärken försvinner inte!

Hej!

Jag har små blåmärken i knävecket som blir fler och fler.. de gör inget ont. Jag har varit hos min läkare som tagit massa olika prover, allt visar bra!
    Men de blir fler och fler, varför? Finns det någon här som har varit med om liknande?   
    De sitter som på rad och börjar i knävecket och har nu nått långt upp på låret.
    Jag är skiträdd.. tänk om jag har leukemi eller något annat som är farligt :(
     Är också väldigt väldigt trött och har en känsla av trötthet i ben och armar. Nästan som träningsvärk fast ändå inte.. Någon? 

• Svar på tråden Mina blåmärken försvinner inte!
  • Anonym (%)

Sådär hade en bekant till oss.. Vill inte skrämmas men hon tog ryggmärgsprov å de visade att de var blodcancer... Men hon Va allmänt trött å så..

• Anonym (bild?)

Tycker ändå du ska se till att få en remiss till en hematolog för benmärgsprov (inte ryggmärgsprov som tidigare nämndes, det är inte det man tar). Mina blodprover var också jättefina, ändå var jag i sista stadiet av den blodsjukdom jag då hade.

Har du möjlighet att ta en tydlig bild på området där blåmärkena är och lägga in här?

• Anonym (%)
    Anonym (bild?) skrev 2013-01-02 17:24:12 följande:
    Tycker ändå du ska se till att få en remiss till en hematolog för benmärgsprov (inte ryggmärgsprov som tidigare nämndes, det är inte det man tar). Mina blodprover var också jättefina, ändå var jag i sista stadiet av den blodsjukdom jag då hade. Har du möjlighet att ta en tydlig bild på området där blåmärkena är och lägga in här?

Det var nog sånt prov som togs! Jag ville inte fråga så ingående.. Men i alla fall så syntes det inte på vanliga blodprover osv..
  • Anonym (bild?)
    YummyMami skrev 2013-01-02 17:28:40 följande:
    Detta hände för ett halvår sen, idag vet du väl? C-vitaminbrist eller cancer?
    Nu såg jag det, hoppas att det löste sig för TS.
  • Anonym
    Anonym (Rädd) skrev 2012-07-09 21:39:47 följande:
    Nej inte åderbråck :( Ska ringa till vc i morgon igen och berätta att de blivit fler.. Jag är såå rädd och det känns inte bra. Jag är 28 år och har två små barn..  Tänk om det är farligt.
    Be om en remiss till en läkare som är expert. Att låta en allmänläkare som inte är specialliserad på det du drabbats av fortsätter klia sig i huvudet är för mig en gåta är inte så vidare bra. Ta tjuren vid hornen och se det som är bäst för dig.
    Lova att du tjatar dig till en remiss så du får en lösning.
  • Anonym

Hm såg att det var i juli......

• Anonym (Rädd)

Hej på er! 

Jag ska till en hudklinik på onsdag nästa vecka.. blåmärkena är kvar (inte så klara längre)  men jag har inte fått fler. Hade jag haft cancer hoppas jag att jag skulle blivit sjukare och sjukare men man vet ju aldrig... vi får se vad dom säger på onsdag. Det har tagits massvis med prover dock inte benmärgsprov.. men det borde dom på hud kunna avgöra om det ska tas.  
    Jag tycker att denne "Yummimami" kan hålla sina svar för sig själv.. det är inte alla som tar cancer lika lätt som dig... 

• YummyMami
    Anonym (Rädd) skrev 2013-01-02 20:06:00 följande:
    Hej på er! 

Jag ska till en hudklinik på onsdag nästa vecka.. blåmärkena är kvar (inte så klara längre)  men jag har inte fått fler. Hade jag haft cancer hoppas jag att jag skulle blivit sjukare och sjukare men man vet ju aldrig... vi får se vad dom säger på onsdag. Det har tagits massvis med prover dock inte benmärgsprov.. men det borde dom på hud kunna avgöra om det ska tas.  

Jag tycker att denne "Yummimami" kan hålla sina svar för sig själv.. det är inte alla som tar cancer lika lätt som dig... 

Fan vad dryg du är. Blåmärken är vanligt tid c-vitamin brist och ja, jag har haft cancer ska på återkontroll snart.

Sök hjälp en lite andra saker.
Svar på tråden Mina blåmärken försvinner inte!