• Anonym (Rädd)

Mina blåmärken försvinner inte!

Hej!

Jag har små blåmärken i knävecket som blir fler och fler.. de gör inget ont. Jag har varit hos min läkare som tagit massa olika prover, allt visar bra!
    Men de blir fler och fler, varför? Finns det någon här som har varit med om liknande?   
    De sitter som på rad och börjar i knävecket och har nu nått långt upp på låret.
    Jag är skiträdd.. tänk om jag har leukemi eller något annat som är farligt :(
     Är också väldigt väldigt trött och har en känsla av trötthet i ben och armar. Nästan som träningsvärk fast ändå inte.. Någon? 

• Svar på tråden Mina blåmärken försvinner inte!
  • Eerie

gå till en annan läkare, det där låter ju skitotäckt.

• Eerie
    Bonsaiii skrev 2012-07-09 21:36:17 följande:
    Åderbråck?
    jag tror hennes läkare hade sett om det var åderbråck.
  • Anonym (Rädd)

Nej inte åderbråck :( Ska ringa till vc i morgon igen och berätta att de blivit fler.. Jag är såå rädd och det känns inte bra. Jag är 28 år och har två små barn..  Tänk om det är farligt.

• Anonym (Rädd)
    Anonym skrev 2012-07-09 21:39:24 följande:
    Blodproppar?
    Itp?

Ja jag vet inte.. ltp vad är det?
  • Anonym (Rädd)
    Bonsaiii skrev 2012-07-09 21:48:55 följande:
    Blodproppar brukar yttra sig som rodnad, värme och smärta.

Jag har inget ont inget varmt utan det känns som vanligt fast jag får fler och fler märken.
  • Bonsaiii

Verkligen konstigt. Blåmärken beror ju på skadade kärl. Men om din läkare tagit prover måste han ju ha kollat det. Ring igen.

• Anonym (Rädd)

Ringde idag.. de sa att jag inte ska vara rädd.. hade det varit något farligt hade man sätt det på alla prover jag redan tagit.. sa hon. Men man undrar ju. Hon trodde kanske inte att det var blåmärken utan några utslag eller att det sitter i huden liksom. Men jag fick en tid till en annan läkare på tisdag nästa vecka. Så idag känns det liite bättre. Tack för alla svar <3

Svar på tråden Mina blåmärken försvinner inte!