• Anonym (TS)

Han tar tramadol.

Vad ska jag göra?

Han tog tramadol för ett tag sen (mer än ett är sedan) och var samtidigt i någon depression men det tog så mycket på vårt förhållande (tre år nu). Nu har han fixat trama igen och jag vet inte vad jag ska göra. Orkar inte med det igen. Han sover hela dagarna och vi bor fan i en etta. Jag vet hur dåligt jag kommer att må och jag vet inte om det är värt. Jag vet att han mår dåligt nu angående problem i familjen men jag tycker att detta är världens sämsta sätt att ta sig igenom detta.

Jag funderar på att åka till en vän ett tag men jag vill inte att hon ska veta anledningen eftersom jag skäms.

Han tycker själv inte att tramdol är så farligt...men jag förstår inte varför han ska ta det över huvud taget.  

• Svar på tråden Han tar tramadol.
  • Petrol
    Anonym skrev 2012-07-14 15:11:08 följande:
    Amfetamin kan man punda på.
    Opiater noddar med, kusligt att folk inom vården är så extremt obildade i vad som är vad.
    Men trots allt ska ha kunskaper som man har, hur går det ihop tro?

Andningsdepression är ju opiaters problem, dock med tramadol så är mängden för komma dit ovanligt hög.
    Eller i kombo med benzo preparat, det är ju denna blandning som kändisarna trillar av pin en efter en.
    Nu är o andra sidan nodd och att punda inte direkt några akademiska begrepp som används inom vården.

Det är pundar-tugg kort och gott.
  • Súdamerika

Tradd är en opiat, alltså en medicin som används för oro, insomningsproblem men framförallt för smärta. Har har problem med detta så kan Tradd vara en hjälp. Problemet med opiater är att de är beroendeframkallande och att de gör folk till trötta zombier.

Förälskad och stolt fl-förlovad till J a d e d!
  • Anonym
    Petrol skrev 2012-07-14 23:45:39 följande:
    Nu är o andra sidan nodd och att punda inte direkt några akademiska begrepp som används inom vården.

Det är pundar-tugg kort och gott.
    Spelar liksom ingen roll, det som var ju liksom felaktigt det personen ifråga påstod.

Sen hur en pundare pratar vet jag faktiskt inte, för jag ALDRIG träffat  på någon som jag veterligen varit på amfetamin.
    Men bra du vet i alla fall  Solig
  • Anonym
    Súdamerika skrev 2012-07-14 23:52:14 följande:
    Tradd är en opiat, alltså en medicin som används för oro, insomningsproblem men framförallt för smärta. Har har problem med detta så kan Tradd vara en hjälp. Problemet med opiater är att de är beroendeframkallande och att de gör folk till trötta zombier.
    Är det sant?
    Jag upplever dom som tvärtom faktiskt, svårt att somna och sova bra.

Själv var en trött zombie när jag hade ont i ryggen och åt dessa under 2år.
    Det sista var man totalt orkeslös.
  • Anonym (TS)

Tack för alla svar. Han tog alltså tramadol för ett år sen rätt mycket men slutade eftersom jag ställde ett ultimatum. Nu har han ett stort problem i sitt liv och nu i veckan tog han tramadol (300mg) i två dagar sen satte han stopp. Jag tycker verkligen inte om det och vet inte hur jag ska reagera. Om det blir som innan så har jag sagt till honom att jag lämnar i alla fall. 

• DreamBitch
    Súdamerika skrev 2012-07-14 23:52:14 följande:
    Tramadol används inte för oro och insomningsproblem. Det fungerar på dessa problem men skrivs inte ut för det.
  • Súdamerika
    DreamBitch skrev 2012-07-15 21:13:21 följande:
    Tramadol används inte för oro och insomningsproblem. Det fungerar på dessa problem men skrivs inte ut för det.

ja...?
  • DreamBitch
    Súdamerika skrev 2012-07-15 22:35:32 följande:
    ja...?
    När du skriver att tramadol används mot oro och insomningsproblem får du det att låta som att det skrivs ut för dessa ändamål.
  • Súdamerika
    DreamBitch skrev 2012-07-16 18:50:34 följande:
    När du skriver att tramadol används mot oro och insomningsproblem får du det att låta som att det skrivs ut för dessa ändamål.

Ok...?
  • Anonym
    Súdamerika skrev 2012-07-16 19:05:42 följande:
    Ok...?
    Varför svarar du inte?
    Om du nu har fel så är det väl bara säga det, eller visa att det visst skrivs ut till dessa problem.

Tramadol upplevde jag sömnproblem med, just den är jag direkt förvånad över.
    Visst om man somnade innan tabletten tog verkan(men då somnar man ju egen kraft), så sov man bra ett tag.
    Hann man inte somna så kunde man ligga vaken rätt länge.
    Även kunde man vakna mitt i nätterna och helt omöjligt att somna om.

Så jag är genuint intresserad av just detta påstående.
Svar på tråden Han tar tramadol.